KESKUSTELUT > RISTIKOT > KARI KÄMÄRÄINEN

1696. kari kämäräinen

tonimikael19.6.2005 klo 23:12
Tuli tuossa mieleen monessakin mielessä.

Kun hän tuolla minua kommentoi, niin siksi.
Ja kun hänen laatimuksiaan en muista paljoa kommentoitaneen.
Ja kun Piia-vaimoni tuossa ratkoi yhtä hänen laatimaa Paksua, niin yhdessä totesimme erittäin hyvän sanaston laadun ja vihjeiden mielekkyyden ja mukavuuden ja kyseisen ristikon pääkuvasta (kolme naista höpötti jotain) tuli todella elegantilla idealla neljä sanaa, jotka muodostivat esteettisen ristin. (Inhoan ihmisiä, jotka käyttävät paljon sivistyssanoja kuten "elegantti" ja "esteettinen") Että jos suomeksi sanon sen suoraan niin VERY GOOD! :)

Mitä muut sanovat karin kämyröinneistä?

PS. Piirustusjälkikin on oikein mukava! Ja tosi kiva kun teet, kari (siksi pienellä, kun itse aloitit!), itse kaikki kuvat ristikkoihisi. :)
2. KP19.6.2005 klo 23:35
Tuossa pari päivää sitten löysin vanhan Ruutu-Kolmion
lehden. Ja siinä oli Karin ristikko. Pari kolme tiimallista
siinä vierähti, mutta srlvisihän se.
3. Eki19.6.2005 klo 23:51
Karilla on hyvä huumori, hauskat piirrokset (taisi Kari sanoa matkineensa tyylin alunperin jostain, mutta nyt se on silkkaa suomalaista Karia) ja hemmetin hyvä peruslähtökohta laadintaan. Siksi onkin hankalaa, kun joskus joukosta löytyy sana, jota ei ole juuri siinä muodossa olemassakaan. Laadinta on niin tiukka, että sanaa on vaikea muuttaa. Jos sen palauttaa Karille, se toki tulee takaisin asiallisesti korjattuna, mutta ehkä puolet ristikosta on mennyt uusiksi. Joskus turvaudun siis helpompaan tiehen. Kerran oli RIZLA kirjoitettu näin, vaikka se sätkäjuttu on RIZZLA. Netistä blokkasin siihen jotain, koska ristikko oli muuten niin mainio.

Että jos jotain näin vastuullisena lehden kokoojana, niin tsekkaa niitä sanoja vaikka netistä, Kari, äläkä aina luota edes Ristikkorengin taivutuksiin!
4. Marianna20.6.2005 klo 15:55
Mitenkähän on Punaisen Pelikaanin 4 s. 5 tehtävän kanssa? Ettei vain olisi kuvituksessa sattunut erreys. Muistan takavuosien missin taustajoukkoineen saaneen pyyhkeitä neidon kansallispuvusta;m muistuttivat, että neljän tuulen lakki on nimen omaan miehinen asuste.
5. kari kämäräinen20.6.2005 klo 17:41
tonimikael:
Ihan meinasin saada sydänkohtauksen, kun huomasin, että joku oli avannut säikeen minun nimelläni! MITÄ MINÄ NYT OLEN TEHNYT! Onneksi tonimikael armahti minut suurimmilta moitteilta. Muuten, piirtämisessäkin voi kehittyä. Etsi käsiisi jostain 70-luvun Iisakin Ristikoita. Et tunnista tekijää! ;)

Eki:
Ekiä vastaan on pakko sen verran puolustautua, että kun asuu täällä Savossa ja puhuu umpisavvoo niin tulee väkisinkin joskus laitettua ristikkoon sanoja, jotka tuntuvat minusta ihan oikeilta mutta kehäkolmosen sillä puolella muuttuvatkin sitten Savon murteeksi (esim. kuveet ja kupeet!). Näiltä seuduilta ei löydy ketään, joka tarkistaisi laatimani ristikot.

Sitten tuohon mainitsemaasi Rizla-virheeseeni. Muistat nyt kyllä hieman väärin. Olin kirjoittanut RIZZLAN ihan oikein sillä se tuli neljän sanan risteykseen (IntermeZZo, piZZapala, paniZZi ja riZZlat. Vihjeenä minulla Rizzlan kohdalla oli "sätkäpapereita". Tosin jostain syystä olit muuttanut vihjeen DJ:n nimisiä, vaikka minusta sätkäpaperina Rizzla on paljon tunnetumpi. Ihmettelin silloin tuota muutostasi.

Marianna:
Kyseinen naishahmohan kuuluu Inarin Marttojen näytelmäpiiriin, jossa näyttelee vain raavaita Lapin naisia. Koska ko. nainen esittää näytelmässä miestä (Aslakia), on jo uskottavuudenkin vuoksi parempi käyttää miehen päähinettä! Kuva piirretty näytelmän ensi-illasta... ;)!
6. Eki20.6.2005 klo 18:11
Eikun se oli niin päin, että sätkäpaperi on RIZLA yhdellä tsetalla. Vai?
7. kari kämäräinen20.6.2005 klo 18:17
Vaikken ole eläissäni polttanut yhtään tupakkaa saatikka sätkää, on se mielestäni RIZZLA kahdella tsetalla. Vai?
8. Eki20.6.2005 klo 18:18
Lähes kaikki osumat, ainakin kuvat, viittaavat yhteen tsetaan:

http://www.wellcoolstuff.com/Merchant2/graphics/00 000001/rosessmelllikepo08.jpg
9. kari kämäräinen20.6.2005 klo 18:26
Sitten syön sanani ja menen nurkkaan häpeämmään!
10. KP20.6.2005 klo 18:28
Netistä löytyy savukepapereita ja ne ovat RIZLA...
11. Eki20.6.2005 klo 18:32
RIZZLAakin löytyy runsaasti. Netti ei ole erehtymätön, päinvastoin.

http://sanaristikot.net/keskustelut/index.php?ryhm a=0&p1=vast.php&p2=info_3.php&id=1151&alku=15&t=k1
12. Alf S20.6.2005 klo 18:36
Itse sätkämiehenä täytyi oikein tarkistaa kirjoitusasu yleisesti käytetystä punaisesta pahvipakkauksesta ja onhan se nimi todellakin yhdellä tsetalla. En minäkään muistanut...!
Tekstiviestit savonkielellä vasta vaatii tavausta etelän ihmiseltä...
13. Eki20.6.2005 klo 18:42
Hektisessä ristikoiden ja ristikkolehtien teossa on välillä tiukkoja paikkoja, kun pitää päättää, onko joku oikein tai vaatiiko joku korjausta. Siinä ei usein ehdi laatijaakaan tavoitella.
14. Jukkis26.6.2005 klo 18:57
Kun tekijä on ihan otsikkotasolla paikalla niin kysynpä että mikä logiikka on Pun. Pelikaanin 3/2005 sivun 13 ristikon oikean alanurkan kohdassa:

?-? ---> SITTEN
15. Jukkis28.6.2005 klo 17:51
Niin että osaiskohan joku selittää, miten vihjeestä
?-?
tulee ratkaisusanaksi
SITTEN

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.
16. Matti28.6.2005 klo 18:19
Surkea, onnahteleva selitys: Mitä sitten? Eka kysymysmerkki = mitä.
17. kari kämäräinen28.6.2005 klo 22:07
Sori Jukkis. En ole ollut tietokoneen äärellä muutamaan päivään, joten en ole voinut vastata kysymykseesi. Minusta tuo Matin selitys ei onnu ollenkaan!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *