KESKUSTELUT > RISTIKOT > SANASEPPOJEN KESÄPÄIVÄT

185. Sanaseppojen kesäpäivät

Maiju30.6.2003 klo 13:01
Olen viime tippaan jahkaillut lähteäkö mukaan kesäpäiville. Jahkailu on johtunut lähinnä pitkästä etäisyydestä välillä Lempäälä - Joutsenranta. Itse en viitsi noin pitkää matkaa ajella ja julkisilla kulkuneuvoilla matkustaminen olisi turhan hankalaa. Nyt olen juuri tekemäisilläni lopullista päätöstä, mutta voisivatko sanaseppoveljet ja -sisaret auttaa päätöksessäni.

Olen päättänyt lähteä, JOS

a) joku antaa minulle kyydin tai

b) saan ottaa ei-sanaseppo-mieheni mukaan (lähinnä kuskiksi ja olutta juomaan), mistä olisi se etu, etä meidän kyydissämme pääsisi 2-3 Tamperen seudun jäsentä

Pikaisia vastauksia pyytelee Maiju
2. Timppa30.6.2003 klo 13:33
En voi kyytiasiassa auttaa, mutta ei-sanaseppo-mies saa tottakai tulla mukaan, kunhan ei yhdistä kuskin hommaa ja oluen juontia. Tamperelaiset ja sieltä seudulta olevat, vastatkaahan Maijulle. Marja-Liisa istuskelee sähköpostinsa ja puhelimensa kanssa malttamattomana...
3. Marja-Liisa Sirkiä3.7.2003 klo 17:08
Hei Joutsenrantaan tulijat. Pelkäänpä, jotta sähköpostini jonain päivänä oikuttelee... Te jotka olette ilmoittautuneet, oletteko saaneet minulta vastauskuittauksen? Jos tuntuu epävarmalta, pankaapa puhelimet soimaan. Joutsenrantaan mahtuu vielä.
4. Marianna3.7.2003 klo 23:08
Maiju: Olen minä ainakin Tampereelta lähtemässä, enkä vielä varma, millä vehkeellä. Oltiinkohan me kämppäkavereita Tammelassa?

Marja-Liisa: Vastauskuittauksen olen saanut.

Palasin juurin viikon lomalta ja olen yli puoli tuntia poistanut spammia (219 kpl) ja täältäkin vasta puolet luettu - taidan jatkaa huomenna.
5. Maiju3.7.2003 klo 23:15
Marianna:
Kyllä me Tammelassa jaoimme huoneen. Nyt minulla on jo kämppis, mutta autossa on kyllä tilaa.
6. Timppa4.7.2003 klo 12:13
HEIHEIHEI!

Sanaseppojen kesäpäiville ei ole vielä ilmoittautunut ihan toivottua määrää sanojen vääntäjiä. Taitaa vielä +++juh:kin vielä puuttua, tosin eipä hän taitaisi osata perillekään, kun pääkirjoituksen mukaan luulee tapahtuman olevan Lappeenrannassa, vaikka oikea osoite onkin Joutseno.

Kaikki sanojen vääntelystä kiinnostuneet voisivat vielä ottaa yhteyttä Sanasepon s. 11 mainittuun osoitteeseen ja lähteä mukaan riemukkaaseen joukkoon Saimaan rannalle. Toivottavasti Jaakko malttaa pitkittää kiven heittelyään...

Kesäpäiville on tulossa (asia varmistamatta) myös tunnettu julkisuuden henkilö (ei Tony Halme), joten kyllä kannattaa... On sitten lastenlapsille kertomista...
7. Marianna4.7.2003 klo 12:43
Maiju: Kiitos kovasti mutta jätetäänkö vielä auki? Junallakin on hauska matkustaa ja kuukaudessa voi sattua mitä vain.
8. tapsa4.7.2003 klo 23:50
Ilmoittautukaa ihmeessä myös kaikki mattimyöhäiset,vielä
ehtii. Itse olen joukkoineni lähdössä junalla, koska aikataulut
sipivat kuin nyrkki kainaloon. Kimppataksi Imatralta ei paljoa
maksa per nuppi, ja jostakin syystä kuitenkin luotan noihin
VR:n aikatauluihin. Kuka olisi lähdössä samaan junaan,
kerro, niin sovitaan jatkosta. Lupaan tuoda jo matkalle
alkupaloja.
9. Aulis5.7.2003 klo 03:31
Iisakin vaikeiden heinäkuun numerossa antoi eräs laatija tällaisen vihjeen ja vastauksen.
Niemen nimisiä => ANITAT
Kyse ei ole kaimastani. Kesäpäivillä tämä varmaan aiheuttaisi
suurta hilpeyttä, jos sisäpiiri ottaisi sen esityslistalle.
Oikein katketakseen nauraisivat.
10. Tapsa8.7.2003 klo 22:04
+++juh:ko ei ole ilmoittautunut vieläkään???
Nyt alan epäillä, ettei hän uskalla ottaa vastaan haastetta:
Kuka?
Keväällä ilmestyneessä Sanaseppolehdessä kerrottiin
jossakin kohdassa olevasta Tapsan tehtävästä!
Tämänkö vuoksi ilmoittautumisia puuttuu? Enhän tee
edes Puhiksen tasoisia!!!
11. Tapsa8.7.2003 klo 22:06
Hei Maiju!
Missään ei ole kielletty ottamasta perhettä mukaan!!!!!!
12. Tapsa8.7.2003 klo 22:10
Lappeenrannan porukka pitää jo kriisikokousta siitä,
että ilmoittautuneita ei ole kuin kolmisenkymmentä.
Sanoinkin jo tuossa viime viikolla, että tämä joukkio
on niin myöhäsyntyistä, että jälki-ilmoittautuneita tulee
varmasti tällä viikolla vaikka kuinka monta. (kokemusperäistä
tietoa). Joten rohkaistukaahan nyt loputkin hitailijat!!!
13. Timppa8.7.2003 klo 22:37
Ohhoh Tapsa! Taisi lipsahtaa ilmoitukseen sen sun tehtävällä pelottelu. Eipä sillä, se mitä olen sähköpostitse saanut ennakkoon, on kyllä sekoittanut pääni vähäisenkin sisällön... Naputelkaapa nyt kuitenkin kaikki kiinnostuneet vielä osallistumisenne Marja-Liisalle. En tiedä, onko järjestelytoimikunta jo ilmoitellut osallistujamäärää Joutsenrantaan, mutta varmasti vielä mahtuu mukaan. Vaikka saunat onkin aika pieniä...
14. Titta9.7.2003 klo 13:54
Kyllä ++juh on ilmoittautunut, samoin Eki, Tapsa, Antti Skyttä, Seppo Rosenberg... toki myös arvoisa puheenjohtajamme on tulossa. Ja MINÄ!!!

Paljon viime vuonna mukana olleita tuttuja nimiä puuttuu listasta...

No, pitää ajatella niin, että paremmin mahdutaan niihin pieniin saunoihin ja baijerilaiseen oluttupaan. Kuutamoa ei näemmä ole tiedossa yöllistä uintia ajatellen... Voi hitsi, kuka sieltä malttaa jäädä pois...?
15. OSui9.7.2003 klo 21:30
Suoraan kysymykseen suora vastaus: ainakin minä! Syitä on kuin koiralla kirppuja:
- kun en ole ennenkään ollut
- ujous estää saapumisen arvovaltaiseen seuraan
- meille tulee kuitenkin erimielisyyttä housuista
- samaan aikaan pitää mennä vaikka ulkomaille
16. J Takala9.7.2003 klo 21:45
Pitäisi varmaan joskus harkita osallistumista tuohon tapahtumaan. Jospa lähdetään sitten joskus OSui:n kanssa porukalla.

Tänä vuonna en olisi kyllä mitenkään päässyt, kun sattuu olemaan juuri 1.8. muuttopäivä. Lisäksi rahaa olisi mennyt pelkästään pakollisiin menoihin jotain 200 euroa. Mutta ehkä ensi kesänä on rahaa ja aikaa!
17. JiiTee9.7.2003 klo 21:59
Liitynpä minäkin tuohon OSui:n ja J Takalan porukkaan; jään pois kesäpäiviltä.
Ja syitähän löytyy: OSui:n kaksi ensimmäistä syytä käy aivan hyvin, tuosta housujutusta en välttämättä oikein tiedä ... ai niin, jospa OSui ajattelee, että hänellä ja Titalla tulee erimielisyyttä housuista ... kukapa tietää ... neljänneksi: suku on pahin, eli sukupa keksi järjestää ohjelmaa juuri tuolle viikonlopulle, ja juuri tänä kesänä, kun minäkin olisin ehkä rohkaissut itseni ja ilmaantunut kesäpäiville... tai sitten en !
18. OSui9.7.2003 klo 22:27
Ettei kenellekään, etenkään vaimolle, tulisi mitään vääriä luuloja: housujuttu on ns. jäsentenvälinen ja viittaa leikkimieliseen kaksimielisyyteen eräässä aikaisemmassa keskustelussa. Titta tarjosi housuja erääseen listaan, mihin ne eivät oikeastaan sopineet, minä vaadin housuja pois, ja Titta ynseili, että älä unta nää. Siinäpä syytä kerrakseen loistaa poissaolollaan, ettei mielikuvitus menisi laukalle ja kasvavan lapsen yöunet levottomiksi.
19. Titta10.7.2003 klo 20:15
Tuskinpa housuista riitaa tulisi, minulla on ihan omat mukana. Tosin aion ottaa ne pois ainakin saunaan mennessäni.
20. OSui10.7.2003 klo 21:30
Yksi huoli vähemmän, mutta silti on ylikäymätön este: vaimo imartelee väittämällä, että lähtee lomamatkalle mieluiten juuri minun kanssani. Menen aina samaan halpaan, mikä tulee kalliiksi.

Huomisillan jälkeen tämä palsta saa tulla viljellyksi ilman minua parin viikon ajan. Pahoin pelkään, että se onnistuu ihan yhtä sujuvasti kuin entisen fakiirin temppu: työnsi kuuden tuuman naulan avustajan kielen läpi tuntematta itse lainkaan tuskaa.
21. Titta10.7.2003 klo 22:54
Itse olin viime vuonna ensimmäistä kertaa kesäpäivillä, ja ihastuin kovasti ihmisiin, tehtäviin ja meininkiin. Solvallassa saatiin mukavasti liikuntaakin, kun rampattiin niitä perhanan portaita ja korkeita, epätasaisia portaantapaisia ylös ja alas, välillä pilkkopimeässäkin... mutta kivaa oli!
22. Titta18.7.2003 klo 21:54
Pätevään käteen on nyt 34 yöpyjäilmoittautunutta, ja muutama päiväkävijä kaupan päälle. Onko kehä kolmosen sisäpuolelta pitempi matka jonnekin muualle kuin jostain muualta kehä kolmosen sisäpuolelle? Tuntuu olevan, mutta tällainen laskutapa taitaa päteä vain siellä kehä kolmosen sisäpuolella...

No, minä ainakin aion syödä, juoda ja ... no, ainakin savusaunoa kesäpäivillä...
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *