KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > JUHA LOTVONEN IN MEMORIAM

1844. Juha Lotvonen in memoriam

Tsööts14.8.2005 klo 10:11
Sain hetki sitten tietää, että hyvä ystäväni, kummipoikani Nikolaksen isä, Jussi on tehnyt oman ratkaisunsa. Jussi vaikutti rumpalina mm. Juliet Jonesin Sydän -yhtyeessä, hän soitti yhtyeen kolmella ensimmäisellä LP-levyllä ja viimeiseksi levytyksekseen yhtyeen kanssa jäi heidän ehkäpä suurin hittinsä Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin? Tähän säikeeseen toivon ihmisten (positiivisia) muistoja, muistikuvia jne. Juha Lotvosen ja yhtyeidensä musiikista.
2. Eki14.8.2005 klo 10:30
Tosi ikävä kuulla. Veikkaanpa, että moni täällä ei Juliet Jonesiin tai Juhan muihin yhtyeisiin ole kovin paljon tutustunut. Minullekaan edes Julietin kaari ei ole kovin tuttu saati sitten Juhan. Vain pari kappaletta on jäänyt kunnolla mieleen eikä levyhyllystä löydy yhtään tuotosta, häpeä tunnustaa. Päämuistikuva on, että Eero Jones lauloi vähän epävireisemmin - osin tietysti tahallaan - ja melankolisemmin kuin yhtyeen pääsolisti, joka taisi kulkea nimellä Kari Jones.

Jonesin jäsenet käyttivät kaikkikin ilmeisesti Jones-sukunimeä, käyttikö Juhakin? Mitä muuta hän ehti tehdä musiikin saralla ja muuten? Kerro Sinä, Tsööts, edes vähän lisää!
3. marjaana14.8.2005 klo 11:02
Voi että, tykkäsin kovasti Juliet Jonesin Sydämestä silloin 80-luvulla. Vanhat levytkin ovat jossain tallessa. Voimia Jussin ystäville!
4. Tsööts14.8.2005 klo 11:19
Juha oli tietysti Jussi Jones ja nimenomaan hän keksi Ramones-tyylisesti bändin jäsenille yhteisen sukunimen. Jonesien myöhempi rumpali, Jussi Parkkonen, oli Jussi Jones II, Lotvonen lähestulkoon itsenäisesti löysi bändiin uuden soittajan. Valtiolta ei löytynyt ymmärrystä rockin soittamista kohtaan ja Juha joutui jättämään bändin jouduttuaan aloittamaan siviilipalveluksen. Tällöin vuosi oli 1987 ja Suomen eniten keikkaa tekevät bändit olivat Peer Gynt ja Jonesit, jotka tekivät peräti yhden keikan Gyntiä vähemmän. Ja kun puhutaan keikkamäärästä/vuosi, josta nykybändit näkevät vain unta, asia asettuu ehkä oikeaan valoon: 231-230. Myöhemmin lisää itse Jussista...
Soitin Eerolle ja kerroin tapahtuneen, mies oli tosi järkyttynyt - hädintuskin selvinnyt keväisestä bändinsä kitaristi Kanin murhasta.
5. Libero14.8.2005 klo 14:20
Tsööts, otan osaa. Tulin kuunnelleeksi Juliet Jonesin Sydän -yhtyettä poikani peesissä. Siitä yhtyeen kekseliäs nimi jäi mieleen. Tuttu on tuo mainitsemasi hittikin.
6. Juhani Heino14.8.2005 klo 16:30
En ollut varsinainen fani, mutta pidän kovasti Helppo elämä -laulusta.
Mahtaisiko tähän käydä muistoksi jokin JJS:n sanoitus. Netistä en löytänyt mitään tilanteeseen sopivaa.
Jaksakaa, Tsööts, Eero ja muut.
7. Tsööts14.8.2005 klo 18:53
Jossakin on maa, jossa kaikki on toisinpäin,
ei Teräsmieskään saa siellä lentää selvinpäin
ja Roope Ankalta on onnenlantti viety
ja palkkasotilaat ampuu toisiaan
kukkasilla korkeintaan...

Albania
Säv./San. Hyyppä Eero Simo Antero
Sov. Hyvärinen Kari Antero - Hyyppä Eero Simo Antero - Ilola Pentti Jaakko Olavi - Lotvonen Juha Heikki - Pirkola Sami Pekka
8. RA14.8.2005 klo 20:04
Otan osaa, Tsööts. Tuo lainauksesi on todella sopiva.

"Jossain kirkkauden maassa kuljen
taakka harteita ei paina, se on poissa..."
9. Tsööts15.8.2005 klo 12:33
Lupaukseni mukaan lisää Jussista: Hän olisi täyttänyt syyskuun 20. pvä 40 vuotta ja oli jopa suunnitellut jonkinlaisia juhlia, jotka hän olisi järjestänyt äitinsä Lempin luona. Tässäkin valossa ratkaisunsa oli yllättävä, kuten myös se, että oli naisystävänsä kanssa katsonut illalla ns. normaalisti MM-kisoja. Mutta hoitoalan ihmisenä tiedän, että ratkaisunsa tehneet ihmiset saattavat olla ulkoisesti erittäin tyynejä.
Jussin muusikonura alkoi jo peruskouluikäisenä Tiistai-yhtyeen laulajakitaristina, josta hänet bongattiin nousussa olevaan JJS:een rumpaliksi - bändin alkuaikojen punk-asenteen vuoksi haluttiin rumpali, "joka ei taatusti osaa soittaa". Mutta kuten levyiltä kuulemme, nopeastihan lahjakas nuorimies rummuttamisenkin oppi. JJS:n "hullut vuodet" veivät 3 v. Jussin elämästä, siviilipalveluksen jälkeen Jussi työskenteli jonkin aikaa osastonsihteerinä samassa vanhainkodissa, jossa oli palvellutkin. Soittaminen oli enää lähinnä harrastus, myöhempiä, vain demonauhoja tehneitä bändejä olivat Milla Magia ja Stuntmen, joka muuttui Trousers Over Indiaksi.
Jossakin vaiheessa Jussi oli töissä Carrolsin hampurilaisbaarissa. Tässä vaiheessa, vuonna 1989, tutustuimme yhteisen ystävämme kautta. Olin kokenut avoeron ja joutunut hetkeksi asumaan ystäväni "nurkkiin",
Jussi näki ankean tilanteeni ja pystyi majoittamaan minut 3 kuukaudeksi alivuokralaisekseen kaksionsa toiseen huoneeseen, josta olen ikuisesti Jussille kiitollinen. Jussi ja entinen kihlattuni tutustuivat näihin aikoihin ja käsittääkseni autoin heitä päätymään yhteen - pitihän hyvän naisen saada hyvä mies!
Jussi kävi kauppakoulun lähes loppuun, kertomansa mukaan ei selviytynyt matematiikasta, kielimies kun oli. Huonekalupuusepäksi eli artesaaniksi hän valmistui 90-luvun loppupuolella. Muusikkoystävänsä sai houkuteltua Jussin vuokralaisekseen pieneen puusepänverstaaseen ja Jussi ehti perustaa toiminimen, mutta ystävä ei ollut muistanut kertoa talon saaneen purkutuomion ja jo n. kk:n kuluttua Jussi menetti toimitilansa. Hän ehti kunnostaa vain antiikkisen ompelukonepöytäni, joka on tässä kunniapaikalla tietokonepöytänäni. Luulen näiden viiden vuoden takaisten sattumien masentaneen Jussin, koska tuntui, ettei hän enää tunnu saavan kunnon otetta elämästä. Töissä Jussi kävi enää lyhytaikaisesti rakennushommissa. Hän hoiti angstiaan suomalaiskansalliseen tapaan... Nyt 4-v:n tyttären ja 8-v:n pojan tulevaisuuden vuoksi Jussin yli 13 v. kestänyt avioliitto oli loppumaisillaan ja loppuikin tähän valitettavaan tapaan.
Jussi oli ihmisenä avoin, ulospäinsuuntautunut verbaaliakrobaatti, jolla riitti anekdootteja varsinkin JJS-vuosien sattumuksista. Musiikillisen uran huippuna voi melkein pitää Jussin suoritusta JJS:n englanninkielisellä mini-LP:llä Bleeding: Miekkoset pähkäilivät studiossa, ettei kukaan kykene laulamaan paria biisiä ilman transponointia, kukaan ei pystyisi laulamaan niin korkealta. Jussi pyysi poikia ostamaan hänelle pullon Carilloa siitä hyvästä, että hän hoitaa homman. Jussi sai pullonsa ja lauloi LOISTAVASTI yhdellä otolla sisään kappaleet Chewing Gum Rock sekä Skeleton. Carillon positiivisen vaikutuksen laulamiseen oli todistanut jo ennen Jussia Juha Torvinen John Fogerty -kappaleen singleversiossa sekä Jussin jälkeen asian huomasi allekirjoittanut ollessaan studiossa.
10. Tsööts15.8.2005 klo 12:45
Nyt hieman järkytyksestä selvittyäni pari pientä korjausta Albania-biisin lainaukseen:

Onnenrahahan se Roopelta olikin viety ja palkkasotilaat ampuu kukkasilla toisiaan kuoliaaksi korkeintaan.
11. -E-16.8.2005 klo 09:11
"Minä olin nuori
Minä olin vahva
Minä olin Kuolematon

Kunnes eräänä päivänä
Sinä tulit ja rikoit minun
niin kauniisti rakentaman
maailman.

Ole hyvä Kuolema

En silti polvistu.
En, en , en, en, vieläkään.

Minä kyllä itken
Minä kyllä suren.
Mutta minä en luovu mahdollisuudesta tehdä vielä jotain,
johon Sinä et pääse käsiksi
(J Lehti)
12. Tsööts16.8.2005 klo 11:50
Kiitos, -E-!
13. Eki16.8.2005 klo 12:30
Tänään ilmestyneessä Soundissa on juttua samanlaiseen ratkaisuun päätyneestä Petri Wallista, legendaariseksi muodostuneen Kingston Wall -yhtyeen nokkahahmosta. Peten kohtalo oli sillä tavalla läheltä liippaava, että hänen isänsä Aarno, monista musiikkiyhteyksistä tuttu mies, oli etenkin aiemmin myös aktiivinen sanaseppo ja ilmestyi usein pääkaupunkiseudun tapaamisiin.
14. Antti Ylönen17.8.2005 klo 18:34
Itsellenikin on jäänyt mieleen kappaleet Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin ja Albania. Niitä tuli kuunneltua aikanaan Oulun koulun muistoksi = olin opiskelemassa Oulussa 1985-87 -yllätys yllätys- puualan artesaaniksi kuten Jussikin (liekö Jussi käynyt saman Pikisaaren opinahjon?). Siihen aikaan pakollinen vaatekerta oli nukkavieru musta pikkutakki ja farkut, olimme sellaista Pahkasika-sukupolvea. Oulun vireään musiikkielämään tutustuttiin mm. Rattori-lupilla ja Rauhalassa... oi niitä aikoja. Osanottoni omaisille ja ystäville.
15. Make17.8.2005 klo 23:12
Itse tutustuin Jussiin Tornion kauppiksessa, kun jaoimme saman solukämpän ekavuonna. Sittemmin tiemme erkanivat yli kymmeneksi vuodeksi, kunnes sattuma toi meidät jälleen yhteen. Kolme viimeistä vuotta olen saanut olla hänen ystävänsä ja näin hänet vain muutamia päiviä ennen kuin hän poistui keskuudestamme. Hän oli iloinen silloinkin. Se sama vanha Jussi, kuin aina ennenkin. Vitsejä murjova ja ikuista ystävyyttä vannova. Siksikin hänen lähtönsä iski niin kovasti. Ehkäpä se on niinkuin Tsööts kertoo. Hän oli jo ratkaisunsa tehnyt. Voimat vain loppuivat.
16. Tsööts18.8.2005 klo 08:40
Kiitos ihmiset! Perustin tänne In memoriam -säikeen, koska anti-chättäilijänä en muutakaan forumia tiennyt. Jussin ja minun yhteinen ystävä keksi kuitenkin perustaa vastaavanlaisen www.punkinfinland.net -sivustoille - ehkäpä kuitenkin lähemmin Jussin elämään liittyville ja annoin kopioida omat kirjoitukseni sinne. Kiinnostuneet käykööt em. saitilla, siellä osio Mahdollisimman yleistä. Vaatii kirjautumisen, mutta eipä se mitään... ja A. Ylönen, Pikisaarenhan se Jussikin kävi.
17. T19.8.2005 klo 08:17
Jussin viimevuosia , auttamaan keinottomana, seuranneena, olen sitä mieltä että ylitsepääsemättömään angstiin ajautumiseen, ja siitä tämän tyyppisellä ratkaisulla vapautumiseen liittyi vähitetellen pahentunut depressio sekä rankka alkoholiongelma jotka molemmat ovat pahimmillaan kuolemaan johtavia sairauksia (kaikesta viimeaikojenkin iloisuudesta ja hauskan miehen maineesta huolimatta), ja joiden hoidattamiseen olisi vaadittu henkilöltä itseltään tarpeeksi vahva motivaatio. Läheisten ylitsepääsemättömän suureksi suruksi Jussin ratkaisi ylivoimaisen ahdistuksensa hoidon omin konstein.
18. Suruski19.8.2005 klo 20:16


juhan muistolle


tänään sataa
puiden lehdet pudottaa
pisaroita kuin kyyneliä

usva laskeutuu tuntureilta alas
peittää maiseman alleen
kuin surun
joka peittää meidät
sinä olet mennyt
mennyt yksintuntureiden taakse
jonne ei polkua meille ole
näytetty

meidän polkumme kulkevat
ristiin rastiin täällä
emmekä aina tiedä minne mennä
silmät ovet sokeat kyynelistä

sinä valitsit oman polkusi
jonka halusit kulkea yksin
et kuitenkaan meitä jättäen
vaan kulkien edellä , valmistatko
meille saman polun joskus tullaksemme

sinusta emme eroa , etkä sinä meistä
sielumme ovat punoutuneet toisiinsa


isosiskosi sirkka norjassa
19. jokke21.8.2005 klo 13:09
Jussi oli luokkatoverini -90-92 Tornion kauppiksessa.
Eka koulupäivänä muistan kun istuuduin sattumalta Jussin viereen takapenkille. Jussilla oli poninhäntä, siisti silitetty punainen paita, uudet mustat farkut ,kiiltävät buutsit ja hän istui virallisen näköisesti selkä suorassa, kynä ojossa. Tuumasin itsekseni että toi on varmaan joku juppi joka yrittää esittää hippiä. Jälkeenpäin tutustuttamme paremmin kerroin Jussille ensi reaktioni hänestä ja kyllähän sitä on Jussin kans naureskeltu moneen kertaan. Tiiviisti oltiin se kouluaika tekemisissä, naureskeltiin tavallisia torniolaisia ja haukuttiin sitä paskakaupungiksi. Sain kunnian olla myös Jussin hauskoissa häissä!
Kaikennäköisiä kommelluksia Jussin kans sattui varsinkin kun oltiin "radalla" opiskeluriennoissa.
Yritettiin joskus soittaa jussille JJS:ää, ei suostunut kuunteleen omia veivaamiaan levyjä(kuten hän luonnehti). Kuunneltiin sitten joskus silloin JJS:n uutta tuotantoa "Jupiter" albumilta mm. biisi: "Meidän talossa" kuvasi Jussin mielestä tornion ankeaa opiskelija-asuntolaa missä Jussikin asui eka vuoden.
koulun loputtua Jussi tuumas humoristisesti että hänestä tuli sitten "Melkonomi" =melkein merkonomi. Jäi jostain kirjanpidosta tai matikasta kiinni (jälkeenpäin kai kävi paikkaamassa?).
Meni yli kymmenen vuotta kun sitten keväällä 2003 pidettiin Oulussa pienellä porukalla "luokkakokous" sama vanha poikamainen huumorimieshän hän oli.
Viikko sitten oli todella järkyttävää kuulla tapahtuneesta.
"..kullakin on kellonsa pohjass' sydämen kun se seisahtaa niin kuolon aika alkaa.."
20. Lapsuuden ystävä4.9.2005 klo 14:08
Juhan muistolle.....
Jari.N
21. Tero, Helsinki13.9.2005 klo 12:24
Kuulin eilen vasta Jussissa. En tuntenut Jussia henkilökohtaisesti, mutta Juliet Jonesin Sydän on ollut aina minulle paras suomirock-bändi. Biisit Helppo elämä ja rakkauslaulu ovat ehdottomia suosikkibiisejäni. Koko bändin tuotanto löytyy levyhyllystäni. Pahoitteluni Juha Lotvosen pois menossa. Otan osaa omaisten ja ystävien suruun.
22. Tsööts15.1.2006 klo 05:14
Jussi oli nuorena lahjakas tennispelaaja - 189 cm auttoi varmaan asiaa - mutta rokki pilasi miehen... Hän ei ehtinyt näkemään ensimmäistä suomalaisen ATP-voittoa, Jarkko Nieminen, you are my man!!!
23. Teppo15.1.2006 klo 10:24
Loistava käsikirjoittaja Tennis Podder ei myöskään ehtinyt sitä nähdä. He's my nam!
24. Lapsuuden ystävä17.3.2006 klo 21:10
Todellakin lahjakas tennispelaaja...
Typen kentällä vietettiin paljon tenniksen parissa (lukemattomat tunnit..) kolmen kopla Lote,Nappi ja minä..
saatettiin pelata useampi päivä perkkäin...tietty käytiin välissä nukkumassa.. vedettiin jopa tennis kerhoakin joskus....by the way perustettiin aikoinaan eka bändikin mistä Jussi jaksoi nauraa aina (oltiin jotain eka luokkalaisia)..Hurriganes..tais siihen aikaan puutua mielikuvitus ...kun muutakaan ei keksitty ja muule lankesi Remun osa... Tsööt varmaan on kuullut kaikki nämä jutut......
Oliskin mukava tavata Tsööt joskus..
TJari
25. Eki17.3.2006 klo 21:16
Juliet Jonesin Sydämeltä on ilmestynyt hieno tuplakokoelma, 36 parasta laulua.
26. Lapsuuden ystävä17.3.2006 klo 22:24
Surua on ollut parhaat ystävät: 3:ta minä jäljellä...
on elämä koitellut...hurriganes...nämä 2 kaveria pärjäsivät musiikin alalla..... minusta tuli jotain ihan muuta...sanat muuten on jotenkin tuttuja JJonesilta...
27. Tsööts8.10.2006 klo 04:36
Muistokonsertti Oulussa Lentävässä Lautasessa lauantaina 28. lokakuuta.
28. Tsööts3.8.2008 klo 21:36
Tähän pari muistosanaa tänään edesmenneelle legendalle, Juha "Iso-"Oksaselle - kulkivathan kaimojen polut välillä ristiin. Nimittäin toisessa forumissa kertomani mukaisesti Iso-Oksasen seisoessa 45 Specialin ovella, Lotvosen Jussilla ei ollut mitään asiaan ravintolaan, joten Jussin "ikuinen" porttikielto olisi siis luultavasti tänään kumoutunut:-) Rauha sielullesi, Oksanen, toivottavasti Pietari päästää sinut sisään:-)

Lue:http://www.kaleva.fi/plus/juttu741512_page0.ht m
29. sukulaistyttö31.10.2008 klo 14:02
Voi jussi, muistan Jussin mukavana sukulaismiehenä, aina tuntu niin reilulta vaikka tosiaan alamäki oli tainnu jo alkaa.
30. 1.11.2008 klo 16:12
Kuka Lotvonen?
31. Ylläpito1.11.2008 klo 16:17
Säikeen alustuksen lukeminen on suotavaa ellei aika tähdellistäkin, jotta voi harkita, onko mitään asiallista kirjoitettavaa esim. tällaiseen muistoaiheeseen.
32. 1.11.2008 klo 16:41
Edelleenkin. Kuka Lotvonen
33. Jukkis1.11.2008 klo 19:25
Yksi Internetin suuria mysteerioita on se, että selvästikin Mensan sivuille jäsenhakemusta täyttämään menossa ollut kirjoittaja päätyykin tänne sanaristikot.net:iin. Kun tuo tapahtuu kahteen kertaan alle puolessa tunnissa, niin asia käy yhä vaan mystisemmäksi.
34. Juha Lotvonen Junior19.12.2008 klo 21:41
Olen Nikolas 11v. (Jussin Poika) soitan huomenna rumpuja koulun joulujuhlassa. Tulin katsomaan näitä sivuja kun näin Helppo Elämä Tv sarja mainoksen Jossa kuuluu Helppo Elämä Biisi.
35. STT20.12.2008 klo 00:01
Kuka on Juha Lotvonen? Mikä on hänen antinsa tähän yhteiskuntaan. Emme ole tavanneet
36. (STT)20.12.2008 klo 00:03
Sulut jäivät
37. Juha Jones Jr.28.1.2009 klo 19:04
Vaan nyt jää ystäväin enempää jaksa en , joku toinen sut saa... en muista enempää Tuo oli levyltä HAI
Renault 4 - Juliet Jones
38. Juha Jr.28.1.2009 klo 19:07
erroit, että olet niin kuin lintu,
Jonka täytyy päästä lentämään.
Teet vain juuri niin, kuin miltä tuntuu,
Etkä kuulu kenellekään.

kertosäe:
Ajattelit, ettet yhtään matkaa
Enää oikein jaksaisi kävellä.
Lentäen voit aivan hyvin jatkaa,
Sillä sinä et elä missään häkissä.

kertosäe2:
Jos on niin, etten sinua saa koskaan omistaa,
Kerro, kuinka saan sut nauramaan?
Ja jos on niin, etten Tauno Palos millään olla vois,
Niin saanhan olla Jussi and the Boys?

Haluaisit olla vähän yksin
Ja tehdä, mitä tahdot - olkoon niin.
Tarvitse ei mennä selityksiin.
En usko, että hukun murheisiin.

kertosäe

Jos on niin, etten sinua saa koskaan omistaa,
Kerro, kuinka saan sut nauramaan?
Jos on niin, etten Tauno Palos millään olla vois,
Niin saanhan olla Jussi and the Boys?

kertosäe2

Niin saanhan olla Jussi and the Boys?
Niin saanhan olla Jussi and the Boys?

kieli suomi text+musicSami Pirkola albumiNauru vuosi1991 katsottu264 kertaa lisääkorjaus
39. juha jr.28.1.2009 klo 19:09
Pappi saapuu kirjoineen,
Antaa viimesiunauksen.
Kostein silmin mies rukoilee:
"Matkalippu taivaaseen."
40. juha jr.28.1.2009 klo 19:10
On huhtikuu ja yö. Toinen nukkuu,
Toinen valvoo, kun ajatuksiltaan ei unta saa.
Vesi valuu rännistä ja loistaa öinen kuu,
Jonka valon toisen selkä heijastaa.

kertosäe:
Nuku, tuttu tuntematon, hyvään huomiseen.
Mä valvon vielä, kun tätä yötä riittää.
Vaikka olis pimeää ja maailma lohduton,
Sä valaiset tän yön, jota vielä riittää.

Hän mietiskelee menneitä ja pihaa tuijottaa,
Kaikki tähdet näkyy paikallaan.
Muistaa monet hyvät ajat, huonot unohtaa,
Kun toisen hiukset tekee tyynyyn pesän.

kertosäe

kertosäe

kertosäe

kieli suomi text+musicSami Pirkola vuosi2000 katsottu327 kertaa lisääkorjaus
41. Carrie Home4.8.2009 klo 08:17
Sain tietää Juhasta vasta nyt kun tapahtumasta on liki neljä vuotta.
Olen järkyttynyt ja murheellinen.
Tunsin Juhan Limingan taidekoulussa. Lyhyen ajan siis, mutta hänen huumorinsa ja epäitsekkyytensä jäi hyvin vahvaksi muistoksi elämääni.
Minulla on vain ja ainoastaan positiivisia muistoja hänestä mutta kyvyttömyys kirjoittaa niistä juuri nyt ja tähän.
Tsööts, onko siellä Punk in Finland -sivuilla vielä Juhasta muisteluviestiketjua? Kirjauduin sinne ihan siksi mutta en löytänyt mitään.
Toivon ja toivotan kaikkea hyvää Juhan lapsille.
42. Tsööts4.8.2009 klo 10:22
Punk In Finland -sivusto ei löytänyt vanhoja viestejäni, joten ilm. neljä vuotta vanha ketju on jo poistettu. Sääli, täällähän kaikki vanhat synnit tuntuvat säilyvän :)
43. Carrie Home4.8.2009 klo 11:35
Kiitos Tsööts nopeasta vastauksesta!
Näiltä sivuiltahan myös tuon suruviestin luin. Jostain kumman syystä viime perjantaina sain päähäni googlata Juhan. En yleensä googlaile ketään, paitsi itseäni :)
Tunsin 19-vuotiaan Juhan, kun olin 20-vuotias. Siis tosi kauan aikaa sitten. Olen monesti ajatellut, että hän on (siis oli) ihminen, josta on jäänyt pelkkiä hyviä muistoja ja jota tulen aina ajattelemaan hyvällä ja että kuinka vähän sellaisia ihmisiä on. Että hän on nuoruuteni hyviä muistoja.
Olen nyt poissa tolaltani kuten te muut varmaankin olitte 4 vuotta sitten.
44. Lapsuuden ystävä23.9.2011 klo 21:20
Jostain syystä aina palaan näille sivuille, muistot eivät vanhene !. Edelleen kaipaan kavereita parhaita, itse jatkan polkua jota on ilma kavereita joudun jatkaa. Joskus tunne entinen palaa....
45. Jukka13.11.2014 klo 12:06
"Jussi oli nuorena lahjakas tennispelaaja - 189 cm auttoi varmaan asiaa - mutta rokki pilasi miehen... Hän ei ehtinyt näkemään ensimmäistä suomalaisen ATP-voittoa, Jarkko Nieminen, you are my man!!!"

Kasvoiko jussi tosiaan noin pitkäksi? Minä muistan hänet vielä yläasteen jälkeen aika lyhyenä. Oltiin samalla luokalla vuosikaudet ja juhan kielellinen ja musikaalinen lahjakkuus ilmeni jo lapsena.
Vaikea uskoa että jussi olisi päättänyt päivänsä itse...
Kun Jussi oli lapsi hän taisi suomessa ensimmäisenä bongata harvinaisen pähkinähakkeli linnun pihaltaan. Minäkin kävin sitä ihmettelemässä.
46. Matias-Myyrä13.11.2014 klo 12:27
Pähkinähakkeli?

Oisko kuitenkin ollut jompikumpi näistä:
Pähkinähakki (Nucifraga caryocatactes)
Pähkinänakkeli (Sitta europaea)
47. JN5.12.2014 klo 23:16
Muistan pähkinänakkeli ,syötin sitä kerran ihan omasta kädestä Jussin viheltämänä..hänen isä oli opettanut tämän..Jukka luulen tuntevani sinut Jari N.
48. Pirjo17.12.2014 klo 22:33
Jussi antoi mulle muutaman oppitunnin rumpujen soitossa. Tutustuimme Rattorissa tai jossain ja Jussi silloisine tyttöystävineen vieraili mun ja poikakaverini kämpilläkin 1980-1990 -luvun taitteen aikoihin. Soitin rumpuja työpaikan bändissä ja Jussi auliisti kävi neuvomassa useammankin kerran innokasta harrastajarumpalia. Ne opetuskerrat jäivät mieleen, Jussi antoi mielellään hyviä vinkkejä ja oli kärsivällinen opettaja ja hieno ihminen. Muistan ikuisesti, miten innoittavasti ja kärsivällisesti hän antoi opetusta pelkälle harrastelijatytölle, vaikka itse oli soittanut Oulun mittapuun mukaan varsin tunnetussa bändissä. Yhteydenpito jäi, kun meille perheeseen alkoi syntyä lapsia ja soitto ja bailaus jäivät vähemmälle. Rummut ovat mulla vieläkin varastossa enkä niistä varmaan luovu koskaan, omien poikien bändi on niitä alkuaikoina käyttänyt, mutta nyt ovat olleet pitkään työttöminä. Jos sitten eläkkeellä aloittaisi harrastuksen uudestaan..
49. Make18.9.2015 klo 10:44
Itse tutustuin Jussiin kun Jussi soitti Tiistai yhtyeessä. Jaoimme saman treenikämpän ja hetkeä myöhemmin kun Jussi liittyi JJS:ään jaoimme jälleen saman treenikämpän. Jussi oli joviaali ja tosi ystävällinen mies. Muistiini on jäänyt eräs uusivuosi. Jussi oli palannut JJS kiertueelta taskut täynnä rahaa ja törmäsimme uudenvuoden yönä letkun puistossa. Jussia halutti soitella ja kun hänellä oli rahaa päällä, hän aikoi maksaa taksiviulut. Menimme reenikämpälle soittelemaan ja siitä yöstä minulla on muistona muutama kuvakin. JJS:n jälkeen törmäilin Jussiin usein Rattorissa ja muissa Oululaisissa baareissa ja aina vaihdeltiin kuulumisia. Vuonna 2000 opiskelimme samassa oppilaitoksessa, jossa näimme ja juttelimme päivittäin myös menneitä muistellen. Opiskelujen jälkeen en enää Jussiin montaa kertaa törmännyt. Juhan pois menosta kuulin myöhemmin yhteiseltä ystävältämme.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *