KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > NIMIMERKKIRÄHJÄYSTÄ 1

1505. Nimimerkkirähjäystä 1

Kaitsu3.4.2005 klo 14:35
Hyvät kirjoittajat

Näyttää siltä, että nimimerkit ja henkilöt niiden takana aiheuttavat joillekin ikuisesti päänvaivaa ja keskustelutarvetta. Asia putkahtelee mitä kummallisimmissa tilanteissa esiin ja sotkee monen mielenkiintoisen keskustelun näillä sivuilla. Samalla yksittäisten säikeiden pituus kasvaa meidän modeemeihin sidottujen ulottumattomiin. Ehdotankin siis että jokainen, jolle tulee mielihalu kirjoittaa jotakin pelkästään nimimerkeistä tai henkilöistä niiden takana, lykkäisi hengentuotteensa tälle säikeelle. Jokaiselle lukijalle muistutettakoon, että kaikki täällä esitetyt väitteet, oletukset ja ns. todistukset perustuvat ainoastaan kirjoittajan omiin käsityksiin, eikä ne välttämättä vastaa totuutta. Pyydän kirjoittajia välttämään alatyylin kirjoittamista ja muistamaan olevansa vastuussa kirjoituksistaan.

Otsikkoon liitin ykkösen vaikka toivonkin tämän säikeen jäävän lyhyeksi.
2. HH3.4.2005 klo 16:28
Minulleko ikioma osio? Kiitos Kaitsu. Ja otsikkotekstissä ei ole moitittavaa. Ehkä pieniä painotuseroja olisin tehnyt.
3. Kaitsu3.4.2005 klo 16:40
Kai tähän toisetkin saavat kirjoitella? ;-)
4. Jukkis3.4.2005 klo 17:13
Tähän voi vaikka laittaa tilaston:

HH:n oikeaan osuneet nimimerkkipaljastukset: 1 (Kravattimies)

HH:n pieleen menneet nimimerkkipaljastukset: Arviolta noin suunnilleen 10 (tarkan luvun HH varmaan ilmoittaa itse, että saadaan tilastosta tarkka.)
5. JTak3.4.2005 klo 17:24
Tähän voidaan listata ne nimimerkit, jotka HH on arvannut väärin:
- Kaitsu
- Jukkis
- ritu
- ö
- Hessu

No, tähän joutuisi luettelemaan lähes kaikki nimimerkit, joten joku muu saa jatkaa. :)
6. Jukkis3.4.2005 klo 17:44
Edellisen listan jatkoksi:
- Öinen harhailija
- Jääkaapilla kävijä
- Seuraileva
7. Eki3.4.2005 klo 17:48
Päällimmäisinä lisinä tulevat mieleen Tiedottoman nimeäminen Antti Skytäksi sekä Titan sukunimen ja OSuin/IsoS:n etunimen julkistaminen äkkiarvaamatta, epäeettisyyden nimissä sitten ilmeisesti. Sekä yhteen aikaan joka toisen nimimerkin jakaminen Antti Viitamäelle.

Puhumattakaan ylläpidon jatkuvasta solvaamisesta. Kyllä täytyy ihmetellä ylläpidon jaksamista. Vielä enemmän sitä pitäisi ihmetellä, jos se (tai minä) kirjoittaisi kaikki ne viestit, mitkä sille on nimetty. Käsikirjoitustiimiähän tässä tarvittaisiin.

Ja vielä lisää ihmettelyä: Eikö tuo viimeöinen "varma tieto" ja sen murskautuminen aamunkoitteessa aiheuta MITÄÄN reaktiota HH:ssa?
8. Urputtaja3.4.2005 klo 17:49
Höh :(. Olin niin onnellinen kun nuo joutavanpäiväiset marinat jäivät tuonne ristikkopuolelle, sinne jätin vain menemättä jos niitä oli ensimmäisenä. Olisitte antaneet tämän iloisemman puolen pysyä iloisena. :(

***marisee***
9. Eki3.4.2005 klo 18:00
Eikös tällaisessa ketjussa olisi ihan asiallista rähjätä nimien ja nimimerkkien epäeettisyydestä, kun se kerran framille on otettu, HH tietysti kärjessä luettelemassa niitä, mutta muutkin. Perusteet mukaan, totta ihmeessä.

Edellä mainitut nimimerkit ovat kai jo epäeettisiksi todettuja? Vai onko heidän maineensa puhdistettu? Sekin olisi hyvä tietää.
10. Urputtaja3.4.2005 klo 18:06
Suosittelisin rähjäämään nimimerkeistä vaikka suomi24:n suosituimmilla palstoilla ja lukemaan niitä viestejä. Tuo on vielä täysin kaupallinen sivusto ja sielläkin on ristikkokeskustelu.
Anteeksi että kirjoitan tänne sopimattomia, yritän yleensä välttää asiattomana esiintymistä, nimimerkistä huolimatta.

Miksi minä en halua kirjoittaa omalla nimelläni? En halua, että tietyt minut henkilökohtaisesti tuntevat ihmiset näkevät taipumukseni sanalliseen hullutteluun ja että käytän aikaani siihen. Tällä asuinalueellani kaikki ahkerat tekevät käsitöitä, joita minä taas inhoan.
11. ö3.4.2005 klo 18:29
Paljastus: HH tulee sanasta HöhhöH.
12. HH3.4.2005 klo 18:32
Jtakin luettemista Kaitsu selvisi lopullisesti, ja Hessun nimeäminen oli vain epähuomiossa tapahtunut lipsahdus. Miten nuo muut listaan pääsivät? Ei heistä kukaan kai ole omalla nimellään tänne ilmoittautunut, että asia olisi saatu päätökseen.
13. HH3.4.2005 klo 18:35
Mutta ilmeisesti se voidaan jo vahvistaa, että Ritu ei ole Riitta Rustari. Enpä hänestä mitään kovin negatiivista sanonut, mutta pieni anteeksipyyntö epäillyksi joutumisesta.
14. Jukkis3.4.2005 klo 19:23
HH, kun siis Antti Viitamäki kiisti olevansa nimimerkkien "Öinen harhailija", "Jääkaapilla kävijä" ja "Seuraileva takana", se ei riitä todisteeksi. Väitätkö siis Antti Viitamäen valehtevan?

Ja kun Jukka Voipio kiisti olevansa "Jukkis", kun häneltä asiaa kysyit, se ei riitä todisteeksi. Väitätkö siis Jukka Voipion valehtelevan?
15. Ylläpito3.4.2005 klo 20:08
Jukkis ei ole Jukka Voipio. Tiedoton ei ole Antti Skyttä. ö ei ole kukaan ylläpidon jäsenistä. Tämä on varmaa, tätä on toistelun jälkeen aina vaan toisteltu ja tästä Ylläpito menee takuuseen. Tämä ei riitä HH:lle. Ylläpidolla on kuitenkin tätä lukiessa kaikkien muiden luottamus (jos se ei tässä joutavia väännellessä ja toistellessa ole mennyt), vai onko? Saa vastata vastakkaisesti.

Mutta ylläpito ei voi missään tapauksessa luovuttaa ilman nimimerkkien suostumusta mitään eksakteja henkilötietoja. Mitä seuraamuksia siitä voisikaan olla! Onhan heistä annettu jotain olennaista tietoa ja heidän teksteistään on selvinnyt yhtä sun toista.

Jos HH solvaa ja inhoaa näitä sivuja, useita niiden nimimerkkikirjoittajia ja niiden ylläpitäjiä, ihmettelemme kauheasti, miksi hän täällä yleensä on. Todellako siksi, että tässä muka joku tekisi ansiotta jotain bisnestä? Siksikö, että täällä jotkut tekevät pahaa toisille, ulkopuolisille tahoille? Niinpä.
16. HH3.4.2005 klo 20:22
Yhdenkään lehden myyntiin, nostavasti tai laskevasti, tällä kirjoittelulla ei ole mitään vaikutusta.
17. Urputtaja3.4.2005 klo 20:36
Iha noin yleisesti vain: Minä muuten olen lopettanut monessa firmassa käynnin/tuotteen ostamisen omistajan käytöksen vuoksi. Olen ollut monessa sellaisessa paikassa töissä, missä on paljon yritysasiakkaita. Olen välittömästi lopettanut asiattomasti käyttävien firmoissa asioinnin. Myös päinvastoin, suosin kivoja. En usko, että olen ainoa, joka näin toimii. Tämä ei liity ristikkolehtiin, mutta vihjeeksi kuitenkin itsekullekin.
18. Urputtaja3.4.2005 klo 20:37
Anteeksi kirjoitusvirheet, siis asiattomasti käyttäytyvien tarkoitin.
19. minävaan3.4.2005 klo 20:51
Tulihan sieltä sentään se odottamani anteeksipyyntö Riitta Rustarille.Itse väittäisin,että vastoin HH:n lausumaa näillä kirjoitelmilla on vaikutusta levikkiinkin,ainakin omalla kohdallani toveri HH:n öykkäröinti alkaa riittää.Seuraavan Kirpun levikistä voit vähentää yhden ja samantien tietysti selvittää henkilöllisyyteni,kuten tapasi on.Vakavampia vammoja voisit välttää tarkistamalla lääkityksen...
20. JTak3.4.2005 klo 20:58
HH asialla:
>Yhdenkään lehden myyntiin, nostavasti tai laskevasti, tällä >kirjoittelulla ei ole mitään vaikutusta.

Veikkaisin, että aika harva juttujasi lukenut enää Kirppuja ostaa.
21. tjn3.4.2005 klo 21:02
Arvoisat mieskolleegat. Minua on alkanut hävettää se, että eräs lajitoverimme esiintyy näillä sivuilla epäkunnioittavasti ja -kohteliaasti jopa naisia kohtaan. Eikä osaa hävetä anteeksipyynnöistä puhumattakaan.

Meillä tulee olemaan iso urakka rakentaa uudelleen se mitä tällainen tunari tuhoaa.

"A man's got to do, what a man's got to do" sanoisi jo kunnioitettu John Wayne -vainaa.
22. Eki3.4.2005 klo 21:02
Ei täällä kovin monta sataa päivättäistä kävijää ole. Ainakaan tuhansia. Ainakaan sellaisia, jotka näitä viitsivät lukea.
23. iso S3.4.2005 klo 21:10
Klaukkalalaiseen kansanperinteeseen taitaa kuulua sortuminen epäoleellisuuksiin ja asiattomuuksiin. Muutaman vuoden paikkakunnalla asuneena olen saanut tartunnan.

Miten mahtaa olla tjn:n sitaatin laita? John Waynen suuhun tuo hyvin sopisi, mutta minulla on joskus ollut t-paita minkä mukaan se tuntuisi olevan kotoisin Sheriiffi-elokuvasta, koska kuvassa oli rooliasuinen Gary Cooper.
24. RA3.4.2005 klo 21:15
Minusta on turhaa "panikointia" olla huolissaan siitä, että sattumanvaraisilla nimimerkki/nimiyhdistelyillä kukaan "epäilty" olisi joutunut huonoon valoon.
- Satunnaisempikin lukija ymmärtää helposti, mistä on kysymys.

Tässä tapauksessa -ja lukijoita koskien- kääntäisin Jerzy Lecin lausahduksen 'Luottakaa ihmisen järkeen, ei se mitään ymmärrä' muotoon 'Luottakaa ihmisen järkeen, kyllä se kaiken ymmärtää'.

;-)
25. tjn3.4.2005 klo 21:17
>iso S

Hyvä leffa se Sheriffikin. Minulle nuo sanat ovat lukkiintuneet Waynen kera. Saatan olla väärässäkin. Hyvin sanottu kuitenkin, oli se sitten Wayne tai Cooper, eiks niin?
26. lenita3.4.2005 klo 21:29
Voisitko HH selvittää, kuka on yhdistänyt minut "airisto"-nimimerkkiin, Sinultahan tuo tuntuu käyvän, (tai ainakin Sinua näyttää ao. ongelmat kiinnostavan). Jos et viitsi vaivautua, niin voisit ainakin esittää anteeksipyynnön... (jollekin) ;-)
27. RA3.4.2005 klo 21:38
Älä yritä, Lenita. Minähän se airisto olen..."Tunnetusti"... ;-)
28. lenita3.4.2005 klo 21:43
No selvisihän se ilman HH:takin. Eli airisto=RA. HH voisi esittää anteeksipyynnön, kun ei vaivautunyt tämmöistä pikku asiaakaan selvittämään ;-)
29. Ylläpito3.4.2005 klo 21:45
Paitsi että ei ole, sen verran ylläpitokin on asioista selvillä. Ja tässä kärryillä.
30. airisto3.4.2005 klo 21:47
Hyvä, että ylläpito valvoo, ettei kirjoitella asiattomuuksia...
31. Ylläpito3.4.2005 klo 21:51
Kiirettä kyllä pitää.
32. Egon3.4.2005 klo 21:58
Minulla on ollut tapana ostaa eräälle tuttavaperheen lapselle Lasten Kirppu -lehteä silloin tällöin. HH:n tälle palstalle tulon jälkeen en ole ostanut, enkä aio ostaa enää ikinä. Ai niin, eihän se levikkiin mitenkään vaikuta!!????
33. jupejus3.4.2005 klo 22:00
Ylläpito valvoo, mutta ylläpidon pitäisi myös muistaa tiedottaa tai ainakin korostaa (vai onko "epäilysten" varjossa siihen jäävi) - että ei kenelläkään ole velvollisuutta ilmoittaa nimiään ja osotteitaan, jos ei itse sitä nimen omaan omasta tahdostaan halua.
34. airisto3.4.2005 klo 22:06
Nimim. ylläpito: Lähetäpä osoiteeseen 322316[a]tiscali.fi, mistä asioista olet selvillä, ja missä olet kärryillä.
35. Ylläpito3.4.2005 klo 22:08
Kyllä on yritetty korostaa, mutta yksi yleinen syyttäjä jahtaa meitäkin.
36. airisto3.4.2005 klo 22:12
Ylläpito: pistä viestiin vielä, kuka Sinua kiusaa, niin tulen puolustamaan... ;)
37. Ylläpito3.4.2005 klo 22:16
Nimimerkki airisto, ylläpito on esitelty monessa näkyvässä paikassa eikä ole nimimerkki.

Emme me kaikkea valvo eikä meillä ole yleistä informaatiota sähköpostilla lähetettäväksi.
38. Lettu3.4.2005 klo 22:17
nm: Ylläpito (1505)
Lähettäjä: Ylläpito 3.4.2005 klo 22:08

nm: Arska (1496)
Lähettäjä: Arska 3.4.2005 klo 22:08

nm: Tsööts (1497)
Lähettäjä: Tsööts 3.4.2005 klo 22:08
39. Lettu3.4.2005 klo 22:29
Jos haluaa selvittää nimimerkkejä, niin aika hyvä keino on katsoa pvm ja klo kuten olen osoittanut viestissäni: Lähettäjä: Lettu 3.4.2005 klo 22:17

Olenko väärässä?
40. ö3.4.2005 klo 22:36
Tuo olisi HH:lta liikaa vaadittu.
41. iso S3.4.2005 klo 22:40
tjn: niinhän sinkoilee täällä miesten aatos naisista puhumattakaan ettei perässä tahdo pysyä. Tai sitten kaukana perässä. En esitä mitään do-väitteitä vakuuttuneena siitä että olen oikeassa; odotetaan kolmatta mielipidettä tähän juttuun. T-paitojen tekijöillä saattaa hyvinkin olla ylivilkas mielikuvitus.

Kuten sanottu, Waynelle tuo hyvin sopisi ja mikä estää ettei sitä olisi lausahtanut yksi jos toinenkin urho.
42. HH3.4.2005 klo 23:14
Toivotan iloista päivänjatkoa kaikille virkeille keskustelijoille.
43. Sakke3.4.2005 klo 23:15
Kiitos, se oli sopivasti tehty.
44. Jani Enilä4.4.2005 klo 11:55
Sainpa sitten männäpäivänä yhdeksi syntymäpäivälahjakseni Kirppu-ristikkolehden. Arvannette, miten lahjaan suhtauduin ja minne se joutui...
45. iso S4.4.2005 klo 12:03
Koska HH:n pääsy tänne on pyritty estämään, niin olisi varmaan asiallista tasapuolisuuden nimissä välttää HH:n tekemisten kommentoimista, ellei kyse ole Kirppu-ristikoista. Niidenkin kommentoimisessa voisi välttää sekä negatiivista että positiivista tarkoitushakuisuutta. Asiat asioina.

Jos HH kiertää ylläpidon asettamat esteet niin sitten tilanne on toinen, mutta silloinkin voisi miettiä kahteen kertaan. Huomiohakuinen ei vastaamalla vaikene.
46. JTak4.4.2005 klo 12:12
Kyllä, iso S puhuu asiaa.
47. Marianna4.4.2005 klo 15:24
"A man's gotta do..." - mielenkiintoinen sanonta. On laitettu John Fordin suuhun myös elokuvassa "Stagecoach" (Hyökkäys erämaassa?) ja Alan Laddille elokuvassa Shane - etäisten laaksojen mies. Legendaa. IMDB löytää kyllä ilmauksen, mutta paljon uudemmista jutuista kuten The Dick Van Dyke Show ja The Jetsons.

Mutta onko todella rauha palannut näille palstoille?
48. Marianna4.4.2005 klo 15:25
John Waynen!! John Ford ohjasi!
49. Juhani Heino4.4.2005 klo 16:23
"A man's gotta do..." - muistaakseni oli myös Sylvester Stallonen repla. Luultavasti pastissiksi tarkoitettu, mutta eihän sitä tiedä...
50. Umap4.4.2005 klo 16:42
Tehtäisiinkö porukkalla päätös, että jos hän tänne kiemurtelee takaisin, emme ota mitään kantaa väitteisiinsä. Luulisi kyllästyvän kun ei saa haluamaansa huomiota.
51. iso S4.4.2005 klo 18:49
Ford on varmasti ohjannut ja yllyttänyt Waynea, mutta Wayne on luultavasti ohjannut ja jarruttanut Fordia!
52. iso S5.4.2005 klo 12:07
To do -joukkoon liittyi eilen Jack Nicholson elokuvassa Kunniasanalla. Ei ihan sama repliikki, mutta lähelle: you do what you got to do, I do what I got to do.
53. Antti Viitamäki5.4.2005 klo 12:19
To do is to be
-Camus

To be is to do
-Sartre

Do be do be do...
-Sinatra
54. Eki5.4.2005 klo 13:54
I do I do I do I do I do

- Andersson/Ulvaeus/Abba -
55. iso S5.4.2005 klo 13:59
dodo: entinen lintu, olisi haissut pilkullisena paremmalta?
56. Eki5.4.2005 klo 14:08
jodidi (yhdiste)
Diddy wah diddy (laulu)
Bo Diddley (kryppyilystäkin tuttu lankkumies)
Doo Wah Diddy Diddy Dum Diddy Doo (laulun pätkä)
Dodekanesia (alue)
Diggy-loo-diddy-lei (viisu)

;)
57. Antti Viitamäki5.4.2005 klo 14:11
Sean "Puffy" Combs > Puff Daddy > P. Diddy...
58. iso S5.4.2005 klo 14:19
Dodekaedri, diodi, leidi Di
59. Juhani Heino5.4.2005 klo 14:38
dodi (Kummeli)
Dodi (Di'n kanssa kuollut)
jaba-daba-duu (Retu Kivinen)
60. Sakke5.4.2005 klo 14:52
Dido (huono)
Dodo (V-R)
61. Eki5.4.2005 klo 15:12
"Diiba daaba" (Josper Knutas luullakseni)

Terveisiä vaan tässä nimeltä mainitsemalleni sanasepolle, joka Forssan kokouksessa oli ihan varma, että Erkki Vuokilan ohessa toimin radiossa myös Josper Knutasin nimellä.

"Duubi duubi duubi wou wou wou wou" (Hector: Olen hautausmaa)

airisto, tule auttamaan, täällä taas puhutaan omituisia väärässä ketjussa... ;)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *