KESKUSTELUT > RISTIKOT > LÄMPIMÄISIÄ VAIN TÄNÄÄN TARJOLLA ILMAISEKSI

176. Lämpimäisiä VAIN TÄNÄÄN tarjolla ILMAISEKSI

Eki26.6.2003 klo 08:10
Kuriiri herätti juuri kun olin päässyt makeimpaa uneen eli puoli kahdeksalta. Onneksi asia oli mukava: hän kantoi sisään lämpimäiset Mustan Pelikaanin juhlanumerosta (tuplapalkinnot!) ja Krypto Pelikaanin 52-sivuisesta kesänumerosta.

Nyt on muutamalla tosi fanilla mahdollisuus saada lehti ilmaiseksi ja etukäteen jo viikonlopuksi (jos postilaitos sen suo). Punaisen kisasta poiketen en jaakaan niitä nopeimmille siinä järjestyksessä vaan toivon hyviä perusteluja, miksi lähettäisi toisen tai vaikka molemmat juuri Sinulle. Minun täytyy saada se käsitys, että odotat sitä/niitä oikeasti viikonloppusi iloksi.

ÄLÄ KIRJOITA AINAKAAN OSOITETIETOJASI TÄHÄN vaan kirjoita 'hakemus' sivun yläreunassakin olevalla osoitteella toimitus@sanaristikot.net . Parhaat perustelut siirrän tälle palstalle jo päivän aikana, mutta annan vain nimimerkin tai nimikirjaimet julki. Toki saatte kehua tai haukkua noita lehtiä tämän otsikon alla pyyteettömästikin.

Kisa on voimassa torstaihin klo 18 asti. Ei tarvitse kiirehtiä, jos luet tämän jo aamulla. Jos et ehdi mukaan, kannattaa käydä ensi viikolla lehtipisteessä tai odottaa tilauskappalettaan.
2. Eki/Rafflesia26.6.2003 klo 09:46
Ensimmäiset lehdet lupaan tälle kirjoittajalle! Taas tulee viesti sivun käyttäjältä, jolla ei ole muka mitään sanomista ollut ja näin kiinnostavia asioita sitten kirjoittaa. Melkein pakinaksi voisi laittaa. Tämä rohkaisee aina silloin, kun tuntuu, että keskustelee muutaman tyypin kanssa. Toivottavasti tämä innostaa Rafflesiaa kirjoittamaan toistekin.

Kannattaa kysyä Kryptoa ja pyytää lehtipistettä tillaamaan, jos sitä ei ole tarjolla. Kryptolla on aika laaja jakelu jo nyt, mutta tietyt ketjut eivät jostain syystä pidä yhtään Pelikaania hyllyssä. Kysyminen saattaisi muuttaa pisteen hoitajan mielen, jos ketju sen sallii.


ENSIMMÄISEN LEHTIPARIN ANSAITSEMA VIESTI:
Onneksi tulee lomaa odotellessa liikuttua netissä ja seurattua Sanaristikot.net:in keskustelupalstaa. Itse en ole vielä keskusteluun rohjennut osaa ottaa, kun ei ole ollut painavaa sanottavaa. Mutta mielenkiintoisia juttuja on aina ilo seurata.

Punaisen Pelikaanin useampivuotisena tilaajana en ole vielä ehtinyt tutustua Mustaan, Krypto tai edes Paksuun Pelikaaniin, sen verran haastavia tehtävät ovat olleet. Uusimmasta Punaisesta uskalsin kuitenkin kokeilla ratkaista sokkokryptoa, joka on tähän mennessä ollut aivan liian pelottava ja ymmärrystäni vailla. Ja sehän ratkesi, yllättävän
helposti vielä, kun kunnolla yritti ja hoksasi idean. Tästä heräsi innostukseni kryptoihin ja olenkin muutaman päivän ajan etsinyt kioskeista Krypto Pelikaania, turhaan. Tämän kokoisella paikkakunnalla vain ilmeisesti isommilla kaupoilla on valikoimissaan Pelikaaneja, tai sitten on myös mahdollista, että kaupungissa ei ole tarpeeksi ristikoihin hurahtaneita. Oman Krypto Pelikaanin haluaisin kovasti siis
kokeiltavakseni, jos vaikka innostuisin.

Punaista pelikaania en ole saanut ihan täyteen koskaan, visaisimmat ovat parhaimmillaankin jääneet puolitiehen, vaikka joskus olen avainsanat saanut selvitettyä. Tästä syystä olen harvemmin lähettänyt ratkottua lehteä arvontaan. Olenkin pohtinut, että pitäisiköhän siirtyä
helpompiin, jotta joskus voisi osallistua kunnolla arvontoihinkin. Tästä syystä Musta kuullostaisi todella hyvältä.

Lomakin alkaa, eikä mitään mukavaa tekemistä ole luvassa.
Lomanaloittajaisviikonloppu olisikin mukavinta viettää omalla,
aurinkoisella pihamaalla viltilla makoillen ja ratkoen uusia
tuttavuuksia. Välissä tietenkin yrittäen oman Punaisen visaisia. Ja voisihan tuota samaa rataa jatkaa lomallakin...

Lopuksi vielä hieman palautetta. Mieheni ei ole koskaan ymmärtänyt ristikkoharrastustani, mutta nykyään hänkin oikein odottaa uutta Punaista saapuvaksi. Ei ilmeisesti saadakseen olla minulta rauhassa edes muutaman päivän, kun ratkon uusia visaisia ja vähemmän visaisia, vaan
kuvaristikon toivossa. Punaisessa kuvaristikot ovatkin olleet loistavia: ajankohtaisia lauseita, jotka eivät ole liian helppoja ja yleensä oivallusta tarvitsevia. Kiitos siis minun ja mieheni puolesta kuvaristikosta, joka on yhteinen ilo!

Uusia tuttavuuksia loma iloksi odotellen,
Rafflesia
3. Pena Porvoosta26.6.2003 klo 10:21
Mikähän olisi Rafflesialle tarpeeksi "painavaa sanottavaa"? Tämä kun oli tosiaan suoraan pakinaosastolle kuuluva kiva kirjoitus.
Oikein hyvää lomaa sinulle Rafflesia! Ekillä on varmasti suorastaan(!) ilo lähettää sinulle ensimmäiset palkinnot:)
4. Eki26.6.2003 klo 10:45
Kaikkeen sitä ihminen kajahtaa. Tuo nimi Rafflesia oli niin kiehtova, että piti tutkia Googlesta, mitä se tarkoittaa. Sehän on maailman suurinta kukkaa kantava kasvi. Niinkuin Frangén sanoo eräässä kohtaa ohjelmaansa: Waaau!
5. Eki/Marko/Mats26.6.2003 klo 15:02
Aikaa ei ole enää paljon. Olen päättänyt antaa seuraaville pyynnöille/uhkauksille armon:

1)
Moi!
Olen ratkonut äidin ristikklehdistä kryptoja, sekä salaa että luvan kanssa.
Niissä useimmat sanat ovat minulle outoja, mutta niitä etsiskelen sitten Ristikkorengistä.
Hauskaa hommaa sadepäivinä!
Nyt haluaisin itselleni ikioman KryptoPelikaanin, ettei tarvitse äidin kanssa samasta lehdestä taistella.
Terveisin Marko, 13 v


2)
"Hakemus"

Kerran olen jo sanonut TAHDON ja nyt päätin sanoa toisen kerran.
Kun sm-kisa postitalolla meni poskelleen niin harjoitusta pitää saada pikaisesti lisää.
Päivystän postilaatikollani perjantaina - ja säälin jo etukäteen postinkantajaa, jos kaanit eivät ole mukana!.
Mats
6. Rafflesia26.6.2003 klo 15:09
No niin, pitänee nyt sitten hieman kommentoida.

Aluksi kiitos jo etukäteen uusista ratkottavista! Loman rattoisuus on näin ollen taattu.
En uskonut kirjoitukseni saavan osakseen huomiota, josta olen sekä hämmästynyt että iloinen. Olen ujo tyyppi, joka ei paljon joukossa huutele, joten minun 'painava sanani' yleensä on jokin aiheeseen liittyvä kysymys, harvemmin kommentti. Vielä en ole mitään kysynyt julkisesti, koska uskon, että vastaukset saattavat löytyä tämän keskustelupalstan arkistosta, jota en ole ehtinyt kokonaan kahlata läpi.

Sitten nimimerkistäni. Selasin eräissä tylsissä juhlissa 7 vuotta sitten perheen kasvikirjaa, josta löysin tuon mielestäni kauniin nimen. Rafflesia omaa tosiaankin maailman suurimman kukan, joka on myös todella ruma ja haisee (kirjallisuuden mukaan) mädälle lihalle. Toivottavasti minulla ja kyseessä olevalla kukalla ei ole muuta yhteistä kuin nimi...
7. Eki26.6.2003 klo 15:26
Rafflesia livenäkin, vielä kerran waaau! Tervetuloa julkisuuteen!
Jos minulta kysytään, niin en havaitse rumaksi enkä tunne mädän lihan hajua. Hurh, tulee pieni kauhukauppa mieleen.
8. Eki/Zebraze26.6.2003 klo 15:45
Jaanpa tässä sitä mukaa, kun kaikki ovat niin symppiksiä.

Lähden nyt hetkeksi pois, mutta palaan kuittaamaan viimeiset lehdet.



Perustelut:

-Punaisen pelikaanin krypto oli aloittelijatasoa! (sanakäärme vaikuttaa kinkkisemmältä)!
-Lomaa pari viikkoa!
-En ole ikinä voittanut ristikkolehtien kilpailuissa mitään - olen lähettänyt tuhansia ristikoita.
Epäilen filunkia Oulun suunnassa.

terv. Zebraze
9. Eki/T.H.26.6.2003 klo 17:35
Tällaista oli poissaollessani tullut.

Eki



Hei,

äitini varmasti ilahtuisi Mustasta Pelikaanista, jos sellainen löytyisi postilaatikosta. Hän pitää sen helpoista ristikoista.
Kyllähän hän kryptojakin ratkoo, mutta en muista nähneeni hänellä koskaan Krypto Pelikaania, joten se voisi olla kiva uutuus sateisten kesäpäivien varalle.

-T.H

PS. Yleensä en koskaan osallistu kilpailuihin, joissa kysytään miksi juuri sinä. Tämä on kai se poikkeus joka vahvistaa säännön.
10. Eki26.6.2003 klo 18:08
Lämpimäisiä meni juuri mukavasti, kaikki halukkaat saivat ja pikkuisen ekstraakin kirjeisiin pujahti.
11. Eeka1.7.2007 klo 11:14
Krypto Pelikaani nro 7, mikä vika on kun Kryptopiilosana ei ratkea ? Ruudukko tai kysymykset eivät "synkkaa" keskenään.
12. Eki1.7.2007 klo 11:21
Kysymykset ovat oikeat, mutta ruudukko on jäänyt vaihtamatta. Pahoittelemme.
13. Eki1.7.2007 klo 12:24
Tämä löytyy nyt täältä sanaristikot.net-osoitteesta nimellä s16.jpg, siis veeveevee piste sanaristikot piste net kautta s16 piste jpg.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *