KESKUSTELUT > RISTIKOT > NAPINAA KRYPTOISTA

1597. Napinaa kryptoista

ihan vihreä11.5.2005 klo 10:27
Ensinnäkin, nimimerkkini viittaa vain ja ainoastaan kokemukseeni kryptojen laatimisen teknisestä toteuttamisesta, täyttäjänä olen jo hieman pidemmällä... ;) Olen tuore myös tämän sivuston käyttäjänä. Lueskelin aiempia keskusteluja ja jostain syystä Ruutu-Kolmion ristikko- ja kryptolehdet ovat jatkuvan moitinnan alla. Voisiko joku ystävällisesti tarkentaa? Onko kyseessä jokin paremmuusjärjestystaistelu kilpailevien julkaisujen kesken vai mikä? Ei jummarra....

Eipä silti, kritiikkiä on luvassa täältäkin. Ostin elämäni ensimmäisen Hyväntuulen kryptot-lehden (nro 1) muutama viikko sitten. Olen täytellyt sitä vasta viime päivinä ja törmäsin ilmiöön, joka ei ole ennen sattunut kohdalle; kahdessa eri O.S.Karin laatimassa kryptossa oli sama vastaussana kahteen kertaan! Toisessa niistä nämä nelikirjaimiset sanat jopa alkoivat samasta kohdasta, toinen alas ja toinen vasemmalle. Ei taida olla laatijalla käytössä "etsi samat sanat"-toimintoa.....
2. Eki11.5.2005 klo 10:35
Minusta tänne kirjoittavat ihmiset haukkuvat ja kehuvat ristikoita ja ristikkolehtiä juuri kuten asian näkevät ratkojina ja laatijoina, ei minkään muun syyn takia. Itse ainakin kehun arvostamiani lehtiä ja yritän varoivaisesti ohjata parempaan, jos on parannettavaa. Minusta Ruutu-Kolmion lehtiä ei ole paljon käsitelty. Kari Päivärinta on ne viime viikkoina vetänyt esiin. Kyse on ollut enemmänkin vastauksista kp:lle kuin moitinnasta.

Pelikaanit ja Vuokila ovat varmasti saaneet osansa moitteista.
3. Kaitsu12.5.2005 klo 12:12
Hyvä ”vihertäjä”

Olen muutaman kerran tuonut esille mielipiteeni kryptoista, joista en pidä. Tuo pitämättömyyteni ei kohdistu minkään tietyn tuottajan kryptoihin vaan yleisesti ristikkotyyppiin. Samoin olen esittänyt omia mielipiteitäni joihinkin täällä esitettyihin väitteisiin, joista olen ollut eri mieltä esittäjän kanssa. Nämä vasta-argumentoinnit ovat taas kohdistuneet vain ja ainoastaan kyseisiin väittämiin. Minulla ei ole mitään syytä, eikä haluakaan, suosia enempää kuin sorsiakaan ketään henkilöä, kustantajaa tai lehteä. Jos mielipiteeni vaikuttavat olevan jonkin ryhmittymän puolesta tai jotain toista vastaan, johtuu se ainoastaan näillä sivuilla esitettyjen näkemysten ja omien mielipiteideni yhdenmukaisuudesta tai vastakkaisuudesta.

Jokunen täällä kirjoitteleva on yrittänyt markkinoida omia tuotteitaan, vaihtelevin keinoin ja tuloksin luulisin. Jos tuollaiseksi markkinointikeinoksi valitsee kilpailijoiden mustamaalaamisen näillä sivuilla, uskoisin sen kääntyvän varsin pian antimainonnan puolelle.

Kritiikkiä täällä saa jokainen ja joskus varsin terävääkin. Jos luet tarkasti ja kokonaan nuo säikeet, joissa on mielestäsi jotain tahoa moitittu, huomannet varmaan kuinka hyvin perusteltu ja esitetty mielipide saa kritiikkinsä ja keskustelu loppuu siihen. Jos taas väitteen esittäjä itsepintaisesti vain jatkaa inttämistään, kykenemättä loogisiin perusteluihin, kääntyy kritiikki henkilöä koskevaksi, saaden joskus melko ikävänkin sävyn. Valitettavasti yleissivistävä koululaitoksemme ei opeta dialektiikkaa oppilailleen, mikä näkyy joidenkin tänne kirjoittavien taidossa väitellä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *