KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > JAKO KAHTEEN

1461. Jako kahteen

Eki14.3.2005 klo 09:40
Kehotin muutama päivä sitten ketjuilijoita pitämään tauon ketjuiluissaan, jotta nähdään, edistääkö se sellaisten ihmisten mukaantuloa, jotka aina lähinnä ketjuja etusivulla nähdessään saavat väärän käsityksen sivuston luonteesta tai muuten tuntevat ne vieraannuttavina. Ainakin yhtä monta ihmistä tuntuu kuitenkin häipyneen kuin on tullut tilalle.

Oli miten oli, heti alettiin tehdä kehitystyötä, joka toivottavasti jo tänä iltana huipentuu. Tällöin Keskustelut-osio jakautuu kähteen osaa, lyhyesti "Ristikot" ja "Muut". Ehdotin, että ylläpito jakaisi uudet aiheet karsinoihinsa, mutta minut tyrmättiin. Nyt siis osallistujien pitää pystyä aloittaessaan päättämään, kumpaan kategoriaan alustus kuuluu. Ja ehkä keskustelijoidenkin kunnioittaa aihetta, jos se ristikkopuolelle on pantu.

Meillä on tämä päivä aikaa pamista siitä, mitä Muut-puolelle menee. Ainakin jo etukäteen lienee ilmeistä, että musiikkiketjut, alkukirjainketjut ja kilvet ovat siellä. Matemaattiset tehtävät lienevät myös itsestäänselvyys. Kaikenlaisia erimittaisia ja eriperusteisia ihmisten nimiä kerääviä säikeitä voi kevyesti yhdistää ristikoihin, mutta ei varmastikaan alkukirjainketjua enempää. Muihin siis nekin!

Suurimman rajatapauksen muodostanevat suomen kielen sanoihin ja nimien merkityksiin perustuvat ketjut. Nyt niitä on alkupäässä mm. Synonimiä, Ihania sanoja, Sairas-Seppo sivuun, Pätkempiä kuin ennen... Alustajan kannattaa ehkä enenevässä määrin sitoa ne ristikoihin, jos aikoo viedä ne Ristikot-osioon.

Sana on vapaa.
2. Lettu14.3.2005 klo 10:04
Näin ensi alkuun:

Kieleen ja kielenhuoltoon liittyvät "Ristikot" -osioon.

Mielestäni kompatehtävät ymv. voisivat myös kuulua samaan kategoriaan. > "Ristikot"

Ja esim. "Etunimet etunimet" kaltaiset otsikot ovat osa "ristikkosanastoa" omalla tavallaan. > "Ristikot"
3. Eki14.3.2005 klo 10:11
Letun kommentti antaa jo uumoilla, että keitystyöhön käyttämämme rahat ovat menneet hukkaan. Ovathan jopa kilpi-ihmiset sanoneet, että kilvet tavallaan liittyvät ristikoihin. Kyllä kaiken siis saa liittymään ristikohin, mutta Etunimet etunimet menevät kyllä armotta muihin.

Haluan vielä sanoa, että itse en alun perinkään nähnyt mitään tarvetta jakoon. Ensin alettiin marmattaa kilvistä ja sitten ketjuilijoiden runsas innostus alkoi herättää joissakin sellaista tuntua, että se on jotenkin ristikoilta pois.
4. JTak14.3.2005 klo 10:11
Hyvä uudistus. Tätä on odotettu.

Kaikenlainen kielellinen kikkailu kuuluisi mielestäni ristikkopuolelle. Samoin tietenkin oikeinkirjoitukseen ja kielenhuoltoon liittyvät asiat.
5. Eki14.3.2005 klo 10:16
Minusta alkukirjainketjut ovat taidokasta kielillä kikkailua. Olen saanut joidenkin ketjuilijoiden keksinnöistä suuria elämyksiä ja joskus naureskellut jopa omille väännöksilleni.

Huh, rajanveto ei olekaan helppoa.
6. Lettu14.3.2005 klo 10:17
Eki > Kyselyn aikataulu?

Mielestäni se olisi hyvä määritellä jo tässä alkuvaiheessa, koska mielipidekirjo > lopputulos on sidoksissa kyselyyn käytettyyn aikaan.
7. Eki14.3.2005 klo 10:26
Jos ymmärsin Letun oikein, tarkoituksemme oli tänään jakaa vanhat säikeet kahteen osaan ja käynnistää tämä uudistus illalla, mutta taitaa olla niin, että jätän teidät keskustelemaan asiasta ja teemmekin uudistuksen huomenna. Silloin olisi tämä vuorokausi aikaa.

Itse en nyt ehdi kommentoida jokaista ehdotusta ja jätän siis foorumin pääasiassa teille kävijöille. Olennaisinta on nyt siis löytää rajatapaukset ja ehkä kaikkein eniten siltä kantilta, että "puritaaninen ristikkoväki" ei joudu kärsimään kummista pitkistä litanioista ja muusta mielestään joutavasta. En sano tuota pahalla, sillä arvostanhan itsekin ristikoita yli kaiken. Yhteishyvää tässä haetaan.
8. Eki14.3.2005 klo 10:49
Sain juuri viestin kehitysosastolta, että ylläpito pystyy jatkossa helposti siirtämään aiheita osiosta toiseen. Tämä huojentaa kirjoittajien valinnan tuskaa, mutta se lisää ylläpidon taakkaa ja altistaa sen tiukemmalle kritiikille.

Muut-osio tulee todennäköisesti runsaammaksi kuin Ristikot. Välillähän tuntuu, että ristikoista on kaikki jo sanottu. Toivottavasti tämä uudistus edesauttaa entistä vireämmän ristikkoaiheisen keskustelun syntymistä. Yhtä lailla toivon, että ketjuilijat palaavat harrastuksensa pariin.

Tällä hetkellä tarkka jako on:

Keskustelut
- Ristikot
- Muut aiheet

Tähänkin voi vielä ehdotuksia heittää. Kommentoikaa myös toistenne ajatuksia näistä asioista, silloin kokonaisuus hahmottuu meille toteuttajille parhaiten.
9. Urputtaja14.3.2005 klo 12:01
Yleensä aina käyttäjämäärän lisääntyessä tulee esiin se, että keskustelua pitää vähän jakaa. Samoin kuin, että aina joku valittaa jostain, mistä itse ei pidä - mikä meitä suomalaisia tässä vaivaa? "Antaa kaikkien kukkien kukkia" on yleinen sananlasku, itse tekisi mieli jatkaa sitä lauseella kunhan kukka on itselle mieleinen.

Mutta asiaan: Ensinnäkin, jos jostain aiheesta on keskustelu vuonna 2003, niin mitä ihmettä se haittaa jos samasta aiheesta aloitetaan uusi keskustelu? Ken haluaa, voi etsiä linkin, mutta tällä palstalla minua ärsyttää kommentit "tämä aihe on jo käsitelty säikeessä 75 vuosis sitten", itse asiassa yhdelläkään muulla palstalla en ole moiseen törmännyt.

Ristikoihin nyt automaattisesti kuulunevat ne, joissa otsikossa tai aloitusviestissä mainitaan sana ristikko - ellei kyse ole kattoristikoista. Itse asiassa, jos minä olisin ylläpito, jakaisin varmaan kolmeen: Sanaleikit, ristikot asiakeskustelua varten ja muut. Mutta koska osa ei pidä sanaleikeistä, jätettäköön ne risitkkoaiheiden ulkopuolelle.

Itse lähinnä kaipaisin perustelua kysymykseen, miksi samaa aihetta ei saisi käsitellä uudelleen? Miksi uuden käyttäjän pitäisi ensin hakea 1500 otsikosta että onkos tätä jo käsitelty ennenkuin aloittaa uuden säikeen aiheesta?
10. Eki14.3.2005 klo 12:23
Tekstiä on kertynyt niin paljon, että vanhojen lukemiseen menisi varmasti päiviä jos ei viikkoja. Siellä olisi kyllä paljon kivaa, jota voisi esiin nostaa tai suositella luettavaksi.

Me, jotka joskus huomauttelemme aiheesta keskustellun, varmaan kaikki tunnemme eräänlaista häpeää, että kehtaamme niin tehdä. Suurin syy huomauttamiseen on useimmin ainakin minulla se, että innokkaiden kirjoittajien määrä on kuitenkin aika pieni. Huomautus on oikeastaan tyyliä "katsokaa ensin tuo ja jatketaan siitä, koska minä en ainakaan jaksa aloittaa aihetta alusta." Toivomus on, että kukaan ei pahastuisi, mutta sellaista on helppo kuitenkin aiheuttaa, tahattomasti, hyvin harvoin tahallaan.
11. Sakke14.3.2005 klo 12:32
Kyllä (lähes) kaikilla palstoilla törmää "wanha!" tai "käytä hakua" -kommentteihin päivittäin.
12. Urputtaja14.3.2005 klo 12:37
No minä olen niin sivistyneillä palstoilla sitten vieraillut ;) Kyllä itsekin toisella vakipalstalla laitan linkkejä vanhoihin keskusteluihin, mutta tyyliin aihetta on käsitelty myös viestikejussa se ja se. Siinä on vissi ero miten asia esitetään, sitä tarkoitin, tuli vähän huonosti. Mutta nyt lähden urputtamaan veroistani.
13. Jukkis14.3.2005 klo 12:50
No sitten kuin palaat sieltä urputusretkeltä niin varmaan voit kertoa koska täällä on annettu vanhaan ketjuun vievä linkki ja samalla kielletty jatkamasta keskustelua. Anna vaikka linkki siihen ketjuun, jossa näin on tehty.
14. Kaitsu14.3.2005 klo 12:55
Että ristikkokansan tiet eroavat. Onneksi ei kukaan tämän vuoksi kuitenkaan joutune ristikon taakse.
Olen lueskellut näitä säikeitä lähinnä kiinnostuksesta ihmisten ajattelutapoja kohtaan ja toisinaan olen jotakin kommentoinutkin. Ei noissa kirjoituksissani kaiketi ole ollut mitään säkenöivän nerokasta, mutta olenhan kertonut näkemykseni asioista tällaisen satunnaisen ratkojan kannalta.
Nuo ketjut eivät ole juurikaan saaneet minua niihin osallistumaan, joskin olen niitä lukenut, ihaillut parhaimpia oivalluksia ja nauranut makeasti huvittavimmille keksinnöille.

Se, että näillä sivuilla on kirjoiteltu kaikenlaista hömppää, on rohkaissut minuakin kirjoittamaan, mutta kun tämä jako vakavaan ristikkokeskusteluun ja muihin nyt toteutetaan, epäilen kirjoittamiseni tänne päättyvän. Jos muuta en olekaan elämässäni oppinut niin sen, ettei pidä puuttua ammatti-ihmisten töihin ja sellaiseksi luulen tuon ristikkokeskusteluosion muodostuvan jatkossa.

Urputtajan kanssa olen samaa mieltä, että kyllä samoja aiheita voidaan käsitellä uudelleen. Sanotaanhan kertauksen olevan opintojen äiti. Kaltaiselleni periferiaeläjälle, jolle ei puhelinoperaattorit kykene tarjoamaan laajakaistayhteyksiä, suurikokoisten tiedostojen aukeamiseen kuluu niin kauan aikaa, ettei niitä juurikaan viitsi aukaista. Sen vuoksi ovat lyhyehköt säikeet minusta miellyttävämpiä, vaikka sitten aihetta joutuisikin käsittelemään eri säikeissä yhä uudelleen ja uudelleen.

No ei tähänkään sepustukseen oikeastaan tullut mitään järin mullistavaa asiaa, joten olikohan tämä edes kirjoittamisen arvoista. Toivotaan uudistukselle kuitenkin kaikkea hyvää.
15. Lettu14.3.2005 klo 13:08
Kannatan Urputtajan ehdotusta 3:sta kategoriasta:
" Sanaleikit, ristikot asiakeskustelua varten ja muut."

Jako kahteenkin on jo huomattava parannus, mutta toivottavasti tästä ei tule sellaista "ähäkutti" -keskustelua. Tässähän ei kilpailla kunkin pääotsikon sisällön määrästä vaan laadusta, jos olen ymmärtänät asian oikein.

Alan tässä kyllä pikku hiljaa epäillä omaa lukutaitoani ja ymmärryksen tajuani!
16. Eki14.3.2005 klo 13:14
En ole nähnyt vielä yhtään hyvää syytä, miksi pitäisi jakaa kahden sijasta kolmeen kastiin.

Ristikot-keskusteluja ei kukaan määrää vakaviksi. Olen itse esimerkiksi yrittänyt kertoa paljonkin hauskoja sattumuksia tai muita anekdootteja urani varrelta. Niitä kuulisin mieluusti muiltakin.
17. Sakke14.3.2005 klo 13:16
Jos kolme foorumia on laitettava, niin kyllä se kolmas olisi varmaan se ihailua herättänyt tuuletusfoorumi.
18. sopuli14.3.2005 klo 13:17
Keskustelulla on tapana rönsytä ja poiketa sivupoluille. Yhdestä asiasta tulee mieleen toinen, etenkin kielestä kiinnostuneilla on tapana assosioida villistikin.

Kun etukäteen tietää, että on pysyttävä tiukasti aiheessa, jää hyviäkin juttuja kertomatta. "Muusta" on aivan luontevaa koukata ristikoihin ja "ristikoista" muuhun. Siinä on ylläpitäjä ihmeissään, kun siirtelee kommentteja otsikon alta toiselle.

En oikein ymmärrä tuota rajaamisen ja kieltämisen tarvetta; eihän tässä mitään kokousta pidetä. Enkä ymmärrä sitäkään, että ketjuilut ja kilpeilyt niin kovasti ärsyttävät. Ei kaikkea ole pakko lukea.

Mutta kokeillahan aina voi; saattaa se napakoittaakin. Ja jos ei niin siitä sitten johtopäätökset.
19. Eki14.3.2005 klo 13:22
Kaikkia ei näemmä voi miellyttää, vaikka tekisi mitä.

Tämähän on käytännössä paluuta vanhaan hyvään tilanteeseen, jossa saa kirjoittaa mitä vaan. Ei mikään määrää pysymään tiukasti ristikkoasiassa Ristikot-osiossa eikä mikään estä puhumasta ristikoista myös Muut-osion säikeissä, jos sellaista tulee mieleen.

Älkää nyt kukaan lähtekö, ennen kuin "uudistus" kaikessa ihanuudesaan ja kauheudessaan on toteutettu.
20. Lettu14.3.2005 klo 13:41
Kerta vielä ja sitten loppu:

Synonyymit sanalle LAATU:
kokoomus
koostumus
kvaliteetti
luonne
luonto
olemus

Sakke > LVI -ala on tullut myös tutuksi; ja hyvin toimii omakin kroppa!
21. Urputtaja14.3.2005 klo 13:51
Emmää lähde mihkään, oli jako tasajako tai mikä tahansa välillä vaan kirjoittelen vähemmän, lukenut olen näitä juttuja jo pitkälti toista vuotta. Sitten kun - toivottavasti ei enää - menee taas tappeluksi, lähden sivupoluille.

Jukkis, en jaksa selata vanhoja ketjuja, siksi juuri tuon kirjoitinkin. Katsos kun rivien välistä on tullut sellainen olo että samaa aihetta ei saa ajatella uudelleen. Hämärä muistikuvani sanoo, että monta kertaa on kirjoitettu tyyliin "tämä aihe oli jo".

Ihmisten ammattitaidon kyseenalaistaminen on muuten aina kova paikka ammattilaiselle itselleen. Kuitenkin ihminen on ammattitaitonsa huipulla vasta silloin, kun myöntää olevansa erehtyväinen. Aina oikeassa olevat ovat vielä nousuvaiheessa, itsekin olen vielä siinä pisteessä äskettäin valmistuneena, tympäisee huomata olleensa väärässä. Osa laatijoistakin on tälle erehtymisensä myöntämiseen kykenevälle huipulle jo päässyt.

Seuraava pelkoni on lauseet "tämä ei kyllä kuulu ristikoihin", "eikös tämä aihe kuuluisi ristikoihin". Mutta joka pystyy miellyttämään kaikkia, on yhtä totta kuin joulupukki - tuohon kysymykseen miten miellyttäisimme kaikkia vastaan ylläpidolle: älkää edes yrittäkö.
22. iso S14.3.2005 klo 13:53
Kyl mää vaan lähdin. Syömään. Tulin sitten takaisinkin.

Itsekin useasti historiaan viitanneena väitän tehneeni sen ihan hyvässä tarkoituksessa. Jo keksittyä ruutia ei kannata aina keksiä uudelleen, ja joissakin tapauksissa voi saada inspiraatiota siitä kun näkee mitä on jo keksitty. Kukin itse päättää käyttääkö vinkkiä hyväksi vai ei.

Mielestäni olisi hienoa jos joku asia saataisiin käsitellyksi mahdollisimman täydellisesti, niin että joku viitseliäs voisi koostaa siitä vaikka Sanaseppoon jutun (tällaisia työmyyriähän Eki peräänkuuluttikin).

Oma hupinsa on tietysti siinä että aika ajoin keksitään vaikka kerätä henkilönnimiä joissa on ominaisuus X. Silloin yleensä keksitään ne ilmeiset tapaukset mitkä on jo keksitty n kertaa aiemmin. Jos vanhat keksinnöt nostetaan päivänvaloon, niin vanhat ja uudet kävijät voivat suunnata tietonsa ja luovuutensa uusiin löytöihin.
23. Eki14.3.2005 klo 14:05
Ylläpito heittelee aihetta eestaas Ristikoihin ja Muihin sitä mukaa mitä säie etenee, sillähän näistä monista pulmista pääsee, eikä kukaan huimaukseltaan edes huomaa huomauttaa, että säie käväisi toisessa osiossa ;)

Relataan (vaikkei sanaa ainakaan Pesosen kirjaversiosta löydy)!

(Alla olevan kommentin ansiosta tämä säie siirtyisi väliaikaisesti Ristikot-puolelle?)
24. Juhani Heino14.3.2005 klo 15:54
Onkohan tämä kaiken vaivan arvoista? Siis:
- ylläpito joutuu hoitamaan asiaa
- lukija joutuu käymään kahdessa paikassa entisen yhden sijasta
Ei ole kuitenkaan tarkoitus tyrmätä uudistusta, jos jotkut sitä haluavat.
25. Eki14.3.2005 klo 16:08
Juhani, tuo edellinen viestini oli osaksi vitsinpoikanen. Lukija saa kaikki viestit kerralla, jos haluaa. Mikään ei muutu, jos kaikki kukat kelpaa.
26. Urputtaja14.3.2005 klo 17:42
Ai niin, mää en paljon urputa nyt viikolla. Tulee hiihtolomavieraita, on yksi työhomma ja vielä lempiurheiluania taitoluisteluakin Eurosportilta joka ilta monta tuntia, joten tietsikka pysyy kiinni. Tulen kertomaan mielipiteitäni sitten ensi viikolla, eli en ole lähtenyt pois.
27. Juhani Heino14.3.2005 klo 17:45
Eki> Haa, sitten asia onkin hoidettu erittäin mallikkaasti. Tuollaista mahdollisuutta en osannut edes uneksia.
28. RA14.3.2005 klo 17:57
Jako kahteen vain ja kokeilemaan: Ristikot - Muut. Kirjoittaja miettii uutta aloittaessaan, kumpaan aiheensa kuuluu - luulisi sen olevan aika helppoa. Ja ylläpito saa vielä siirrellä.

- Muistelisin, että jollakin kesk.alueella kaikki uudet viestit menevät pääsivulle ja vain ylläpito tekee siirtoja Muut-aiheisiin. Mutta miksipä sitä ei voisi tehdä kirjoittaja itse. Ainakin yrittää arvata.

Eikä kummallekaan puolelle vaatimuksia olla vakavissaan / hauska.... tulee turhia paineita tuolla ketjupuolella.
29. ö14.3.2005 klo 21:23
Hyvä, että uutta kehitellään. Keskustelupalstojen taso näyttää aina laskevan hiljalleen, ellei mitään tehdä. Näin on käynyt Tiede-palstallekin, joka on jo pitkään ollut kaikenmoisen trollauksen tyyssija. Nyt Tiede-lehti näyttää ryhdistäytyneen ja saitti on suljettu uudistusten ajaksi.

http://www.tiede.fi/keskustelut/suljettu.asp

Uudistusten sisällöstä ei ole kerrottu. Jännä nähdä tuleeko rekisteröitymispakko.
30. Kravattimies14.3.2005 klo 23:32
Jos jako kahteen on tehtävä siksi, että jotkut eivät välitä ketjuista, niin mielestäni silloin paras jako olisi:

1. Ketjut
2. Muut

Ketjuihin menisivät ne säikeet, joissa on yli 255 kirjoitusta.
31. Eki14.3.2005 klo 23:58
Syy on jo hämärtynyt, mutta kyllä ristikoille tulee pääosio ja muille muut, siltä toistaiseksi näyttää.
32. jupejus15.3.2005 klo 11:33
Kyllä tuo jako pitäisi tehdä nyt eikä viidestoista päivä.
33. Artsi15.3.2005 klo 12:09
Se on kyllä mahdollista, olettaen että "nyt" jatkuu vielä ainakin 12 tuntia.
34. Eki15.3.2005 klo 21:31
Aikataulussa ollaan vähän jäljessä ja lupaukseni Juhanille ei sittenkään ollut katteellinen, mutta muuten menee kohtuullisesti, kiitos kysymästä.
35. Ylläpito17.3.2005 klo 21:58
Uudistuksen aloituslaukaus on pamahtanut. Lähiaikoina tulemme siirtämään kaikki ei-ristikkoaiheet osioon Muut aiheet. Jos mielestäsi joku tuore aihe on väärällä puolella, kerro siitä vaikka tässä osiossa tai toimituksen osoitteella. Vanhemmista ei kannata vielä huolehtia. Niitä siirrellään, kunhan ehditään. Rajatapauksia on toki jo nyt siirretyissä ollut runsaasti.
36. HH17.3.2005 klo 22:24
Tässä on ehkä pieni heikkous, en ole varma kuinka monelle. Ainakin minua kiinnostaa muutkin keskustelunaiheet kuin ristikot. Vain ketjut ei kiinnosta.
37. Lettu17.3.2005 klo 22:32
HH > Avaa "New page" ja lataa uudestaan www.sanaristikot.net ja klikkaa Muut aiheet -otsikkoa. Nyt sinulla on mahdollisuus seurata samanaikaisesti molempia osioita. (Ristikot ja Muut aiheet)

Ylläpidolle kiitokset ja tietysti Ekille erikoiskiitokset. Ruusuja!
38. Urpo17.3.2005 klo 23:17
Pukkaa vaan seuraavaa virheilmoa:

Virhe kyselyssä / vaihe 1: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'order by talle_pvm desc limit 0,15' at line 7
39. Sakke17.3.2005 klo 23:35
Urpo> Jos käytät selaimen back-nappulaa, älä tee sitä!
40. Artsi17.3.2005 klo 23:37
Näkyykö etusivulla Keskustelun alla uudet "Ristikko" ja "Muut aiheet". Jos ei, niin sinulla on selaimessa vielä vanha etusivu ja se aiheuttaa tuon. Paina F5 tai valitse selaimesta "Päivitä" tai "Refresh".
41. Jukkis18.3.2005 klo 08:48
Mikä ihme tuo "Jos käytät selaimen back-nappulaa, älä tee sitä!" -ohje on? Mihin se liittyy? Miksei saisi muka käyttää selaimen back-nappulaa?

Minä käytän, sanoo joku Sakke mitä vaan. Ei kukaan Sakke tule minulle sanomaan mitä minä selaimeni back-nappulalla teen. Sillä pääsee kätevästi edelliselle sivulle, ja sitten vielä sitä edellisellekin. Suosittelen muillekin sen käyttöä.
42. iso S18.3.2005 klo 08:54
Saan saman virheilmoituksen, kun yritän hyökätä etusivun ohi suoraan keskusteluihin vanhasta muistista osoitteella
www.sanaristikot.net/keskustelut/
43. Eki18.3.2005 klo 09:01
Ylläpidon Sakke viittasi yhteen ja ainoaan ongelmaan, joka itsellämme oli eli saimme saman ilmoituksen kuin Urpo. Ylläpidon Artsi ehätti syvemmälle asiaan. Jos back-nappula toimii, käyttäkää ihmeessä, se on hyvä nappula!
44. Jukkis18.3.2005 klo 09:23
No hyvät ihmiset korjatkaa tuo. Useilla saattaa olla tuo iso S:n osoite kirjanmerkeissä ja teidän onneton php-skripti sekoaa jos ei saa "ryhma"-parametria. Laittakaa vaikka niin että jos kutsutaan ilman mitään parametreja niin se skripti käyttäytyy kuin tulisi "ryhma=0". No, Artsi varmaan tuo hoitaa. Hyvä, Artsi!
45. Artsi18.3.2005 klo 09:29
Kissakin kiitoksella elää. Korjataan korjataan, muttei vielä tänään.
46. Sakke18.3.2005 klo 10:43
Jukkis> Käytä sinä back-nappulaa. Minä puhuin Urpolle.
47. Urpo18.3.2005 klo 11:42
Muuten, sama virheilmo tuli nyt tuosta sivun "Takaisin aiheisiin" linkistä?
48. iso S18.3.2005 klo 15:55
Vielä yksi viilausehdotus: etusivulla voisi näkyä vain Ristikot-osion viimeinen postaus. Sillä tavalla ketjuallergikot eivät altistuisi joutaville jaarituksille edes pieninä annoksina.
49. Sakke18.3.2005 klo 16:02
Vastaan nyt tähän kysymykseen sen pohjalta mitä asiasta rupaltetiin, toivottavasti ei heti olla haukkumassa homoksi.

Mitä jos ristikko-keskusteluun ei tulekaan viestejä vaikka vuorokauteen muun keskustelun jyllätessä aktiivisena? Silloin saattaa joku epähuomiossa kuvitella, että saitilla ei ole ollenkaan elämää. Sitäpaitsi tuolla teolla viimeistään arvotettaisiin ihmisten harrastuksia tai mieltymyksiä ja tämä olisi jo vähintäänkin syrjintää.
50. Sakke18.3.2005 klo 16:05
Lisättäköön vastaukseen vielä siis se, että iso S:n ehdotus vain ristikko-keskustelun päivittymisestä etusivulle jätettiin pöydälle vasta ihan viimeisillä metreillä.
51. jupejus18.3.2005 klo 17:13
Luulin, että koko jaon tarkoituksena oli nimenomaan tuo, että etusivulla ei näkysi useimmin toistuvat ketjut herättämässä mielikuvaa, että tämä ei ristikkoaiheinen palsta olisikaan.
En ainakaan muuta niinkään tärkeätä syytä olisi ymmärtänyt keksiä niistä kirjoituksista, mitä ennen jakoa oli tälle jaolle joillain toivomuksena.

Tosin omalta kohdaltani harvoin käyn tuolla etusivulla, että ei se isoa roolia merkitse kuinka se nyt on. Tuntui alusta alkaen kovin turhalta vaivannäöltä eritellä näitä aiheita, kun otsakkeet melko hyvin sanoivat mistä milloinkin on kysymys, mutta nyt kun ne on jaettu, niin eihän tuo hullumpikaan juttu ole.

Muut-aiheet - no niitä lukee huvikseen ja se on kai tarkoituskin - ja nyt on sitten ristikkoaiheet omana lohkona. Niihin ehkä jo asennoituu aloittaessaan lukemisen hieman vakamalla mielellä, kunnes kohtaa esim. iso S:n kirjoituksen ja hymynkare yleensä nousee suupieleen hyvästä sanailusta (aiheesta kuin aiheesta) ja vakavuus kummasti katoaa.
52. Artsi19.3.2005 klo 21:56
No nyt toimii www.sanaristikot.net/keskustelut/ taas ja ei pitäisi tulla sitä SQL-virhettä muissakaan tilanteissa.
53. ö21.3.2005 klo 20:30
On tapahtunut palstan historian suurin muutos, tai sanoisinko kehitysaskel. Saittimme on edennyt miehen ikään (2 v).

Tulevaisuus näyttää löydämmekö linjamme. Itse toivon, että se linja ei olisi ketjujen pyörittäminen. Samanhenkisten ihmisten uskoisi löytävän muutakin jutunjuurta keskenään.
54. iso S21.3.2005 klo 20:47
Entäpä jos samanhenkisyys onkin vain todellisuuteen perustumaton haave? Entäpä jos on yhtä monta mieltä kuin mielipuolta?
55. Eki8.4.2005 klo 08:38
Ketjut ovat saaneet tulta alleen! Ketjupolttajia riittää yötä päivää. Viime yönäkin oli vilkasta, mutta Ristikot-puolella ei tapahtunut mitään. Missä luuraavat ristikoista kirjoittavat?

Osa heistä luuraa valmistautumassa huomiseen SM-koitokseen. Lauantaina täällä onkin varmaan tavallista rauhallisempaa.

Antaa keskustelujen edetä juuri siihen tahtiin kuin ne etenevät, ei niitä tarvitse keinotekoisesti pitää palamassa. Kun on asiaa tai jotain asian vierestä, kirjoitellaan ja tarvittaessa vastaillaan.
56. tjn8.4.2005 klo 10:08
Ristikkopuoli saattaa potea kilpailuväsymystä :)
57. Lettu8.4.2005 klo 10:59
Nyt kun aikaa on kulunut jakotoimenpiteestä (17.3.) 3 viikkoa, olisi mukava kuulla kommentteja käytännön tasolla.

Oma kokemukseni:
Seuraaminen kahden osion välillä on helppoa ja parhaimmillaan juuri siinä, että "ei tipu kärryiltä" ristikkopuolella, vaan aihe pysyy näytillä pitempään, vaikkei siitä olisi kirjoitettu muutamaan päivään. Asioita voi "muhitella" kaikessa rauhassa ja selailla vanhoja aiheita uusien virikkeitten lähteinä.

Cool !
58. Eki8.4.2005 klo 11:09
Kunhan ehdimme täällä ylläpidossa vielä jakaa osioita lisää tuolta häntäpäästä, mutta sepä ei ole niin olennaista ja kiireistä, onneksi.
59. Eki6.9.2008 klo 21:08
Tästä puhutaan juuri nyt.
60. Hemuli6.9.2008 klo 21:34
Kiinnostavaa!
Vaikka lukemiseen meni kauan...
61. teoottesurkeita20.9.2008 klo 19:00
teijän sivut on huonot haluisin pelata kryptoa mutta te vain annatte ohjeita
:(:(:(:(:(
62. Ai jaa20.9.2008 klo 22:01
Oi harmi,
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *