KESKUSTELUT > RISTIKOT > NETIN MAHDOLLISUUDET

1627. Netin mahdollisuudet

Zebraze20.5.2005 klo 10:40
Oletteko kokeillut laatia tehtävää, jossa vihjeet
olis eläviä kuvia tai ääniä?
2. Hui_hai20.5.2005 klo 10:47
En ole itse laatinut, mutta olen kyllä moiseen törmännyt (olisiko ollut vuonna 2001?). Minua jopa pyydettiin laatimaan kuukausittaista ristikkoa eräälle nettiportaalille. Vihjeet olisivat olleet sanoja, kuvia, eläviä kuvia, ääniä tai vaikka linkkejä toisille sivuille. Mitä nyt mieleen olisi juolahtanut.

Ei huvittanut tehdä pähkinäpalkalla englanninkielistä ristisanaa. Tosin esim. Crossword Weaverin avullahan homma olisi hoitunut aika kivuttomasti...
3. MM20.5.2005 klo 11:10
Netissähän moisen toteuttaminen onkin ihan mahdollista. Joitain vihjeruutuja klikkaamalla saisi esiin ääni- ja animaatiopätkiä. Ongelmaksi noussee kuitenkin tekijänoikeudet teostomaksuineen esim. musiikkinäytteissä. Liikkuvaa "elävää kuvaa" on nykyisillä digikameroilla helpohko itsekin kuvata, mutta esim. piirrosanimaatiot olisivat kovasti työläitä ja sitä myöten hinnakkaita tehdä.
4. Hui_hai20.5.2005 klo 13:10
Tosin tänne nettiin voisi olla ihan hauska ruveta tosiaankin suunnittelemaan mainitun kaltaista ristikkoa. Jos ei muuten niin sen takia, että ideaa tulisi testattua siten, että olisi mahdollista saada asiantuntevan ratkojayleisön palautetta aiheesta?
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *