KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > KUULLUN YMMÄRTÄMISESTÄ

1666. Kuullun ymmärtämisestä

KuuHullu7.6.2005 klo 14:20
Hei taas pitkästä aikaa ristikkoväki! Juolahti juttuja mieleen, onkohan tästä joskus juteltukin...

Nimittäin väärinymmärtämiset.

Kaverini luuli aikuisikään asti, että on olemassa pesuaine nimeltä kuluma. Äitinsä kun aina sanoi pahoista tahroista, että kyllä se kulumalla lähtee.

Itse ihmettelin kauan, että mikä ruumiinosa on se läkkentekker, joka isällä oli kahden käden lisäksi. Sitten näin Läcken&Deckerin mainoksen vanhassa lehdessä...

Öljylämmitys oli hämärä käsite myös. Kesti jonkun aikaa tajuta, että vesihän se siellä pattereissa kiersi eikä siis öljy.

Että tämmösiä hämäryyksiä kuullun ymmärtämisessä.
2. Tsööts7.6.2005 klo 14:24
Koska äitini nimi oli Anneli, luulin pienenä, että puhutaan Annelin Saulista, kun puhuttiin näyttelijä Saulista. Niin, arvannette siis virallisen etunimeni..?
3. Artsi7.6.2005 klo 16:04
Lapsena olin ihan pihalla kun ukkini puhui sisä-remmasta ja sisä-riitasta. Myöhemmin tulin tietämään että hän tarkoitti sisariaan Emmaa ja Iidaa.
4. iso S7.6.2005 klo 16:22
Meidät (5 toinen toistaan suloisempaa lasta) uhattiin pienenä nostaa kankaalle jos ei meteli hiljene. Ihmettelin kovasti että mitä se muka auttaa, yhtä hyvin voi mekastaa kankaan päällä kuin paljaalla lattiallakin.

Maalla mummo käski viedä kyökkiin hiirille nakin. Sekin hämmästytti. Ruokkiako mokomia pitäisi, miksei laiteta mieluummin loukku?

Oppikoulussa kerrottiin alkajaisiksi että vahtimestarilta voi ostaa konseptipaperia. Sana oli outo ja kummastelin, mitä ihmeen konserttia täällä täytyisi ruveta pitämään, epämusikaalisen ihmisen?
5. ljj7.6.2005 klo 16:43
Joskus kauan sitten Turkulainen sukulaismies kyläillessään, kysyi minulta kenkä kädessään: onks teil boksii ?
Minä utelemaan, tarkoittaako jotakin nahkaa? (boksinahkaa)
Hän vain hoki: eikun boksii, boksii.
Selvisi sitten lopulta, kengänkiillotetta oli vailla.
6. Matti7.6.2005 klo 19:34
Ihmettelin vuosia, että mitä siinä englanninkielisessä iskelmässä oikein sanotaan, kun se oli ihan selvästi "seitsemän donaa". Ei tällaiseeen Googlekaan auta. Aika hiljan radion toimittaja päästi minut piinasta: senza una donna. Kuunnelkaa, se tulee aika usein, eikö olekin ihan selvästi seitsemän donaa.

Kaverini luuli vuosikaudet, että Unto Monosen Satumaassa sanotaan: Vaan siivetönnä en voi lentää, hanhi olen vaan.
7. Juhani Heino7.6.2005 klo 19:47
Baddingin Ikkunaprinsessa-laulussa on "ruudun takaa". Pienenä kuulin sen "Kruununhakaan" vaikken vielä asunutkaan Hesassa.
8. mor7.6.2005 klo 19:52
Karjalaisen Doriksessa lauletaan: "kun tavattiin oli pimeää, kun erottiin oli pimeämpää". Itse kuulin pitkän aikaa tuon viimeisen sanan muodossa "pimeä pää". Kaipa sekin voisi olla seurauksena erosta...
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *