KESKUSTELUT > RISTIKOT > KIRPPU RISTIKOT

1398. Kirppu ristikot

Paula Jäderholm14.2.2005 klo 18:38
Miksi jotkut ristikot on tehty jotenkin yli-vaikeiksi?!Minulla ristikot ovat ns. ajanvietettä,äly jumppaa.
2. paula14.2.2005 klo 18:58
Mulla on nyt vähän visainen yks ristikko meneillään,jonka jätän vähäks aikaa aina pöydälle,jotta pystyn taas jatkamaan.Otinkohan liian vaikean heti kättelyssä?!Onko kukaan teistä kokeillut uutta ruustinna-ristikkolehteä?!
3. Pääluupiikki14.2.2005 klo 20:08
Minullekin ristikot ovat älyjumppaa. Olen harrastanut jo niin kauan, että helpot ja keskivaikeat eivät enää tarjoa edes palauttavaa harjoitusta. Siksi pitää olla 'ylivaikeita'.

Harjoitus tekee sinustakin mestarin Paula. (Vai haluatko välttämättä, että nimesi kirjoitetaan pienellä?)

Ruustinna on minulle ihka outo. Jotenkin nimi ei kuulosta kovin innostavalta.
4. paula14.2.2005 klo 20:19
nimi oli mullekkin tosi outo ,jotenka nappasin sen kaupan hyllystä.Arvelin että vois olla tosi hyvä lehti.Mut arvaas oliko se?!Vaikeahko sanoisin.yhdessä sanassa tökkii hiivatti kokoajan.Mistäpä mie sellasia voisin ees tietää?!(sieni alkaa ,sanalla,Ri (viel tavuristikko mallissa kolme tavuinen sana)Mulla on apuna ristikkosanakirja /Ristikkosanasto nro 3 vuodelta-97.Mutta siinä ei mokomaa edes löydy.Ei ehkä kannata ostaa toiste koko lehteä.Voit kirjottaa nimeni millä haluat,se vaan tuli nopeesti kirjoitettuna vahingos pienellä.
5. Luupiikkisika14.2.2005 klo 20:21
Oisko risakas?
6. Piikkisikafarmari14.2.2005 klo 20:25
Hassua muuten, risakasta ei löydy Nykäsestä.
7. paula14.2.2005 klo 21:55
Eihän se vastaus voi olla mikään risakas,vai ootko ikinä kuulut sellasesta sienestä?!Mistä ihmeen nykäsestä te puhutte?! onks sekin joku ristikkolehti?!Toivotteleepi kaikille hyvää yötä.palataan huomenna asiaan.
8. Maiju14.2.2005 klo 22:25
Suippurisakas, valkoriskas, myrkkyrisakas... Onhan näitä!
9. Farmari15.2.2005 klo 10:01
Nykäsellä tarkoitetaan Nykysuomen sanakirjaa. Jos suomenkielen sanaa ei löydy siitä, sitä ei olekaan.
Paitsi ehkä Pesosessa, joka on Perussanakirja tms.
10. Matti15.2.2005 klo 10:05
Mauri Korhosen Uudesta Sienikirjasta löytyi vielä nuppijalkarisakas ja jättirisakas. Kirjan edellisellä sivulla komeilee pörhösuomuhelokka. Ei kun ristikoihin.
11. JTak15.2.2005 klo 10:11
Risakas löytyy muuten Perussanakirjasta. Synonyyminä risalakki.
12. Paula15.2.2005 klo 17:43
Siis risakaskin on jonkinmoinen sienilajike.Ompa hyvä tietää tuokin.Kiitos kun valaisitte asiaa,että miekin nyt tiiän mistä puhutaan.Enkä ihmettele pesosia tai nykäsiä mitä ne on.Miten menee?!
13. Paula15.2.2005 klo 17:56
Päätin eilen illalla et kerta mokoman lehden tulinkin ostaneeksi,että teen sen kans loppuun,vaix menis ikä ja terveys.(Ruustinna)Osa on helppoja osa vähän vaikeahkojakin.Lehdestä ei käy ilmi minkä ikäisille ne tarkoitettu?!.Jotenka ajattelinkin vain kokeilla onneani.Jotkut sanat on kyllä ihan outoja,ja mietinkin onko ne edes suomenkielisiä?!En ole törmännyt missään ks.sanoihin aikaisemmin.
14. Paula15.2.2005 klo 17:57
Nyt täytyy lähteä saunomaan,naisten lenkkisauna alkaa.Palaillaan taas.
15. Farmaseutti15.2.2005 klo 18:01
Noista oudoista sanoista on täälläkin paljon keskusteltu. Varsinkin aloittelevalle ratkojalle ne ovat ikäviä.

Olisi mukava saada tietää, mitä outoja sanoja siellä on risakkaan lisäksi?
16. Henry Haapalainen15.2.2005 klo 18:08
Vastaus Paulan kysymykseen:

Ruustinna on tarkoitettu helppojen kuvaristikoiden ystäville, mutta etupäässä niille jotka ovat ratkontaa jo pitempään harrastaneet.

Terveisin
Kirppujen päätoimittaja
17. Paula15.2.2005 klo 21:22
Ahaa,kiva tietää noista Ruustinna ristkoista,eihän niis kai sitten ole ikärajoitusta?!Vai onko minkä ikäisille ne on lähinnä suunniteltu?Kyl mie oon mielestäni aikas monta vuotta ite harrastanut kuvaristikoiden tekoa.Kuuluuko niihin kaikkiin ristikoihin pistää outoja sanoja mukaan?!
18. Paula15.2.2005 klo 21:28
Täs on taas aivan mahdoton osuus itä-tuote,kokeilin siihen vaix mitä Ladasta lähtien mut ei trimmaa ollenkaan.Vain neljä kirjainta,mist ihmeestä mie voin löytää sellasen tuotteen,ärsyttää.
19. Matti15.2.2005 klo 21:35
I smell rat.
20. ö15.2.2005 klo 21:40
Yleensä se on Akai, mutta tiedä sitten.
Matti haisee rotalle?
21. Paula15.2.2005 klo 21:43
Mikä ihmeen vastaus toikin nyt oli?!Outoja sanoja löytyy kyllä roppakaupalla.Kaikkiin ei edes saa selvyyttäkään yhden illan aikana.Mitähän mahtaa tarkoittaa leghorn?
22. ö15.2.2005 klo 21:44
Kanarotu.
23. Paula15.2.2005 klo 21:49
Se ei ainakaan ole suomenkielinen sana,mietinkin että mistä ihmeestä noi sanat oikein valitaan?!Matti haisee rotalle??!
Ei kaikilla ole pesosia tai nykäsiä hyllyssään ei ainakaan mulla,joskus käytän kirjastosta lainattuja kirjoja apuna.Se vaan että kirjastoissa melkosen huono valikoima,eikä voi sokkona mitä tahansa ottaa.
24. ö15.2.2005 klo 21:52
Sanat valitaan sen perusteella, että ne sopivat ristiin muiden kanssa. Toiset laatijat osaavat sen paremmin kuin toiset.
25. Paula15.2.2005 klo 21:52
Kiittää tiedosta,mie oisin veikannut jotain elokuvaan liittyvää.
26. Paula15.2.2005 klo 21:56
Siinä on aika paljon auto aiheisiakin kysymyksiä,joista mie naisena en ymmärrä yhtikäs mittään.Sen vain tiiän et : neljä pyörää ja loota,helppo hajottaa ja koota,mikä se on?! :0)
27. ö15.2.2005 klo 22:00
Skoda

Kannattaa muuten Paula tutustua tuohon ristikkosanojen listaan. Ne ovat semmoisia sanoja, joihin törmää vain ristikoissa. Etusivun kautta löydät listan.
28. ö15.2.2005 klo 22:02
Ei löydy Akaita listasta. Se onkin tunnettu videomerkki eikä sentakia ole kelvannut listalle.
29. Paula15.2.2005 klo 22:03
Ja oikea vastaus ompi tietenkin:Skoda,mikä ihmeen aine lisätään suolaan?!neljä kirjainta,voisko se olla jodi?!
30. ö15.2.2005 klo 22:05
Onpa hyvinkin jodi. Hyvä Paula!

Jodin lisäämisen suolaan keksi tiemmä Artturi Ilmari Virtanen silloin kun struuma oli vielä melkeinpä kansantauti.
31. Eki15.2.2005 klo 22:08
Krhm... vaikka Kirpun päätoimittaja onkin antanut luvan keskustella lehtensä ratkaisusanoista vastausajan puitteissa, tällaiset sananvaihdot kannattaisi siirtää chatin puolelle. Vaikka sivun ylälaidassa kehotetaankin välttelemään SM-kisasanojen käsittelyä, se pätee muihinkin menossa oleviin kilpailuihin.

Ei tässä suuria valtionsalaisuuksia tällä hetkellä paljastella, mutta halusin kuitenkin uudelle/uusille keskustelijoille kertoa.
32. Paula15.2.2005 klo 22:11
Mitä kiedotaan?!Tai mitkä on valtioelimet?!
33. Paula15.2.2005 klo 22:14
Tää onkin kompa kysymys teille,en mä kysele ristikkosalaisuuksia.Täyttelen ite hissukseni ristikoita.
34. ö15.2.2005 klo 22:15
Täytyy lopettaa Paula, kun Eki sanoi jo noin pahasti.

Hauskoja hetkiä sinulle hyvän harrastuksen parissa!
35. Henry Haapalainen15.2.2005 klo 22:17
Voit Paula lähettää kysymyksiäsi myös Kirpun sähköpostiosoitteeseen. Osoite löytyy Ruustinnan sivulta 4. Kohtuudella apua annetaan lähes yhtä pikaisesti kuin tällä keskustelupalstalla.
36. Paula15.2.2005 klo 22:19
Kaipa sitä saa kuiteskin ks.lehdestä puhua?!Se vaan ei mun mielestäni ole niitä parhaiten onnistuneita versioita.Muuten miks niitä sanotaan sm-kisasanoiksi?!
37. Paula15.2.2005 klo 22:25
Jaa.a että kohtuudella saapi jotakin apua.Olenkos mä nyt jotenkin ollut avun tarpeessa vai?Tietääkseni heittelin vain ilmaan kysymyksiä.Kyllähän toi ks.lehti tarttis hieman parannuksia.Mutta empä mie rupea niitä täs nyt kertoilemaankaan mitä ne vois olla?!Jos sattuisin joskus tarviimaan apuja,saako niitäkin täältä?!(kirppu@kolumbus.fi)?!
38. Lettu15.2.2005 klo 22:27
Hei Paula,

Helppo tapa oppia ristikkosanastoa löytyy tältä saitilta: NETTIRISTIKOT. Siellä on runsas valikoima eritasoisia ristikoita. Voit heti tarkistaa oletko ratkaissut sanan/valmiin ristikon oikein/väärin - mutta huom! tämä toiminto ei koske niitä ristikoita, joissa on vielä kilpailuaikaa jäljellä.
39. Eki15.2.2005 klo 22:30
Uutislehti 100:n ristikoissa ei ole kilpailua, joten niistä voi heti tarkistaa sanan.

Lettu, hetken luulin, että on joku nettiristikot.fi, jonne suosittelet menemään, mutta tarkoitit kai tätä saittia?

ö, en kai kuitenkaan sanonut pahasti sen enempää kuin hyvästikään :)
40. Eki15.2.2005 klo 22:31
Ja Paulalle vielä:

SM 2005 on menossa, sen ristikoihin liittyvät sanat ovat SM-kisasanoja ja varoitus löytyy etusivun yläkuvan alareunasta.
41. Paula15.2.2005 klo 22:35
Hei Lettu!
Kiitokset ohjeistasi,mistähän löytäisin oikein hyvän ristikkosanakirjan?!Josta ei tarttisi pulittaa omaisuuksia,oli halpa,huokea hintainenkin.Oletko käyttänyt koskaan kirjastoa etsiessäsi esim.sanakirjaa?!Käytän aika paljon kirjastoa ku luen paljon erinlaisia kirjoja.
42. Lettu15.2.2005 klo 22:36
Totta maar: Etusivulla olevia nettiristikoita tarkoitin.
43. Eki15.2.2005 klo 22:38
Paula, katsopa tämän saitin kauppaosastolle. Tekemäni 400-sivuinen Ristisanakirja 7 euroa postikuluineen. Se on loppuunmyyty, vain meiltä! MMM Sanaristikot maksaa n. 30 euroa, joten tämä on tosi edullinen.
44. Paula15.2.2005 klo 22:41
Tervehdys Eki! olet varmaankin ollut laatimassa ks. lehteä kun tiedät mistä kirjoitan.Taidankin kohta lopetella tältä illalta,kun mitään ei saa enää kysyäkkään.Koirakin tossa kattelee siihen malliin jo et ois iltalenkin aika.Öitä vaan kaikille!poistuu areenalta.
45. Lettu15.2.2005 klo 22:43
Paras sankirja on oma päävärkki:

Sinne kun ahkerasti sanoja tallentaa ja
käyttää niitä muistaa,
niin kyllä ne ristikotkin siitä alkaaja,
pikkuhiljaa luistaa.
46. Eki15.2.2005 klo 22:47
Kyllähän täällä kysellä saa... halusin nyt vaan kertoa perussäännöt...

Paula, olen neljän Pelikaani-ristikkolehden päätoimittaja. Musta Pelikaani on helpoin. Uusi numero eli 2/05 ilmestyi tänään.
47. Seija15.2.2005 klo 23:11
Voiko Pelikaaneja tilata netin kautta? Mä vasta löysin noi kirjatilaussivut, hidas kun oon. ;)
48. Seija15.2.2005 klo 23:20
Ainakin toiminta on nopeeta. Kiitos. :)
49. Eki15.2.2005 klo 23:20
Osoitteessa www.pelikaaniristikot.fi voi tilata jo nyt. Olemme myös panemassa tänne jymytarjousta ensitilaajille. Maksamalla 2 euroa per lehti saa tilata niin pitkälle kuin haluaa. Jos siis tuntee lehden ja uskaltaa tilata pitemmäksi aikaa, voi maksaa vaikka 40 euroa ja saada seuraavat 20 numeroa.

Halukkaat voivat jo nyt lähettää tilauksia tämän saitin etusivun yläreunassa olevaan osoitteeseen. Nimi, osoite ja puhelinnumero mukaan! Me välitämme tiedot tilaajapalveluun.
50. RA15.2.2005 klo 23:26
Jaahas, taidankin lopettaa vanhan kestotilaukseni. ;-)
51. Eki15.2.2005 klo 23:27
Niinhän se on, että kun toiselle kumartaa, toiselle pyl...
52. Henry Haapalainen16.2.2005 klo 00:11
Paulalle:

Toivon edelleen että otat yhteyttä sähköpostilla. Tavassasi ratkoa on jotakin pahasti pielessä, ja olen vakuuttunut että voin ohjata sinut oikealle tielle. Melko varmasti yrität ratkoa kuulakärkikynällä (pitäisi käyttää lyijykynää ja kumia). Tarkastelet ristikkoa yksi vihje/ratkaisusana kerrallaan, ja juuri niin ei pitäisi tehdä. Pitää uskaltaa arvaillakin, ja kumittaa ahkerasti.

Paras lehti (mielestäni) aikuiselle aloittelijalle on Lasten Kirppu Ristikot. Ehdotus saattaa kuulostaa loukkaavalta, mutta se ei sitä ole. Oma äitini oppi ratkomaan ristikoita sen avulla, ja nyt häneltä täyttyy Helppo Kirppukin jo melko mukavasti.
53. Paula16.2.2005 klo 15:20
Olenhan mie tehnyt tyttäreni puolesta Lasten kirppu ristikoita,oikeemmin yhdessä.Mutta niissäkin pistää vähän silmään se että lapsella pitäisi olla oma tilinumero.Mitäpä jos ei satu olemaan omaa tilinumeroa?!Minkä siihen sitten voisi laittaa?!Käykö minun tilinumeroni luvan kanssa?!Koska joudun kuitenkin maksamaan tytölle viikkorahaa.
54. Paula16.2.2005 klo 15:29
Vai on mun ratkomis tavassanikin nyt jotain pielessä,ei mun mielestäni.Teen helppoja ristikoita yleensä lasteni kanssa,ja hyvin meillä on ratkomiset tähän asti sujuneet.Yritätkös nyt jotenkin riitaa haastaa?!Kysyä kun en saa mitään ja sitten viel arvostellaan ratkomis tyyliäkin.:0( Tässähän ihan masentuu.Kyllä tuo ehdotus tuntui erittäin loukkaavalta.Mie jos kuka ite tiiän mikä miulle on sopiva ristikko.Empä kuule taida ottaa yhteyksiä sinne päin.Ei mulla ole tarvetta.
55. Eki16.2.2005 klo 15:38
En halua Paula masentaa lisää, mutta nyt olet kyllä ottanut sekä minun että HH:n kommentit aivan liikaa itseesi.
56. Paula16.2.2005 klo 15:38
Teen aina ristikot ensin lyijykynällä ja kun tiiän varmaksi että ovat oikein laitan kuulakärkikynällä siihen päälle.Vai voiko ne jättää tehdyksi vain lyijykynällä?!Selvittäiskö joku nyt mulle sen tilinumero asiankin?!En nyt viitsisi avata tytölle omaa tiliä ihan vielä,kun ei asuta samassa osoitteessakaan vielä.Muuttaa mun luokse kyllä asumaan toukokuun loppu puolella.Tilinumero on, vaan ei hänen omassa käytössään.Sille ks. tilille emme voi laittaa mitään,muuten tyttö ei itse näe koko rahoja.
57. Paula16.2.2005 klo 15:45
Sori, mulla oli eilen vähän huono päivä,eikä se ole kovin hyvä tänäänkään.Kyllä mä teen ratkaisuja ja kumitan liiankin kovasti lehden sivuilla.Tottakai kommentteja saa antaa,yritän olla liikaa välittämättä niistä ja itseeni ottamasta.Onko hiihtoloma viikolle tulossa mitään uutta lapsille ratkottavia ristikoita?!
58. HH16.2.2005 klo 15:48
Nyt taidat sekoittaa toisiinsa minun ja Vuokilan kirjoittamiset. Minä en ole kyselyjäsi estellyt.

Lasten Kirppu ristikot, teksti sivulla 2:
Tähän nimi, ikä ja osoite sekä puh. (myös pankkitili jos on):

Teksti sivulla 22 (palautusosassa):
PANKKIYHTEYS (jos on):

Tottakai myös huoltajan pankkitili kelpaa.
59. HH16.2.2005 klo 15:54
Seuraava Lasten Kirppu ilmestyy vajaan parin viikon kuluttua. Eikös hiihtoloma ole jo ensi viikolla, eli ei ehdi.
60. Paula16.2.2005 klo 15:54
Eikös ristikko aiheissa vois edes joskus olla jotain eläimiin liittyviä kokonaisia osioita?!Lapset ovat niistä kovasti puhuneet esim.torstain ilta kerhossamme jonka vetäjänä mie toimin.Siskonikin tekee paljon ristikoita,ja Äitinikin teki.Joten sysäyksen ristikoihin sain aika varhaisessa iässä.Nyt jatkan perintöä omien lasteni kanssa.
61. HH16.2.2005 klo 15:58
Ja vielä tämä: Lyijykynän jälki kelpaa sellaisenaan.
62. Paula16.2.2005 klo 16:01
Kiitokset tuosta pankkiyhteys asiasta.Olin valtavan huolissani miten tyttö saa rahat jos jotain esim.tulisi,jollei äidin tilinumero esim. kelpaisikaan.Käytämme rahat yleensä shoppailuun yhdessä,ja loput tyttö omiin juttuihinsa.Kuten yleensä joillakin 15v. on tapana.Mutta mie tietysti valvon mihin käyttää omat ansionsa.
63. Paula16.2.2005 klo 16:08
Lyijykynällä tehtykkin kelpaa sellaisenaan,hyvä tietää tuokin asia.Ristikoiden täyttäminen on ihan mukavaa esim. sade päivinä tai jos on todella kylmä ilma ulkona.kerran istuin kirjaston kahvilassa malmilla ja ratkoin ristikkoa.Pöytääni istahti tuntematon mies joka sanoi:ai joku viitsii noitakin tehdä!Lähdin lehteni kanssa kotiin vähin äänin.En kaivannut mitään kommenttia.
64. Eki16.2.2005 klo 16:09
Uusissa Pelikaaneissa (Musta, Punainen ja Krypto) on kaikissa teemana eläimet ja se jatkuu vielä seuraavassa Paksussa.
65. Paula16.2.2005 klo 16:39
Sopiiko sun mielestäsi musta,punainen,kryptot lapsille?!(Pelikaaneissa)Onko teillä muilla ollut erityisiä kokemuksia jos ootte täytelleet ristikoitanne muualla kuin kotonanne?!Kummallisia kommentteja on ainakin mulle tullut vastaan vähän siellä sun täällä.
66. JTak16.2.2005 klo 17:35
>ai joku viitsii noitakin tehdä

Kommentoijat vaan kateellisia, kun eivät osaa itse ristikoita täyttää. :)
67. Paula16.2.2005 klo 20:35
Sitähän minäkin että ovat kateellisia.Kyllä harjoitus tekisi mestarin kenestä tahansa.
68. Paula16.2.2005 klo 20:47
Sanotaan näin inhottavimpia ristikon teko paikkoja ovat kuitenkin ruuhka junat ja bussitkin.Jos nyt vaix kiireisen päivän päätteeksi alkaisi ristikoita ratkomaan ks. paikoissa.Niin ne olan ylitse katsojatkin ärsyttävät,ihan kuin sitten kuitenkin haluaisivat olla mukana siinä sun ristikon täyttämisessä.Mutta ehkä parempi sekin kuin ulos katsominen,tai muiden ihmisten tuijottaminen.
69. RA16.2.2005 klo 20:57
Minulla on vähän erilaisia kokemuksia. Esim. Hki-Hml-junassa usein kulkevat ratkovat ristikoita kimpassakin. Kukaan ei juurikaan tunne nimeltä toisiaan - naamatuttuja.

Yksi huvi on (muka) kysyä muilta apuja; Yleensä nämä saadut "avut" vain sotkevat itse ristikon (oikeaa) ratkontaa.
Hauskaa...
70. Paula16.2.2005 klo 20:57
Tuli tässä vain mieleen,Kun joku meilasi hiihtolomasta.Niin sehän alkaa jo oikeastaan tän viikon perjantaina 18.2-05 ja loppuu sitten 27.2-05.Ainakin täällä helsingissä.Sitä en tiiä milloinka lapissa hiihtoloma lapsilla pyörii?!Mutta huhuja olen kuullut että vkolla 9 alkais siellä sitten.
71. :D16.2.2005 klo 21:05
Hyvin jaettu Suomi; Helsinki-Lappi. :D
72. Paula16.2.2005 klo 21:07
Enpä juurikaan halua apuja,jos yleisissä kulkuneuvoissa kuljen.Mutta minkäs teet,kun rupeaa tuntumaan junassa että teempä nyt ristikkoa.Naamoihin kyllästynyt tuijottaja.Kyllä lähijunissa voi olla paljonkin naamatuttuja,tai vaikka ihan naapureitakin joskus.Kaikki tuntuu päivittelevän että kuinka sä jaksat tehä ristikoita junssa??!
73. RA16.2.2005 klo 21:11
Onpas kummallista.
74. RA16.2.2005 klo 21:12
Siis tuo päivittely.
75. Paula16.2.2005 klo 21:13
En tietääkseni ole jakanut suomea,laitoin vain oman kommenttini.Oisko pitänyt kirjoittaa muualla suomessa?!En tiiä tosiaankaan muiden hiihtoloman vietto aikoja.Mutta maaliskuun loppu puolella on sitten hiihtolomakausi ohitse.
76. kirre16.2.2005 klo 21:16
Hiihtolomat alkaa tosiaan täällä etelässä viikolla 8,ja
siitä aina porrastetusti ylös Lappia kohden.Hämeenläänissä
viikko no.9 jne.....
Sehän on jo kansantaloudellisestikin järkevää tämä porrastus!
Mitä siitä tulisi,jos kaikilla koko maassa olisi yksi ja sama viikko?
Hotellit,rinteet,kylpylät,laivat ,jne,jne,...menettäisivät valtavan
määrän asiakkaita,jos vain tosiaankin yksi ainoa ja sama
lomaviikko kaikilla!!!??
77. Paula16.2.2005 klo 21:19
Miksei ristikoita muka voisi lähijunissa tehdä?!Kyllähän tietysti voi,jos jaksaa kuunnella ainaiset narinat.(kuinka sä jaksat tehä ristikoita ym.)Taidankin ostaa jonkin moisen taskuradion jotta vältyn kuuntelulta matkani aikana.:0)
78. Paula16.2.2005 klo 21:23
Aatteles jos kaikilla ois samaan aikaan hiitolomat?Mikä väen paljous silloin oliskaan mihinkään ei mahtuisi ym.Toisaalta hyvä että on se porrastus.Kesälomahan on kyllä kaikilla samaan aikaan,kyllä se huomaakin.Lomakohteissa parhaimmat ajat jo varattuja.
79. Paula16.2.2005 klo 21:26
Vetäydynkin nyt tästä taas,ja palataan huomenna astialle taasen.Hyvää yötä toivotteleepi!
80. RA16.2.2005 klo 21:28
Lähettäjä: Paula 16.2.2005 klo 21:19
Miksei ristikoita muka voisi lähijunissa tehdä?!

Niin, miksei?!
81. Seija17.2.2005 klo 13:30
Harvoin saa näin hyvää ja nopeaa palvelua kuin mitä Sanaris Oy tarjoaa. Oikein toimitusjohtajan itsensä signeeraama opus saapui 36 tuntia tilauksesta ja olipa mukana ristikkolehtikin. Kiitos! :)
82. Eki17.2.2005 klo 13:44
Seijaa kiitellen totean, että eihän tuo mitään, sehän lojui pitkään täällä toimistolla ja tuohan on pitkä aika loppujen lopuksi, sillä...

Kerran olisin TODELLA pystynyt lyömään ihmisen ällikällä. Yrittäjä ei työaikalakeja tunne ja silloin tällöin käyn postikeskuksessa viemässä posteja sunnuntai-iltana juuri ennen puoltayötä (paikallisposti mennee seuraavaksi aamuksi), ei kovin usein mutta sinä pyhäiltana lähdin sinne 23.30. Muutama minuutti sen jälkeen oli tullut sähköpostilla Ristisanakirja-tilaus. Jos olisin sen ehtinyt pakata ja viedä postiin, se olisi saatettu jakaa jo varhain seuraavana aamuna. Olisi siinä tilaajan naama voinut venähtää, kun reilu 8 tuntia tilauksesta olisi tuote jo ollut kädessä, vieläpä postin tuomana eikä edes minään pikana.
83. Paula17.2.2005 klo 16:41
Hiihtoloma alkaapi sitten huomenna,niin mullakin.Saan olla kotona koko viikon ristikkolehtieni parissa.Entäpä te muut?
84. Henry Haapalainen19.2.2005 klo 01:37
Matille:
Haistoit mitä haistoit, enkä siitä hirveästi voi moittia. Paulan kirjoitukset näyttävät minustakin provosoinnilta johonkin suuntaan. Mutta varmasti asialla ei ole kukaan jonka tuntisin.

Paulalle:
Tämä keskustelupalsta on Pelikaani-lehtien päätoimittajan Erkki Vuokilan bisnes-idea. Jos joku tuo keskusteluun kilpailevan lehden, ei vastaanotto ole ehkä ihan hämmentymätön. Tästä sinä et varmasti ollut tietoinen, eikä keskustelun lopahtaminen sinun syysi ollut. Keskustelijoiden joukko on aika pieni, ja pääosin sivun ylläpidon hallinnassa.
85. Timppa19.2.2005 klo 01:43
Voi Henry-parka, koita nyt päästä eroon pakkomielteistäsi. Käsittääkseni tämä palsta on aivan vapaa foorumi kaikille ristikoista kiinnostuneille, ei mihinkään lehtitaloon tai kustantajaan liittyvä, saati sitten bisneksen tekoväline...
86. Kikkoman6662.3.2007 klo 17:17
Opettele otsikoimaan, opettele yhdyssanat sekä suomen kielen oikeinkirjoitussäännöt.
87. Kura housu3.3.2007 klo 14:08
Pelican must fall!!!!

Master of Pelicans, I'm pulling your strings
88. Eki3.3.2007 klo 14:16
En käytä stringejä (jos minua tarkoitetaan).
89. qwer3.3.2007 klo 16:44
Miksi piti vastata? Sattuiko?
90. provo3.3.2007 klo 18:54
:DDDDD
91. Ylläpito3.3.2007 klo 18:54
lol
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *