KESKUSTELUT > RISTIKOT > KAKSINAAMAISTAKO?

1620. kaksinaamaistako?

puppu17.5.2005 klo 10:17
Minua hämmästyttää seikka, johon olen törmännyt aika usein:ratkojat soittavat ristikon laatijalle kinkkisestä kohdasta ja saavat lisävihjeitä tai jopa ratkaisusanan.Kuitenkin keskustelupalstalla jyrkästi tuomitaan ratkaisusanan ilmoittaminen.Olisikohan syytä perustaa nettiin vihjerinki, jota puritaanit tietäisivät välttää mutta johon halukkaat voisivat lähettää kysymyksiä ja vastauksia askarruttavista sanoista ja vihjeistä?
2. Kaitsu17.5.2005 klo 10:46
Hyvä puppu

Ajattele asiaa hivenen verran. On äärimmäisen vaikeaa todistaa, onko joku saanut lisävihjeitä tai jopa ratkaisusanoja ja onko nuo vihjeet olleet oikeita. Ja vaikka tuo ”neuvonta” olisikin totta, ei vihjeistä hyötyisi kuin yksittäinen henkilö. Jos joku tällaisella saitilla taas ilmoittaisi ratkaisusanoja palkintoristikoista, joiden palautusaika ei vielä ole ummessa, koko palkintojen arvonta muuttuisi epäoikeudenmukaiseksi.

Onhan noita keskustelusivuja netissä, joissa kysellään ja annetaankin ristikkojen sanoja, mutta tuskin siellä niiden laatijoita häärää. Ei ainakaan pitäisi.
3. tonimikael17.5.2005 klo 10:55
Mietitäänpä:

1. Kuka "todellinen ristikonrakastaja" haluaa pilata oman keksimisenilon (so. ristikon päätehtävä!) hakemalla muilta vastauksia?

2. Ei kai kukaan tosissaan täytä ristikoita palkintojen takia? Armeijan päivärahoillakin tulee paremmin toimeen.

:-) (Hymiö kuvastaa sitä, että kirjoitan tätä ystävällismielisenä.)

Btw, enpä ole muuten vielä törmännyt ristikossa (vastaus)sanaan "hymiö". Törmäyttäkääpä minua! ;)
4. Kaitsu17.5.2005 klo 11:11
En ole koskaan lähettänyt ainoatakaan ristikkoa arvontoihin, vaikka olenkin jokusen saanut kokonaan ratkotuksi.

Tarkastelukantani oli hyödyn tavoitteluun perustuva, koska se on ensimmäinen juridinen näkökulma. ;)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *