KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS TIISTAIKESKIS+ 23.8.05

1876. IS TiistaiKESKIS+ 23.8.05

RA24.8.2005 klo 20:47
Vähän Toni Pitkälän ristikosta, vaikka ratkaisuaikaa on vielä jäljellä:

Oikeasta alanurkasta alkuun ja sitten sinne tänne sikin sokin melkeinpä vihje kerrallaan jotakin keksien (lienee tyypillistä Tonille ja yleensäkin vaikeammissa ristikoissa?).

Nerokkaan yksinkertaisia tai yksinkertaisen nerokkaita vihjeitä: AUTONKIN ALLA!, JUHLAVIKA, RUOHOON, AIDAN LAJI ja ne kaksi "sisäkkäistä ympyrää" oik. alhaalla.

- Taannoin haettiin hykerryttäviä vihjeitä (jotka ratkeaisivat ilman risteäviä sanoa ja joita todettiin sitten kai ei-olemassaolevankaan :-). Rohkenisin nyt ehdottaa, että Tonin vihje

HOMM_ _ _ _ _ _!
<---------------

kelpaisi esimerkiksi.

Ristikon keskus ratkesi viimeisenä, enkä ole ihan varma, onko muutama sanani oikein. Vihjeen NAISTA! ratkaisusanalle keksin kyllä parikin selitystä, mutta molemmat tuntuvat hieman kaukaahaetuilta ja voipipa todella olla, että ratkaisusanani viärin.

Myös vihjeeseen EI HENGETTÖMÄSSÄ TALOSSA yritin sörkötellä yhtä kirjainta pitempää sanaa, mutta kun ei mahtunut. :-)
2. RA24.8.2005 klo 20:50
Tuo HOMM... meni näköjään sekaisin - kokeillaas näin:

HOMM_ _
_ _ _ _ !

<---------
3. tonimikael24.8.2005 klo 21:52
RA:
Onpa sulla harvinaisen hyvä tyylitaju! ;-P
Yhden kehun joudun edelleenlähettämään. Nimittäin ne kaksi sisäkkäistä ympyrää oli joko Ekin tai Helin keksintö. Että kunnia sille, jolle se kuuluu. Minulla oli sille sanalle sellainen vihje, joka ei taida lainkaan kuulua keskitasoisiin. Että hyvä kun vaihtui. Ja vielä noin (yksinkertaisen) hienoon!

Tämä oli muuten ensimmäinen ristikkoni, jonka Heli kuvitti. Ja erittäin hienosti onnistunut! Kiitos Heli! :)
4. Eki24.8.2005 klo 21:55
Ympyrät menevät ihan Helin piikkiin.

Tai siihen, että tarkastaja-Liisa kysyi, että missäs tuon sanan vihje oikein on?
5. Matti25.8.2005 klo 10:58
Halvatun ympyrät! Mä en keksi, vaikka ratkaisusana jo siinä kököttääkin. Juhlavika oli kiva, mutta entäpä vikaan risteävä pystysana?
6. RA25.8.2005 klo 21:24
Matti,
olen huomannut, että joskus tuollaisissa jumitilanteissa auttaa, kun käy vähän (siististi) syömässä tai vaikkapa vessassa.
;-)
7. Pena25.8.2005 klo 21:29
Mitä jos kävisi (siististi) vessassa syömässä?

d=)
8. Matti26.8.2005 klo 21:07
RA, kiitos, maistui.
9. Jussi30.8.2005 klo 08:22
Joko logiikan (mystiikan?) niiden sisäkkäisten ympyröiden ja nSa:n takana voisi paljastaa? Mulle ne ei auenneet.
10. Juhani Heino30.8.2005 klo 13:37
Ympyrät jäivät mullekin epäselviksi, mutta RA:n jutun perusteella huomasin että mulla on yksi kirjain väärin, nyt löysin sitten uuden sopivan vaakasanan "mies ilman vikaakin". Vastaus ei siis ollutkaan Sella vaan SERLA. Vessapaperirullan profiili.
aSn = a-tina
siis:
nSa = ANITA
11. tonimikael30.8.2005 klo 13:47
Ensin minä ehdotin SERLAlle vihjeeksi tyhjää ruutua, mutta ymmärrettävistä syistä ("keskis"), ehdotukseni hylättiin. ;)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *