KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > TUPAKKIRULLAKYSELY

1510. Tupakkirullakysely

Antti Viitamäki4.4.2005 klo 14:18
Tuli mieleen, että kun tänne on vähitellen väkeä kerääntynyt ja täällä olemme toisillemme tutuiksi tulleet, niin olisi (ehkä) hauska kerätä yhteen säikeeseen lyhyitä muisteloita ensi vierailuista tällä saitilla.

Moni on täällä tarinansa kertonutkin, mutta taitavat olla nuo tarinat harvinaisen hajallaan ympäri foorumia.

Eli kootusti tänne: Mistä saitte kuulla tästä, miten osasitte tulla? Mitkä olivat ensivaikutelmanne, milloin ja mitä kirjoititte, kun ekaa kertaa kirjoititte? Mikä oli ensimmäinen aihe, joka todella sytytti teidät?

Henkilökohtaisesti kuulin tietenkin asiasta Ekiltä ja tulin muistaakseni käymään niin pian kuin ennätin. Muistan laittaneeni ilolla merkille, että keskustelu käynnistyi lähestulkoon saman tien, ja että mukana oli heti joukko hyviä ja kiinnostavia kirjoittajia.

Esittelin itseni säikeessä kahdeksan. Jo tuolloin taisin havaita, että minun on vaikea ilmaista itseäni lyhyesti... :-)
2. jupejus4.4.2005 klo 14:27
Mukava aihe.

Eipä ollut tainnut olla tämä montaa kuukautta toiminnassa, kun jonkin "sanahaun" yhteydessä avautui silmiini tällainenkin sivu.
Heti ensihetkestä tempaisi mukaan, nimenomaan hyvien juttujen ja tehtävien vuoksi. Yleensäkin sanojen tuleminen ja niiden merkitys kiinnostaa.
Pääsin pienellä vaivalla lukea ensimmäiset kirjoitukset ja sen jälkeen on luonnostaan tainnut tulla luettua kaikki, mitä täällä on sepustettu.
Jotakin on tullut itsekin äherrettyä tänne, mutta tuskin nyt mitään vahingollista kuitenkaan.
Periaatteeni kun on vähän, että en halua olla kenenkään puolella enkä ketään vastaan, niin melkoisen 'oman tien kulkijaksi' voin sanoa olevani kirjoituksillanikin.

Mutta kaiken kaikkiaan minusta tämä sivu on palvellut ristikkoasiaa hyvin.
3. Eki4.4.2005 klo 14:29
Minä olin täällä katselemassa jo, kun ei ollut vielä yhtään viestiä. Sitten kirjoitin ensimmäisen ;)

Sitten jännitti, ja alkuun viestejä ei monta tullutkaan, mutta mitä enemmän alkoi tulla, sekä tutuilta että vieraalta vaikuttavilta, sitä paremmalta tuntui. Viikonloppuisin selvästi hiljeni, mutta kun järjesti pieniä kisoja, se innosti väkeä olemaan mukana. Ja siitä lähtien on koko ajan tullut lisää väkeä.

Silloin alkoi innokas kysely, mutta minusta sellainen on vähentynyt. Ei kai kaikkiin mielenkiintoisiin asioihin ole vielä vastattu. Kysykää ihmeessä, jos jotain haluatte tietää tekijöistä tai ristikoiden taustoista! Mutta jossain muussa säikeessä. Ristikot-puolella.
4. Just4.4.2005 klo 14:52
Tiedon tästä saitista sain nimim. ileltä sähköpostilla.
Siitä lähtien on aina ollut selvää, mitä tehdään, kun kone käynnistetään ja muihin puuhiin ryhdytään.
5. ö4.4.2005 klo 15:10
Tutkin asiaa ja olen kirjoittanut tänne ensimmäiset viestini aprillipäivänä 2003. Olen siis jo arpeutunut veteraani. Tiedon sain Ekiltä Suomen Kuvalehdestä.

Kahta asiaa olen tässä ihmetellyt. Ensimmäinen on se, että jotkut aktiiviset kirjoittajat, esim. Kotsa ja Titta, ovat yhtäkkiä kadonneet palstalta. Ymmärrän, että elämäntilanteessa voi tapahtua muutos ja se voi vähentää osallistumismahdollisuuksia. Mutta että tops tykkänään! Eivät he kai maailmasta ole pois menneet? Itse kirjoittelin tänne jopa Thaimaan lomaltani netticafeesta.

Toinen kummastusta ja huvittuneisuuttakin herättänyt asia on joidenkin herrojen kirjoitteluajankohdat. Ainakin AV:n ja Ekin olen joskus bongannut kirjoitelleen aamuyöstä.
6. Timppa4.4.2005 klo 15:53
Ihan alusta asti minäkin olen näillä sivuilla vieraillut. Joskus aktiivisemmin ja joskus taas vähemmän... En muista enää mistä tieto näistä sivuista tuli, mutta valintaani en kadu! Toki ärsyttävääkin juttua on ollut, mutta enimmäkseen jutut on asiallisia ja naurunhörähdyksiä aiheuttavia. Kiitos siitä mm. iso S:lle...:)
7. Juhani Heino4.4.2005 klo 16:06
ö ihmetteli Titan katoamista. Tervetuloa tsätin puolelle - siellä Titta käy usein. Kotsasta mäkään en ole kuullut.
Historiasta sen verran että HH innosti mut tulemaan tänne. Siinä vaiheessa mulla ei ollut omaa nettiyhteyttä vaan kävin tuttujen ja HESY:n koneilla.
8. Urputtaja4.4.2005 klo 16:07
Muutamia vanhoja kaipailen minäkin, mutta ehkä he ovat tehneet saman kuin minäkin, sillä olen kadonnut palstalta kertaalleen ja "syntynyt uudelleen" uudella nimellä. En vahingossakaan aio antaa itsestäni mitään sellaista tietoa, että minut voisi mitenkään yhdistää vanhaan persoonaani muuten kuin ip-osoitteella, jonka näkee vain ylläpito. Tosin ip-osoitteenikin on vaihtunut välillä.

Muistelen löytäneeni tänne alunperin sanaseppojen sivun kautta ja jäin koukkuun. Sitä, miten jouduin sanaseppojen sivuille, en jaksa millään muistaa - voi olla että etsin niitä tietoisesti.

Pitkään luin ennenkuin kirjoittelin, aloin kirjoitella vasta saatuani kiinteän nettiyhteyden. Minut sytytti sanaleikit ja pulmat, johonkin niistä muistelen kirjoittaneeni ensi kerran - tosin en ole varma.
9. Jukkis4.4.2005 klo 16:38
Minä jotenkin hämmästyin kun totesin, että kun Eki kirjoitti tänne ekan viestin, niin minä kirjoitin sitten toisen. Enpä tuollaista muistanut. Varmaan tätä osoitetta mainostettiin etukäteen jossain, kun osasin tänne eksyä. Ehkä jossain Pelikaanilehdessä?

Paitsi että tuo kakkossijani on epävarma, koska viestiketju no. 2 kokonaan puuttuu viestiluettelosta. Otsikko no. 1 oli "Mielipiteitä kaivataan!" ja otsikko 3 oli "Tällaista on kaivattu!". Mutta otsikko no. 2 puuttuu kokonaan. Miksi?
10. tjn4.4.2005 klo 17:15
Loppukesällä 03 oli laadinta menossa ja tupsahdin näille sivuille kuukkelin perässä. Enää en muista, mitä olin hakemassa. Kaipa se unohtui siinä, kun hoksasin, mihin olin tullut.

Sen jälkeen täällä on tullut roikutuksi. Varsinkin aamun avaus sujuu hyvin tätä kautta, jos ja kun on tarve saada rattaisiin nopeasti kierroksia.
11. mor4.4.2005 klo 17:56
Saakos tänne untuvikkokin kirjoittaa? Kaikista ylläolevista poiketen kirjoitin itse ensimmäiset kommenttini tänne vasta muutama viikko sitten. Sivuja olen toki seurannut kauemmin, vaikkei sekään aika niin järin pitkä ole.

Ristikkomaailmassa noin yleensä olen ollut jo vuosikausia, osallistunut SM-kisoihin (jos nyt pääsen välieriin on se jo 6. kerta!) ja ratkonut kaikkea mahdollista.

Löysin tieni tänne Sanaseppojen sivuilta ja se jos mikä oli hyvä löytö!
12. iso S4.4.2005 klo 19:03
Minut vinkkasi tänne JTak kun sivuilla oli ikää pari kuukautta. Eipä tiennyt poika parka minkä teki.

En muista mikä olisi minut sytyttänyt, kun olen pikemminkin savuava tunkio kuin palava pensas. Joskus on toki ollut käämit kuumana. Siksipä kasvoin isoksi eli olen näitä uusmerkillisiä.
13. Lettu4.4.2005 klo 19:42
Mukana aktivistin/passivistin osassa 4 kk 3 pv 18 h 44 min.
Passiivinen yhden päivän ensipyrähdys tammikuu 2004. Siitä kiitos pakinaosastolle > sieltä saadulla ravinnolla elin aina 1.12.2004 asti.

Nyt "trio" odottaa ohjauspöydällä napin painallusta ja pedolinon nopeudella olen paikalla. Kotoisalta tuntuu.
14. Lettu4.4.2005 klo 20:13
Huimalla vauhdilla 'n' putosi matkasta: pendolinon ...
15. Kravattimies5.4.2005 klo 06:59
- Mistä sait kuulla tästä, miten osasit tulla?
- Kuukkelin kautta kai se tapahtui.

- Mitkä olivat ensivaikutelmat, milloin ja mitä kirjoitit ekaksi?
- Ennen kuin kirjoitin 1. kertaa, mietin 2:sti. Oli vuosi 3, kuu 4, nykynumero 56, jepsjuun kysymyksen jälkeen 7. lähetys. Oli maailman 8. ihme, että uskalsin edes kirjoittaa. Sille tuli mittaa 9 kirjainta. Ensivaikultelma ja edelleen: 10:n saitti!

- Mikä oli ensimmäinen aihe, joka todella sytytti?
- Yksityiskohtia en muista, mutta suosikkeihini kuului OSui kirjoittajista ja Paikkakunnat oli pitkään suosikkiaiheiden joukossa!
16. kirre5.4.2005 klo 10:53
Innokkaana osallistujana haluan myös tähän kirjoittaa.
Mielenkiintoisia puheenvuoroja ja ajatuksia on ollut mukava
seurata n. puolivuotta.Mukaansa tempaaviin seuraleikkeihin
olen osallistunut,niinkuin olette sen jo huomanneetkin.
Kysyttiin kuitenkin ensimmäistä aihetta,joka sytytti,niin muis-
telisin sen olevan jota kuinkin ---Kuka on Kirsi Routa säie.
Puhuttiin kirsistä,kirrestä jne. Pakko oli silloin heittää kom-
menttia mukaan,ja kertoa,että minä se kirre olen,vaikka
oikealta nimeltäni Kirsti.Ja siitä asti olen tykännyt olla poru-
kassa mukana ja välillä tuolla chätinkin puolella vieraillen.
17. iso S5.4.2005 klo 11:25
Tarkistin muistikuvani. Ensimmäinen noottini oli 14.4.2003 eli sanaristikot.net oli vanhentunut kuukauden ja 10 päivää. Puolustin Pyhää Ekiä, jolle Jouni suositteli nurkkaan menemistä. Aihe oli 25. Vihjeruutu.
18. Jouni5.4.2005 klo 11:34
Silloin ratkojilla olikin vielä rima korkealla. Sittemmin on saatu inhorealistista tietoa laadintatyöstä:-)
19. JTak5.4.2005 klo 11:35
Suunnilleen alusta lähtien olen ollut mukana. Taisin alun perin kuulla palstasta sen takia, että olin Sanaseppojen www-sivun ylläpitäjänä.

Nykyään tulee luettua lähes kaikki ristikkopuolen jutut ja kiinnostavimmat yleiseltä puoleltakin.
20. Lettu5.4.2005 klo 19:58
Ai niin, unohtuikin kertoa miksi jäin tänne norkoilemaan!
No tietysti siksi, koska täällä on niin hulvattomia huumori-ihmisiä ... juuri äsken luin Niksipirkkaa ja ohjetta pyykinpesusta - Kiitos Pena!
21. ile6.4.2005 klo 19:14
Minä löysin nämä sivut laatijatoverin sähköpostin avittamana, ja olen näemmä jatkanut viestiä eteenpäin, mukavin tuloksin. Muistan toki tämän.

Alkuun vain lueskelin muiden juttuja, kun tällainen netissä tsh... atshjuu!!! ...attailu ei ollut meikäläiselle mitenkään tuttua puuhaa (p.......n katupöly, koska ne lakaisukoneet tulevat???), mutta melko pian rohkaistuin ja laitoin ensimmäisen viestini liikkeelle.

Kukaan ei .......ellut, joten olen jatkanut osanottoa vaihtelevalla temmolla.

Tauot osanotossa ovat johtuneet työasioista, jotka ovat pahimmillaan harrastustoiminnalle kuolemaksi.

Nyt on taas leppoisampaa aikaa edessä, mutta tänään juuri kuulin, että toukokuun alusta rakennetaan taas uutta kohdetta tukka putkella.

Aamen.
22. Hessu15.4.2005 klo 23:29
Ai niin, tähänkin piti jotain kirjoittaa, mutta unohdin. No, parempi myöhään.

Kuulin tästä saitista Ekiltä, ja kävin katsomassa jo ennen kuin täällä edes oli mitään. Taisi olla vain teksti siitä että Sanaristikot.net avataan pian, tai jotain vastaavaa. Sitä sitten saikin lukea muutaman viikon, ennen kuin mitään tapahtui.

Selailin alkuaikojen säikeitä löytääkseni oman ensimmäisen kirjoitukseni. Yllättävän pitkään siinä näköjään meni, ennen kuin rohkenin mitään kirjoittaa. MM mokoma oli nähnyt Roope Ankan Pelikaanissa meikäläisen ristikossa, ja kyseli saako noin tehdä. Siihen sitten piti nolona jotain selitellä.

Se tekijänoikeuspohdiskelu taisikin olla alkuaikojen vilkkaimpia keskusteluja. Muuten useimmat ensimmäiset säikeet näyttävät nyt säälittävän lyhyiltä, suorastaan isoässättömiltä.

Aika harvoin olen myöhemminkin innostunut kirjoittelemaan, mutta luettua tulee edelleen lähes kaikki paitsi ketjuilut ja rekisterikilvet.

Aikoinaan mainostin saittia myös kavereille ja satunnaisillekin tuttaville, ja sainkin jotkut jotain kirjoittelemaan. Ei ole kuitenkaan kenenkään kiinnostus tainnut kestää. Kai tämä vaatii jonkinlaista sanahulluutta. :-)
23. Pena16.4.2005 klo 09:28
En muista, miten tänne päädyin. Vissiin jostain lehdestä bongasin osoitteen.

Täällä oli/on mielenkiintoisia keskusteluja, juuri niitä juttuja, joista itsekin olin/olen kiinnostunut. Alkuaikoina en uskaltanut tänne kirjoitella, koska pelkäsin mokaavani. Myöhemmin olen mokaillut jopa tahallanikin, mutta yleensä varmaan ihan huomaamattani! :-)

Olen tätä sivustoa monille suositellut, ja ainakin kaksi vakiokävijää on "mun ansiota". Tämän sivuston kautta olen saanut uusia ystäviä, monet heistä olen tavannutkin, ta-van-nut-kin!

Monesti olin jo kirjoittanut jotain (omiani), mutta en uskaltanut painaa lähetä-nappia. Niin tyhmiä juttuja! Ei varmaan ketään kiinnosta!

Eräänä päivänä ihme tapahtui, omituinen höpöttäjä oli löytänyt "paikkansa":


http://www.sanaristikot.net/keskustelut/index.php? ryhma=1&p1=vast.php&p2=info_3.php&id=189&alku=105& t=k1
24. Arja16.4.2005 klo 10:49
Kirjoitan minäkin miten tänne olen"eksynyt" eli Penahan minut tänne sivuille suositteli viime vuoden puolella.Suositukset eivät menneet"harakoille",täällä on tullut paljon uusia tuttavuuksia,aiheita on joka lähtöön!!

Muistaakseni eka kirjoitukseni oli ketjulaulun osastolle ja tietysti meni sitten väärin,olinhan ns.aloittelija.

Chätistä on mulle tullut kuin toinen koti,sinne on aina kiva mennä ja aina on jutunjuurta löytynyt,aika kuuluu siellä ihan huomaamattomasti,tietenkin hyvässä seurassa!Suosittelen siis lämpimästi kaikille uusille tulokkaille näitä sanaristikon sivuja,varmasti jokaiselle löytyy oma juttunsa!!
25. Matias-Myyrä20.4.2005 klo 16:46
Muistaakseni olin keväällä 2003 tarkastamassa onko Ristikkorengistä julkaistu uutta versiota, kun törmäsin tänne osoittavaan linkkiin. Jonkun aikaa seurailin muiden kirjoituksia ennen kuin rohkenin itse mitään kirjoittamaan.
En muista missä ketjussa avasin sanaisen arkkuni ensimmäistä kertaa.

Ihan alussa käytin paria muutakin nimimerkkiä, mutta melko pian se vakiintui nykyiseksi. Ketään täällä kirjoittavaa en ole tavannut naamakkain, muutamien kanssa olen vaihdellut sähköposteja.
26. TT22.9.2005 klo 01:03
Googlea käyttelin ja siirryin paikasta toiseen, kunnes yhtäkkiä oli täällä. Yökyöpelinä täällä silloin tällöin vanhoja lueskelen ja uusiakin kirjoittelen.
27. marjaana22.9.2005 klo 13:57
Minä "eksyin" sivuille, kun etsiskelin asiaa kryptoista. En muistaakseni mitään kirjoittanut, lueskelin vain ja paljon myöhemmin sitten innostuin kirjoittelemaan. (valitettavasti?! ;o)
Tunnustanpa samalla, että tämä sivusto on minulla nykyään aloitussivuna....
28. Eki7.10.2008 klo 23:03
Varmaan löytyisi uusia kertojia.
29. Ari7.10.2008 klo 23:16
Tulin tänne ensimmäisen kerran 24.2.2006 klo 20:05 kun olin tekemässä tietokoneella sudokun ratkontaohjelmaa.
Vinkin sain Jippiin vanhalla foorumilla silloin kun siellä ei ollut rekisteröintipakkoa.
Eräs siellä sanoi että täällä on keskustelua asiasta ja niin olikin. Myöskin asiantuntemusta löytyi roppakaupalla.
Sittemmin olen tänne jäänyt kuleksimaan.

Olen tämänkin kertonut jossain muussa säikeessä mutta tulipa nyt tässäkin kerrottua.
30. Hakro7.10.2008 klo 23:46
Varmaankin Suomen Kuvalehdessä julkaistun osoitteen perusteella tulin uteliaisuuttani katsomaan, mitä täällä on. Aika pian vierailuni tällä sivustolla tulivät jokapäiväisiksi.

Ratkon HS:n ja SK:n ristikoita (ja joskus harvoin IS:n, kun sattuu kohdalle), mutta en ole paljonkaan seurannut ristikkokeskusteluja. Sen sijaan olen ihastunut sanoilla leikittelyyn muiden aiheiden puolella.

Oikeastaan niihin aikoihin, kun tänne ensi kerran tuli, olin etsimässä vakavahenkistä keskustelupalstaa suomen kielikysymyksistä (vrt. kansainvälinen Word Reference) saadakseni tarvittaessa apua kielenkäyttöongelmiin. Sitä en täältä löytänyt, mutta löysin mukavaa ajankulua, joka menee työn lomassa.

Asiallista kielikeskustelua en ole kyllä löytänyt muualtakaan. Onko kellään parempaa tietoa?
31. HooTee8.10.2008 klo 00:24
En muista mistä ensimmäisen kipinän sain näille sivuille..ilmeisesti Iisakin Ristikoiden kautta

Iisakin ristikot ovat olleet käytössäni aina perustamisesta saakka..joko ostettuna tai tilattuna.
Jotenkin ne vain kolahti.Enkä ole tilaustani peruuttanut huonouden takia.

Ensi kokemukseni sain Kolmen Kysymysmerkin Ristikoista.
En muista kuka kyseistä lehteä julkaisi,Olisko ollut Aaltonen..??mutta siellä oli yksi laatija ,.jolla oli tosi hyvä käsiala…muistaako kukaan kuka hän oli ?Siis kaunis käsiala.Oli yleensä lehden etusivulla.
En muista laatijan nimeä.Oli mun ykköslaatija.

Tämän jälkeen olen ostanut satoja kiloja eri merkkisiä ristikkolehtiä..mustasta pelikaanista punaseen….Ristipistosta kirppuun..kaikki mulle käyp..
Apu ja MM ovat loistavia….Eki ja hänen ristikot monessa julkaisussa ovat yliloistavia..samoin Simberg…Hyvönen Viitamäki..Joutsi Skyttä ..Pitkälä Pallonen …..ym ym.

Eihän nämä minun aiheeni kaikki kuulu tähän säikeeseen ,mutta ..en niin usein tänne kirjoittele, niin menee kaikki sammaan syssyyn.
32. Hemuli8.10.2008 klo 09:01
Täysi vahinko oli, keltään en ollut ennen kuullut, mutta Google kertoi.
Ristikoa ratkoin ja pähkäilin jotain omituista sanaa ja näpytin sen kuukkeliin. Se ohjasi minut joidenkin teidän jutusteluun samasta aiheesta.
Sitten olin vielä kuukauden verran hukassakin, kun en ollut opetellut osoitetta ja muistin sen alkavan "ristisana"... Mutta sinnikkäällä hakemisella tämä sitten taas löytyi. Ja aika hauskaa on ollut.

(Hakro kyllä tuossa edellä narrailee. Ei hän jokapäiväinen kävijä varsinaisesti ole, vaan jokaöinen.)
33. [PP]8.10.2008 klo 09:14
[Höpsistä Hemuli, Hakrohan on päivisin 'irtonumeroita' -ketjunsa vetäjänä ihan pitkin päivää.]
34. Hemuli8.10.2008 klo 09:19
[Ja pitkän päivän yöhön..]
35. Kravattimies8.10.2008 klo 10:25
[PP: Hakrohan on päivisin 'irtonumeroita' -ketjunsa vetäjänä]

["Ketjunsa"-muoto on mielenkiintoinen.

Toisaalta vaihtaisin sen muotoon "ketjun", koska eihän Hakro aloittanut irtonumeroita-ketjua; sehän oli minun ideani.

Toisaalta "ketjunsa"-sanan puolesta voi sanoa, että Hakro omistaa ketjun sillä tavalla, että ylläpitää sitä.]
36. PP8.10.2008 klo 11:02
Sorry, Kravattimies, en tiennyt, kuka on aloittanut. Olen vain nähnyt Hakron nimen jatkoketjujen avaajana. Okey, poistan possessiivisuffiksin, jota ei aluksi ollutkaan; lisäsin sen valmiiseen viestiin.
37. Maikki8.10.2008 klo 14:30
Kenenkään neuvomatta osasin poimia osoitteen SK:n ristikkopalstalta.
Ensimmäistä kertaa en muista, mutta tietokoneen hankin 15.3. kuluvaa vuotta. Totta joku taitavampi osaisi poimia sen(kin) esiin, ja kertoa missä, milloin ja mitä olen ensimmäisenä ulosantanut. Yritin etsiä omaa ensimmäistäni, jolloin huomasin jonkun toisenkin Maikin olleen aikoinaan mukana. Mutta olemme eri henkilöt. Hauskaa ja sivistävääkin on ollut ja on epäilemättä edelleenkin.
38. Eleth8.10.2008 klo 16:20
Minä löysin tänne Uutislehti 100:ssa julkaistun ristikon ohesta. Siellä se osoite on nykyisessä metro-lehdessä nykyäänkin. Aluksi kävin tekemässä ristikkoja arkistosta tai printtailin niitä aikani kuluksi, jossain vaiheessa sitten päädyin tänne keskustelupalstankin puolelle.
39. Miimu8.10.2008 klo 17:46
Löysin sivut vuonna 2006 kesällä. Silloisessa työpaikassani kahvihuoneessa sai tauolla surfailla netissä mielinmäärin. Etsin googlella näytöllä täytettäviä ristikoita ja löysin tänne Sanaseppojen sivujen kautta. Aluksi täyttelin täältä vain ristikoita kahvitunnin ratoksi. Minua hämmästytti kauheasti ne etusivulla näkyvät viimeisimmät kommentit, esim Rakkikoirat ketjuun :-)

Kun pestini päättyi siinä työpaikassa, menin pariksi viikoksi lapsuudenkotiini ja aloin joutessani tutustua sivustoon tarkemmin ja osallistua ketjuihin.

Ensimmäisen viestini lähetin Ketjulauluihin 18.9.2006. Ulkomuistista heitin laulun, enkä edes osannut tavuttaa sitä oikein :D. Liramasta (sieltä löytyy laulujen sanoja) en ollut kuullutkaan! Alkukirjainketjuun höyrähdin välittömästi.

Samat kompastelut tein kuin muutkin aloittelijat. Olin esimerkiksi erittäin hämmästynyt, miten ne voi tietää, että joku sana on jo ollut ketjussa! :-O Joku onneksi vihjasi Ctrl+F:n...

Ristikoita en juurikaan ole kommentoinut. Johtunee siitä, että kun joulukuussa 2006 viimein sain hankkittua tämän läppärin, on ristikoiden ratkominen on jäänyt vähemmälle. Minä olen enemmän kiinnostunut sanoilla leikittelystä kuin ristikoiden sielunelämästä.

Jukkiksen tilastosta (drzf55.googlepages.com/listoja.html) kävin tarkastamassa, milloin olen sivustolle tullut. Ihmettelin vähän, että miksi aakkosjärjestyksen ja mukaantulojärjestyksen listoilla on eri aika ensimmäisen viestin lähettämisestä... Mutta ei sen väliä, Jukkis on tehnyt hyvän työn kootessaan nuo listat!
40. Jukkis8.10.2008 klo 18:14
Kerro lisää. Nimittäin kun minä katson, niin siellä on kyllä ihan sama aika. Lähettäjän Miimu eka viesti 18.09.2006/21:53 molemmissa listoissa.

Katsotkohan jotain eri asiaa kuin minä, esimerkiksi lähettäjän Miiimu kohdalta? Ja onhan siellä vielä (Miimu), [Miimu, [Miimu vielä], [Miimu..., [Miimu] ja [MIIMU]
41. Miimu8.10.2008 klo 18:24
Joo Jukkis, se oli (Miimu), josta nappasin sen mukaantuloajan. :D Sori!
42. Eki17.2.2011 klo 12:22
Olisi varmaan tarjolla uusien tulokkaiden juttuja.
43. matts18.2.2011 klo 06:23
Minulla ei ole mitään mielikuvaa koska liityin joukkoon tummaan ja mihin säikeeseen ensimmäisenä kirjoitin. Kyllä siitä jo aikaa on vierähtänyt, ja nyt olen jämähtänyt muutamaan ketjuun hömppäpuolelle. Joskus harvoin vierailen ristikkopuolen säikeillä. Itseäni viehättävät eniten seppomaiset ketjut, joissa voi vähän irrotella (AKK, MYKK ja vaikkapa alla hemma).
44. Jukkis18.2.2011 klo 08:29
Ensiesiintyminen löytynee tästä listasta:

matts: 1/1 23.01.2010/22:03 Muutetaan yksi kirjain - ketju 160 (5300)
'matts': 1/1 11.08.2010/23:14 Alkukirjainketju - 202 (5685)
matts: 11302/981 04.10.2004/15:45 sanasepot???? (995) -----> 17.12.2010/17:22 Muutetaan yksi kirjain - ketju 197 (5908)
Matts: 14/11 25.02.2005/09:47 Kiusataan Wordia! (997) -----> 23.05.2010/19:52 Alkukirjainketju - 196 (5555)
matts (ehdinköhän): 1/1 29.08.2006/15:44 Alkukirjainketju - 78 (2852)
matts (eki heräännyt?): 1/1 28.04.2005/13:09 Alkukirjainketju - 16 (1557)
matts (hauskaa vappua): 1/1 28.04.2005/14:49 Alkukirjainketju - 16 (1557)
matts (jupejuksen tuskaan): 1/1 28.04.2005/11:04 Alkukirjainketju - 16 (1557)
matts (kirre!!!): 1/1 12.05.2005/12:37 Alkukirjainketju - 21 (1596)
matts (korjaus): 1/1 07.11.2006/10:33 Alkukirjainketju - 84 (3040)
matts (mukana taas): 1/1 03.08.2005/15:10 Alkukirjainketju - 33 (1821)
matts (nam!): 1/1 28.07.2006/12:34 Neliosaiset yhdyssanat - 2 (2808)
matts (nuorukaista): 1/1 12.05.2005/15:04 Alkukirjainketju - 21 (1596)
matts (nytkin): 1/1 19.04.2005/07:58 Alkukirjainketju - 13 (1532)
matts (perk... puhelu): 1/1 01.09.2006/10:48 Alkukirjainketju - 79 (2873)
matts (se oli siis): 1/1 13.05.2005/12:44 Visaisen vihjeen hyvyys (1598)
matts (unohtui edellisestä): 1/1 02.03.2006/12:00 pyysi hän mukaan yhden toverin (1364)
matts (äh! töissä): 1/1 17.07.2006/09:39 Alkukirjainketju - 74 (2742)
matts :)-: 1/1 06.11.2006/09:28 Alkukirjainketju - 84 (3040)
matts korjaa: 1/1 22.04.2010/17:26 Alkukirjainketju - 194 (5495)
matts Puolimatka: 1/1 04.06.2008/12:18 Alkukirjainketju - 131 (4024)
matts(: 1/1 04.02.2010/17:05 Alkukirjainketju - 188 (5336)
matts...: 1/1 21.01.2005/15:09 mattsin erikoinen (1339)
matts`: 1/1 01.02.2007/12:59 Viikon kunta - 7 (3232)
mattts: 2/2 18.08.2007/17:20 Muutetaan yksi kirjain - ketju 34 (3545) -----> 03.12.2008/09:49 Alkukirjainketju - 149 (4399)
45. sanoittaja18.2.2011 klo 19:24
Mä olen varmaan perustamisvuonna tullut kehiin. Vähän on tullut kirjoitettua, sitäkin enemmän luettua. Suurimman osan asiapuolen viesteistä lukenut ja silloin tällöin vanhoja säikeitä selaillut. Nauttinut olen niin riman ylityksistä kuin alituksistakin.
Sivuston olen todennäköisesti löytänyt laittamalla googleen hakusanat "laadintaennätykset" ja "sanaristikot"
46. Jukkis18.2.2011 klo 19:33
Nimimerkki sanoittaja tuli mukaan 30.09.2003 säikeessä Laadintaennätykset (säie 319).
47. sanoittaja18.2.2011 klo 20:01
Osuin siis melkolailla oikeaan.
Minua kiinnostaisi tietää kuinka moni täällä kirjoittaneista on aloittanut laatimisen kevään 2003 jälkeen ja onko tällä sivustolla ollut ko. asian kanssa mitään tekemistä?
48. 4.5.2012 klo 14:29
Jep.
49. Wexi5.5.2012 klo 00:14
Lainaus pakinasta:

...Mutta niinhän se on, "anna pahalle pikkusormi, niin haisee koko käsi". Jo piti kantaa ristikkosivu kotiin ja, hyi olkoonkin, googlettaa vastauksia "Sole Uexkull" harhautti minut Sanaristikot.netin keskustelupalstalle....

Ristesi Maxmon kanssa, ja tarkistaa piti.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *