KESKUSTELUT > RISTIKOT > PALKINTOJA PALKINTOJA!

1659. Palkintoja palkintoja!

Eki3.6.2005 klo 18:32
Huomasin Iltiksen lööpistä, että viikkoristikoiden palkinnot ovat nousseet 20 eurosta 100 euroon. Juhannukselta alkaa sen rinnalla matkaristikoiden pitkä sarja. Huhhuh!
2. Eki4.6.2005 klo 21:37
Kolikoilla toimivan nettipäätteen kanssa on aika stressaavaa, jos vielä yrittää ehtiä tehdä ä-pisteet kunnollisesti. Tuostakin alustuksesta tuli aika koekkoeinen.

Viikkoristikoilla tarkoitin päivittäisiä ristikoita.

Mutta jos tämä ei herätä sen suurempaa kohua, sen parempi. On hienoa, jos ristikoita ratkotaan niiden itsensä vuoksi, ei palkintojen takia.
3. mor4.6.2005 klo 21:44
Niin, miten tosiaan on; kuinka paljon palkintosumma vaikuttaa ristikon ratkontainnokkuuteen? Onko "tosi ratkoja" sellainen, joka vähät välittää palkinnoista? Vai onko palkinto päinvastoin sopiva kiihoke, "dopingaine", ratkojalle?
Vai onko peräti niin, että itse ristikko on vain välttämätön paha, jotta pääsee mukaan arvontaan?
4. iso S4.6.2005 klo 22:10
Palkinnon pitää olla tosi iso että vaivaudun lähettämään. 100 euroa ei riitä. Kun ratkon, niin ratkon muuten vaan.
5. ile4.6.2005 klo 22:30
Itse olen lähettänyt ristikon arvontaan kaksi kertaa.

Ensimmäisellä kerralla kyseessä oli 'Vuoden vaikein ristikko' ja motiivina raha. Tonnia en saanut, mutta Paksun pelikaanin vuosikerta sentään sattui kohdalle.

Toisella kerralla palautin Sanaseppoon Leinosen laatiman supervaikean ristikon, koska olin varma, ettei omani lisäksi montaa ristikkoa arvontakoriin päädy. Sen verran oikeita ratkaisuja kuitenkin löytyi, että voittoa ei tullut, ellei kunniamainintaa oikeasta ratkaisusta lehden sivulla voi pitää sellaisena.

Osan edellä mainitsemani ristikon palkinnonsaajista epäiltiin käyttäneen 'kilauta kaverille' -metodia. Mihin syytös perustui, sitä en saa muistumaan mieleeni. Olisiko voittajilla ollut samoja sukunimiä, tai jotain vastaavaa?
6. Olavi Kivalo4.6.2005 klo 23:56
Raha ei oo ponnin,
saan ratkaisusta onnin.
7. Matti5.6.2005 klo 14:47
Palkinto ei ole ratkonnan syy. Jos laskee postimerkin tai puhelun hinnan, häviää keskimäärin varmasti. Ristikot ristikoina ja lotto lottona.

Viime kesänä vastasin kaikkiin satasen ristikoihin. Mitään ei tietysti tullut. Edes yhden voiton todennäköisyys oli noin 1%.
8. ripa5.6.2005 klo 22:17
Kaikki käsiin saadut ristikot palautan kirjekuoressa arvontaan.Kännykällä/kortilla vastaamista kaihdan,koska arvostan laatijoiden työtä!!!Joskus Onnetar on suopea,joskus ei.Sen verran rakas on tämä ratkontaharrastus ettei kannata ruveta pohtimaan sitä,miten paljon kuluu rahaa ristikoiden palauttamiseen.Ja järkevämpi on käyttää rahat postimerkkeihin kuin esim.tupakointiin...
9. EJlo6.6.2005 klo 21:44
Huomasin itse, että koska pe Iltis-ristikossa tarjottiin 100 euroa oikein ratkoja-onniselle, niin taidanpa pitkästä aikaa laittaa "tekstarilla" oikeat kirjaimet. Tosin en ole varma menivätkö perille, koska palautusviestissä luki jotain kummaa ettei PALVELUA TUNNISTETTU ja lyhyt no pitäisi tarkistaa. Mielestäni se lyhyt no 17152 oli oikein. Päätös lähettämisestä syntyi kuitenkin juuri siitä 100 eurosta. Onhan lotossakin aina huippuluku palautuksia kun on jättipotti kyseessä. Taitaa olla siis perimmäinen syy se ihmisen AHNEUS, joka muistaakseni yhdeksi kuolemansynniksi luettiin.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *