KESKUSTELUT > RISTIKOT > RAADOLLISIA TOSIASIOITA HYÖTYKÄYTTÖÖN

1502. Raadollisia tosiasioita hyötykäyttöön

Kaneli3.4.2005 klo 03:02
Mitä mitä?!!

(Kirjoitin tämän alunperin Ristikko SM 2005 -palstalle, mutta alkaa ko. linja (=säie!) olla jo niin tukossa ettei sitä kannata näin pitkällä tekstillä rasittaa. Siksi seuraavat sanamuodot...)

Täällähän riidellään näistä nettisivujen ikuisista kuka on kukin -identiteettiongelmista. Täällä! Hyvät ihmiset, tämä nyt kuitenkin on kisa 2005 -aihe. Rauhoittukaas hetkeksi höpsöt niin meikälikka muistuttaa muutamista raadollisen nykymaailman ikävimmistä puolista ja nettiviidakon perusasioista! Vetäkääpä syvään henkeä ja siemaus tietsikanvieruslasista, ja johan rupeaa helpottamaan...:

1) Epäillään että joku on (jälleen kerran, tätä tapahtuu maailmanlaajuisesti n. 48500 kertaa päivässä) kirjoittanut aivan toisella kuin omalla nimellään. Se on aina todella p%&##a juttu, erityisesti asianomainen (=nimen oikea haltija) saa pahimmassa tapauksessa useammankin unettoman yön ja vähintäänkin todella pahan mielen. Jos yhtään lohduttaa, muistutan että lähes kaikki me netinkäyttäjät ymmärrämme täydellisesti, ettei "Oskari Olematon" välttämättä oikeasti OLE Oskari Olematon.

Itse asiassa jos joku nimeää itsensä etu- ja sukunimellä, ainakin minä automaattisesti pidän lähes selvänä, ettei kyseessä ole ainakaan senniminen henkilö. Tottakai tämäkin asia riippuu täysin siitä, millä nettisivustolla sattuu liikkumaan. Täällä ristikkosivuilla varmaan onkin ihan koko nimellään kommentoivia, en minä sitä epäile. Tiedostan vain koko ajan, että herra Olematon joko on oikea Olematon tai sitten joku ihan muu. Näin tähän asiaan on kertakaikkiaan netissä vain suhtauduttava. Hemmetti, onhan se kauheaa, mutta on tärkeää ymmärtää, ettei mikään nettisivusto ole Suomen Kuvalehden yleisönosasto.

2) Tuo edellämainittu ongelma on ikävä tyyppiesimerkki siitä, mitä saattaa tapahtua sellaisella keskustelufoorumilla, mihin ei ole kirjautumispakkoa. Saapa nähdä, kuinka monta Kanelia täältäkin vielä alkaa löytyä...

3) Varmaan nämä edellemainitut kohdat 1 sekä 2 antavatkin aika hyvän vastauksen jonkun kirjoittajan kysymykseen, mikseivät kaikki kirjoita selkeästi omalla nimellään. Miten ihmeessä tämän nyt selittäisi lempeästi... no vaikka näin. Hyvä ihminen. Jos olet kuvitellut, että on reilua ja uskottavaa ja kaikinpuolin oikein tehty panna joka nettikirjoitukseen ikioma etu- jas sukunimi, niin tuota tuota... No joo. Jokainen tietysti tekee kuten itse haluaa. Itse vuodesta -97 nettiä käyttäneenä voin vain vahvasti suositella, että ei-niin-kovin hyvä idea...

4) Vaikka tämä olisikin Suomen Kuvalehden yleisönosasto, en silti kirjoittaisi omalla nimelläni tai edes miehen- tai naisen etunimellä. Juuri se on äärettömän vapauttavaa, ettei kirjoittajasta paljastu mitään, ei välttämättä edes sukupuolta (minähän nyt tietenkin olen nainen, joka tästä jaarittelusta on helppo päätellä...). Sama pätee molempiin suuntiin: en minäkään halua tietää liikoja juttukumppaneistani.

5) Täällä on yleisesti käytetty termiä "säie" näistä "topiceista" elikkäs keskustelunaiheista. Mikä ihana sana! En ole törmännyt siihen missään muualla; onko ehkä täällä kehitelty termi? Se ei ainakaan hämmästyttäisi, oi te sanankäytön mestarit!

6) (ja vielä: älkää pahemmin kommetoiko tätä notta saadaan mokoma vuodatus äkkiä katoamaan aihelistalta. On täällä nyt paljon hauskempiakin aiheita! Menittekö muuten lankaan: en ole pohjanmaalainen... ;-) )
2. iso S3.4.2005 klo 12:10
Yritetähän sitten kommentoida paremmin, mutta surkiasti epäonnistutahan, myös murreasioissa.

Voi olla että joku hunsvotti yrittää joskus Kanelin Kuka kukin on -kukkia varistaa ja varastaa. Omalta osaltani voin kiitollisena huokaista, että ainakaan toistaiseksi kukaan ei ole yrittänyt esiintyä minuna. Kerran luulin näin käyneen mutta erehdyin. Joku säie pulpahti pintaan vuoden tauon jälkeen. En kiinnittänyt heti huomiota vuosilukuun enkä muistanut esiin noussutta kommenttia kirjoittaneeni. No, kyllä senkin omakseni tunnistin kun ajoitus selvisi. Toivottavasti tämä ystävällinen ja puhdas linja pysyy ja paranee kuin valioviini.

Hmm... mitähän sukupuolia minun arvellaan edustavan, jos päätelmät tehdään jaarittelun perusteella? Muistakaamme millä puolella aitaa H.J.Nortamo jaaritteli!
3. Timppa3.4.2005 klo 12:25
iso S> Neutri?:):):)
4. iso S3.4.2005 klo 12:30
Jaa ei tyhjiä? Poissa! :):):):):):)
5. Eki3.4.2005 klo 12:45
Iso S: H.J. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *