KESKUSTELUT > RISTIKOT > ELLEN SANO RIIKASSA...

1407. Ellen sano Riikassa...

Eki20.2.2005 klo 13:10
... kannattaisi sanoa Riiassa.

Ellen ole varma, käytän kumpiakin?

Ellen Jokikunnaksen ohjelmassan Ellen Express käytettiin kahta taivutusmuotoa jokseenkin yhtä paljon. Aluksi studio-osuuksissa oli Riikassa ja Riiassa oltiinkin Riiassa, mutta sitten Riikassa tarttui Riika-osuuksiinkin.

Ei kai tästä kannata stressata sen enempää kuin siitäkään, että jokikinen studio-osuus alkaa siitä, että Ellen ei tuijota kameraan.

Näin mä oon tänä pyhänä pohtinu Helsinkissä niin maan perusteellisesti ja tasaseen.
2. ++juh20.2.2005 klo 13:17
Kuinka Riiaan pääsee?

http://groups.google.com/groups?q=riiaan
3. Eki20.2.2005 klo 13:36
Riian tapauksessa kannattaa ottaa taivutusohjeeksi joku vastaavasti taipuva suomen kielen sana kuten siika. Ei mennäkään enää Riiaan mutta ollaan Riiassa.
4. airisto20.2.2005 klo 14:58
Juuri näin olen sen itsekin mieltänyt. Jos joku kerrtoo käyneensä riiassa niin voi miettiä onko se riia vai riika missä on käynyt. Riia (hm.... ei sano mitään, riika (hm... joku kaupunki). Ehkäpä hän on kaynyt Riika-nimisessä kaupungissa.
5. airisto20.2.2005 klo 15:01
tunteeko joku paikan nimeltä Riikka. Voihan se tarkoittaa Riikkaakin jos käy riikassa... :o
6. Eki20.2.2005 klo 15:14
Ellen vain sattui olemaan Latvian pääkaupungissa.
7. 15-vuotias ratkoja20.2.2005 klo 19:18
Riika on hauska ja hieno kaupunki. Ainakin ne zeppelin-hallit.

Muuten...eipä ole Suomella pelkoa Euroviisjen voitosta. Kentala siellä pitäisi olla, esiraatihan sen pisti ylivoimaiseksi ykköseksi.

Pakko kai ne viisut on katsoa, jos sieltä löytyisi joku yhtä hyvä kappale kuin viime vuonna Turkin tai Ukrainan. Eurovision Song Contest cd 24 soi tälläkin hetkellä. :)
8. Seija20.2.2005 klo 19:19
Tai jos riiaa Riikkaa?
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *