KESKUSTELUT > RISTIKOT > MIELIPIDEKYSELY EI OLE MIELIPIDEKYSELY

1807. mielipidekysely ei ole mielipidekysely

pilkunviilaaja26.7.2005 klo 12:35
Siis jos kysytään, montako ristikkoa on ratkonut?!
2. Eki26.7.2005 klo 12:36
Samaa on kettuillut joku muukin.
3. pilkunviilaaja26.7.2005 klo 12:38
No saat anteeksi... Eipä tuo maailmaa kaada.
4. Titta26.7.2005 klo 12:42
Matti: Minä oon ratkonut tänä vuonna tuhat ristikkoa.
Maija: Etkä oo, puolet niistä on ollu siluetteja.
Matti: Nehän on ristikoita!
Maija: Eikä oo...
Matti: (huokaus)

:)
5. pilkunviilaaja26.7.2005 klo 12:48
Matti: Lähdenpä tästä poikien kanssa kalj... ristikkoja täyttelemään...
6. Titta26.7.2005 klo 12:49
... ratkomaan... (osaa muutkin viilata)
7. iso S26.7.2005 klo 12:51
Titta ehti vetää välistä, kun yritin viilata pilkkua entistä terävämmäksi, mokasin ja hukkasin tekstini.

"Olen ratkonut ristikkoarkiston yli tuhannesta ristikosta arviolta" on mielipidekysely, koska kysymyksen ja ratkomisen voi tulkita eri tavoin ja silloin joku (vastauksen perusteena olevat tosiasiat tunteva) voi olla vastauksesta eri mieltä.

Matti: Minä oon ratkonut ristikkoarkiston ristikoista alle 10.
Maija: Olethan sinä ratkonut paljon enemmän, mutta et ristikkoarkistosta vaan lehdestä.

Matti: No sitten minä oon ratkonut ristikkoarkiston ristikoista yli 100.
Maija: Ei kun alle, koska osassa minä autoin, joitakin ratkaisit väärin ja jotkut vain täytit, koska et ymmärtänyt yhteyttä vihjeen ja ratkaisusanan välillä.

Matti: No sitten vastaukseni on väärin.
Maija: Se on oikein!
8. pilkunviilaaja26.7.2005 klo 12:51
vanhoja paitoja ratkotaan, ristikoita täytetään... sanoilla.
10. pilkun ENTINEN viilaaja26.7.2005 klo 12:53
no joo..... argh... teidän kanssa. Hyppäänpä alas parvekkeelta.
11. Titta26.7.2005 klo 13:00
Siis hyppäät parvekkeelta. Alas(päin) hyppääminen voi olla vaikeaa...

;)
12. pilkun se entinen viilaaja26.7.2005 klo 13:02
Titta, sinä olet TODELLINEN viilaaja.... *antaa arvonimen sinulle* Ole hyvä. Minä en viilaa enää mitään, en edes kynsiä, koska pureskelin ne juuri.
13. Titta26.7.2005 klo 13:08
*kiittää kyseenalaisesta kunniasta*
14. Antti Skyttä26.7.2005 klo 14:46
Mielenkiintoisia näkökulmia!

Tämä on kommenttini asiaosuus: Toki mielipidekyselyssä tarvitaan selittäviä muuttujia, joita yleensä ovat ikä, sukupuoli, asuinpaikka ja vaikkapa ratkaistujen ristikoiden määrä (eli onko kyseessä hevijuuseri vai satunnainen ratkoja). Näiden avulla voidaan sitten yrittää selittää erilaisia mielipiteitä ja käyttäytymismalleja ratkojien keskuudessa.

Tämä on kommenttini asiaton osuus: Pilkunviilaaja avasi kokonaan uusia ajatuksia taustamuuttujien käsittelyyn. Ote jostakin tulevasta kyselystä, sen kysymyksistä:

1) Mitä sukupuolta mielestäsi olet?

2) Mihin ikäluokkaan arvelet kuuluvasi?

3) Asutko käsityksesi mukaan kaupungissa vai maaseu- dulla, Etelä- vai Pohjois- Suomessa?

4) Montako ristikkoa mielestäsi ratkot kuukaudessa? Tai
jos mielestäsi täytät, täytät?
15. iso S26.7.2005 klo 14:56
Viilaaja, ei kannata luovuttaa yhden kommenttin perusteella. Mikä on vaikeaa ei ole mahdotonta!

ÄLKÄÄ yrittäkö tätä kotona - ohjeet alaspäin hyppäämiseksi.

Hitsaa parvekkeen kaiteeseen jalkaterän mentävät lenkit vaakasuoraan tai alaviistoon kaiteen ulkopuolelle. Kertakäyttöä varten (parveke riittävän korkealla) riittää naru- tai hihnaviritys.

Nouse kaiteelle seisomaan ja pujota jalkaterät lenkkeihin.

Taivuta polvia ja kallistu eteenpäin. Kaadu jalkaterillä lenkkeihin tukien niin kauan että vartalo on selkeästi alaviistossa.

Ponnista nilkat ojentaen. Hyppy suuntautuu alaviistoon, siis alaspäin (ei vaakasuoraan eikä ylös). Kohtisuoraan alas hyppääminen vaatii tarkkuutta tai useita yrityksiä, mikä voi osoittautua mahdottomaksi.
16. Titta26.7.2005 klo 15:04
Hassu iso S! :D

Toivottavasti viilaaja kuitenkin tyytyy hyppimään järveen, sehän on mukavaa näin kesällä. :)
17. Timppa26.7.2005 klo 15:08
Olisihan se järveen hyppiminen kivaa, mutta kun leikkausarvet ei salli mennä uimaan edes kesäpäivien aikana.

Ai montako ristikkoa olen ratkonut? Aika monta...
18. iso S26.7.2005 klo 15:11
Niin, harjoittelun jälkeen voitaisiin saada uutta verta (kuvaannollinen ilmaisu, toivottavasti) pellehyppynäytöksiin. Niissähän on nähty miten hyppääjä roikkuu jalkaterien varassa pää alaspäin pesemässä hyppytelineen alapintaa ennen veteen molskahtamista.

Tässäkin on mielipide-erojen vaara: onko pelkkä pudottautuminen hyppäämistä vai tarvitaanko hyppäämiseen ponnistamista. Suosittelin noita jalkalenkkejä ponnistamisen mahdollistamiseksi, ettei tarvitse suorituksen jälkeen kinata siitä tuleeko pisteitä pellehypystä vai tolloputouksesta.
19. pilkun entinen viilaaja26.7.2005 klo 15:11
Mistä sinä iso ässä tiesit, että leikkausarvet ne juuri estävät minua hyppäämästä järveen....
20. pilkun viilaaja entinen26.7.2005 klo 15:12
ei kun siis timppahan se tiesi... lukiviki
21. pilkunviilaaja se entinen26.7.2005 klo 15:14
mutta nyt minun onkin lähdettävä sinne rautakauppaan ostamaan hitsausvärkkejä. Eihän siitä parvekkeelta hyppäämisestä tule muuten mitään... annoin itselleni kertoa.

*suuntaa kohti k-rautaa*
22. Titta26.7.2005 klo 15:29
Viilaaja:

Ei se tiennytkään. Timpalla itsellään on arvet ja sitä harmittaa kun saa vaan kahlata kesäpäivillä.
23. marjaana26.7.2005 klo 15:29
Tuo kyselyhän näyttää olevan antiikin ajoilta... viime vuoden lokakuulta siis. Vaihtakaa ihmeessä jo.

Kysykää vaikka mielipidettä siitä, että kannattaako mielipidekyselyä vaihtaa..... ;o)
24. pilkullinen viilaaja26.7.2005 klo 15:31
Timppa:
Kai sie nyt voit kuiteskin edes käsipohjaa uida???
25. Juhani Heino26.7.2005 klo 15:32
"miggi sekä puikkoja, koko rahalla, jos kerran sitä parveketöissä käytettävää nahkahihnaa sahata voi sahalla"
26. pilkunviilari26.7.2005 klo 15:37
koko rahalla?! Ei ne puikot mahdu tänne sitten... Pitänee ensin hankkia ismopi kämppä.
Ja mistähän puikoista on kyse... korvapuikot, tahtipuikot, jäätelöpuikot, sukkapuikot....
*pohtii korvat sauhuten*
27. Timppa26.7.2005 klo 15:42
>raidallinen sahaaja: ehkä ihan matalassa vedessä...:)

No niin, siitä tulikin mieleen, että voiko vesi olla matala. Järvi tai meri on kyllä joko syvä tai sitten ei-syvä. Sitä voinemme pohtia viikonloppuna Petäyksessä...:)
28. iso S26.7.2005 klo 15:49
Selvittäkää samalla ja julkaiskaa tulos täällä, miten "ui uomassaan Seine hiljaa". Olen luullut että joessa voi uida, mutta joki ei.

Timppa, voitko harrastaa kuutamokelluntaa? Ei kai ne arvet pimeällä näe olevansa vedessä.
29. Timppa26.7.2005 klo 15:53
>iso S, :D, sen näkee ensi viikonloppuna tai sitten ei näe...
30. Juhani Heino26.7.2005 klo 16:22
Viilari, en ole sen parempi hitsaaja kuin säkään - luultavasti paljon huonompi. Tarkistin nyt Googlella että MIG-hitsauksessa ei käytetäkään puikkoja vaan lankaa jota laite syöttää automaattisesti. Muutetaan alku vaikka "hitsauspilli, puikkoja" mutta pilallahan tuo on kuten sauma jonka saisin aikaan...
31. pilkunviilaristi26.7.2005 klo 17:07
okei, jätetään suosiolla nuo hitsaushommelit jollekin joka osaa.
32. Pena20.3.2006 klo 12:43
Sanomalehti Karjalaisen Päivän kysymys tänään: "Täytitkö viikonloppuna sanaristikoita?"

http://www.karjalainen.fi/cgi-bin/vk
33. Timppa20.3.2006 klo 12:53
Pena, miten vastasit? Meneekö kaikki aika siihen pimplaamiseen...?;)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *