KESKUSTELUT > RISTIKOT > MITEN ON?

1754. Miten on?

Ristikko-Ihq12.7.2005 klo 19:19
Tykkäättekö helpoista, keski- vai vaikeista ristikoista? Minä itse tykkään helpoista. Palkinto- vai ei palkintoa ristikko? Minulle on ihan sama kumpi, toisesta vain "saa" rahaa. Tai oikeastaan toisesta SAATTAA saada rahaa, huom. SAATTAA.. Onko teillä lempiristikkoa? Minulla itseläni ei ole:) Teen mitä vain ristikoita (Oikeastaan mitä sattu, tai mitä satun ostamaan...en tilaa ristikkolehteä:]) Onko teille ihan sama teettekö esim. Mustaa pelikaania vai Kärpäsristikkoa? Minun mielestäni ristikot ovat hyvää ajanvietettä. Siinä saavat aivot vähän työtä, ja.....Eikö teistäkin? Voisiko edes joku vastata kysymyksiini? (please!!!!!!)
2. iso S12.7.2005 klo 20:15
Vaikeista kunnian, mutta helpommista oman tunnon kautta. Hyvin tehty helppo on ok, parhaalta maistuu kevythenkinen keskivaikea.

Käytännöllisesti katsoen sataprosenttisesti ratkon vain kuvaristikoita. Joskus tulee pieniä syrjähyppyjä, silloin lähinnä japanilaisiin mitkä eivät monien mielestä ole ristikoita ollenkaan.

Lehdistä olen valmis kokeilemaan mitä käteen sattuu. Sattuneesta syystä sattuu yleensä "oman leirin" tuotteita (3 Kysymysmerkkiä). Hesarin perjantain ja liitteiden ristikot kuuluvat vakiodieettiin. Lisäksi joskus Iltis, yleensä viikonvaihteen, vaikka tiistain tarjonta onkin laajin. Varsinaisia ristikkolehtiä ostan harvemmin kuin kerran vuodessa, mutta eri syistä on käteen kulkeutunut joskus muutama Pelikaaneja.

Ehkä hyvä suositus melko paljon ratkovalle olisi samanlainen kuin koiran ruokintaohje: vähintään 80 prossaa tuttua kamaa ja enintään 20 prossaa vaihtelua?
3. V-R12.7.2005 klo 21:36
Mulle ovat riittäneet muutenkin kotiin tulevat lehdet.
Hesarin tilaajalla on tosi urakka täyttää näin kesäaikana edes puolet tarjonnasta.
Tänään suuren tarkastelun seurauksena ilmestyi ostoskärriin Kesäkirppu. Ensimmäistäkään ristikkoa en ole siitä vielä aloittanut täyttämään.
Lehden ulkoasu on todella hieno. Luultavasti on nautinto ratkoa näitä .
Hakkaa kyllä kaikki sanaris-ristikot ulkoasullaan.
Digikuvat ovat selvästi tunnettavissa.
Voihan siinä olla myöskin sanarisiltä lainattua.

Eki. Vieläkö teillä on HH:n kanssa vihat?
4. Libero12.7.2005 klo 22:18
Ristikko-Ihq:

Esität kivoja kysymyksiä. Kuten sanot, ristikot ovat hyvää ajanvietettä. Ajoittain ne viekoittelevat siinä määrin, että jostakin olisi voitava tilata "saldoraja" eli kolme helppoa, yksi keskivaikea ja yksi vaikean yritelmä päivässä. Silloin kun saldo tuosta ylittyy, alkaa tuntua siltä, että ristikonratkonta on mennyt överiksi ja pitää ymmärtää rajoittaa harrastusta.

Olen tottunut pienen ikäni ratkomaan kaikkia tielle siunaantuvia ristikoita, mutta tätä nykyä olen hieman krantumpi. Teen edelleen kaikkien kotiin kannettavien lehtien ristikot vaikeusasteesta riippumatta, ostan säännöllisesti ristikkolehtiä ja yhden niistä olen tilannut. Kun tulee tyhjäkäyntiä, ostan lehtien irtonumeroita ristikkoliitteineen.

Palkinnot ovat minulle muutoin sivuseikka, mutta olen saanut päähäni, että haluaisin kerran voittaa Pelikaani-kynäsetin. Tästä syystä lähetän vastauksen Punaisen Pelikaanin Avainsanat-lisäkisaan niin kauan, että tärppää.

Vaikka kuvaristikot ovat mieluisimpia, teen myös kryptoja. Vaikeiksi luonnehditut sokkokryptot ovat jostakin syystä sopineet minulle. Toisinaan huvitan itseäni erilaisilla pulmatehtävillä.

Toivottavasti saat kysymyksiisi vielä muiltakin vastauksia!
5. Tulipalopäällikkö12.7.2005 klo 22:27
Kerholehti Mensalaisessa on viimeisen vuoden aikana ollut todella nautittavia toisaalta helppoja mutta toisaalta oivaltamiseenkin mukavasti haastavia ristikoita.
Lehden saat liittymällä jäseneksi.
6. iso S12.7.2005 klo 23:24
Heh! Siihen kerhoon taitaa olla pääsykokeet? Sanaseppoihin pääsee jäsenmaksun maksamalla. Lehden (4 vuodessa) saa liittymällä jäseneksi.
7. Pena13.7.2005 klo 14:38
Keskivaikeat, palkinto, lempiristikkoa ei oikeastaan ole, mutta täytyy sanoa että Pekka Joutsin tuotanto miellyttää niin ulkonäöltään kuin vaikeudeltaankin yleensä, aivan sama oikeestaan ratkonko mustaa kärpäsristikkoa vai kitahanhea, ristikot ovat parasta ajanvietettä (muutaman muun jutun jälkeen)!

d=)
8. Ristikko-Ihku15.7.2005 klo 19:54
Moi on se kyllä ihan totta, että joistain ristikoista Saattaa voittaa rahaa;)
9. tavallinen taaplaaja15.7.2005 klo 23:40
Keskivaikeat ja siluetit. Ekin ositteluristikko on nannaa, vaikka yleensä en saa sitä aivan täyteen. tykkaan lehdestä, jossa on monipuolisesti tehtäviä. ristikoita, haarakkaita kryptoja piilosanoja jne.

Ehdoton vaatimus on, että ne ovat taidolla ja sydämen halulla tehtyjä, eikä mitään huitaisuja. Eli kaikki lehden tehtävät muodostavat tavallaan kokonaisuuden. Ei liikaa samoja tavallisesti toistuvia sanoja tms.
10. Ristikko-Ihq16.7.2005 klo 20:48
Kiitos, tähän astisista kommenteista. Olen saanut niistä paljon lisää tietoa ja taitoa..... Toivoisin vielä, että kommentteja tulisi vielä lisää. Vaikka aiheeni ei ole kovin kiinnostava olen saanut monta kommenttia;)
Hyviä kesiä:)
11. mor16.7.2005 klo 20:56
Älä aliarvioi aihettasi! Sehän sisältää juuri sen oleellisen ristikkoharrastuksesta; minkälaisista ristikoista pidät!

Aivan kuten isoS, itsekin ratkon lähes pelkästään "tavallisia" kuvaristikoita. Suosikit löytyvät vaikeammasta päästä, mutta en hyljeksi helpompiakaan. Tilattuna minulle tulee kaksi lehteä ja lisäksi ratkon satunnaisesti eri sanoma- ja aikakauslehtien ristikoita. Niin ja tietysti Sanaseppo-lehti!

Palkinnoista en perusta, ratkon pelkästä ratkomisen ilosta!

Hyvää kesänjatkoa sinullekin Ristikko-Ihq!
12. yli-innokas ratkoja16.7.2005 klo 21:10
Itselleni mieluisimpia ovat keskivaikeat ristikot, joissa vaaditaan oivalluskykyä ja hyvää sanavarastoa, ja joiden ratkomiseen ei tarvitse ristikkosanastoja tai googlea. Harmillista kyllä, tällaiset ristikot tuntuvat olevan vähemmistönä tarjonnassa.

Joskus on hauska ratkoa helpompia ristikoita mahdollisimman nopeasti, ja toisaalta aika usein tulee pakerrettua vaikeiden ristikoiden parissa, vaikka ne eivät aina valmiiksi tulekaan. Kryptot ovat usein aika tylsiä, mutta niitäkin aina silloin tällöin tulee täytettyä. Piilosanoista pidän valtavasti, mutta niitä ei tahdo lehdistä löytyä riittävästi minun tarpeisiini :). Näiden lisäksi kaikki muutkin ristikko- ja sanapähkinämuodot kelpaavat, jos niitä on tarjolla.

En koskaan lähetä vastauksia kilpailuristikoihin, koska minulle suurin palkinto on siinä, että saan haastavalta tuntuvan ristikon täytettyä. Lehdistä eniten pidän Pelikaani-sarjasta, erityisesti Punaisesta pelikaanista, sekä Iltasanomien ristikoista ja piilosanoista. Sanaseppoihin liityin hiljattain lehden takia, ja siinä onkin aika maistuvia tehtäviä - tosin paljon on turhan helppojakin.
13. Ristikko-Ihq16.7.2005 klo 22:07
En oikein tiedä, että miten sanoisin tämän, mutta te olette olleet suurenmoinen apu minulle. Myös muitakin olette auttaneet, ainakin uskoisin;)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *