KESKUSTELUT > RISTIKOT > 8. - 100. KUOLEMANSYNTI

1422. 8. - 100. kuolemansynti

Lettu25.2.2005 klo 01:30
Häpeillen tunnustan rikkoneeni loukkaamattomuusperiaatetta syyllistymällä itsekkääseen kirjeenvaihtoon itseni kanssa. Tällainen harkitsematon teko aiheutti vahinkoa kahdelle syyttömälle osapuolelle, joista jälkimmäinen joutui kohtuuttoman ryöpytyksen kohteeksi. Olen julkisesti julistanut heidät syyttömiksi ja pyydän nöyrimmästi anteeksi vedoten kokemattomuuteeni keskustelijana.

Kunnioittavasti,

L.M.
2. Juhani Heino25.2.2005 klo 01:37
Höpsis. Nyt luin sen kirjoituksen vielä uudestaan, ja mun mielestäni Lettu selvästi soimasi itseään eikä kyseisiä syyttömiä. Luultavasti hekin ovat samaa mieltä. Eli nou hätä, kuten puhtaalla suomen kielellä sanotaan.
3. Lettu25.2.2005 klo 02:19
Kiitos Juhani. Olen kyllä välillä hiukan hukassa tämän ajoitukseni kanssa ja tämä saa aikaan sekaannusta tekstin ymmärettävyyden kanssa. Kaikki ei silloin natsaa kohdalleen.

Olen kuitenkin iloinen siitä, että otin sen rohkean askeleen ja saavuin siihen maailmaan, mikä on aina kiehtonut mieltäni. Sanojen satumaahan. Täällä olette te, ristikkoalan Taika-Jimit ja Milla-Magiat, kertoneet työstänne ja valaisseet ristikoiden saloja. Osa teistä on tullut tutuksi ristikoiden kautta, mutta tämän palstan kautta olen oppinut tuntemaan myös uusia tekijöitä. Samalla on ollut hauska tutustua toisiin ristikkoasialle vihkiytyneisiin harrastajiin.

Nyt vetäydyn toistaiseksi keskusteluista muiden velvollisuuksien vuoksi, mutta toivottavasti palaan "entistä ehompana" iloksenne vai sanoisinko riesaksenne.

Kiitos matkaseurasta kaikille InterNetRail -junassa matkanneille.
4. iso S25.2.2005 klo 08:30
Minä vissiin olen se jälkimmäinen osapuoli? Sulle salaisuuden kertoa mä voisin, en ole yleispätevästi kaikkeen syytön...

Joskus olen hidas mutta tyhmä, joten en ehtinyt tajuta tulleeni loukatuksi. Vielä parempi etten siis tullutkaan! Kohtuuttomalla (oletetulla) ryöpytyksellä lisäksi imartelet itseäsi. Jos olet lukenut alusta alkaen kaiken täällä kirjoitetun niin sitten tiedät olleesi vaatimaton amatööri ryöpytyksen vaativalla saralla. Itsekin olen saanut kyseenalaisen kunnian päästä sellaisen kohteeksi, joskus Kravattimiehen kera ja joskus pelkillä omilla ansiottomuuksilla. Mehevimpiä maaleja ovat kuitenkin olleet Eki I Suuri ja hänen ärhäkimmät ryöpyttäjänsä. Aina ei ole pysytty asiassa eikä hauskalla tavalla sen vieressä.

Ryöppäämään, ryöppäämään, joka aamu sännätään
ja kun ryöppy on ohi niin lisää ryöpätään...

(vapaasti ryyppylaulua ja ryöpyttämistä mukaellen)
5. Urpo25.2.2005 klo 08:35
Nou hätä, minä lienee se toinen, enkä minäkään kokenut minkäänlaista itseeni kohdistuvaa loukkausta!

Olin sitäpaitsi "täpinöissäni" hokattuani iso S:n muistelmista tutun poliisin!
6. Lettu25.2.2005 klo 08:47
Kiitos iso S. Vapautit minut synnintuskasta. Luontoni mulla on arkalasta, vaikka olen jo mummo , on mies ja kolme lasta.
7. Lettu25.2.2005 klo 08:53
Kiitos Urpo.
Samoin sanoin sinulle kuin sille toiselle.
Nostakaa ristisanalippunne korkealle!
8. Lettu25.2.2005 klo 10:34
Koska pikku sarvipää elää eräässä toisessa säikeessä, niin täten, alla olevin vastauksin; vapautan sen tehtävästään.

(-) Paul (4) Anka (4) Diana (5)
(4) Jari Sillanpää (14 = 4 + 1 + 9)
9. Lettu alias L.M.25.2.2005 klo 13:11
Vapautunut sarvipää pääsi minulle töihin. Varokaa!

Kansanperinnettä kunnioittaen ehdotan Pilkkarunojen ja Pilkkalaulujen nostamista uudelle vuosituhannelle. Valtatiellä vaeltavat voivatkin käyttää Internettiä maailmanlaajuisen levityksen kanavana. Yllämainittujen hyvänä nykyaikaisena muotona voisi olla vaikka Pilkkaketjut – sanoma menee perille laulaen tahi jouhevia runoillen. Samalla jokainen vuorollaan voisi tutustua ilkkaan - sananpartta mukaellen - kun se sattuu omaan nilkkaan.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *