KESKUSTELUT > RISTIKOT > RISTIKKOSÄÄNNÖISTÄ VIELÄ

1334. Ristikkosäännöistä vielä

Veijo Wiren17.1.2005 klo 15:16
Tarkennuksia aiempiin kirjoituksiini tällä palstalla: Kun sanoin että ristikoissa ei tarvita tarkkoja sääntöjä, en toki tarkoita että julkaisisin aivan minkälaisia ristikoita tahansa. Kyllä minä terveen järjen käyttöä kannatan alalla kuin alalla. Kun eräs aloitteleva laatija tarjosi minulle näytteeksi ristikkoa jossa oli neljä piilokirjainta peräkkäin, hylkäsin tietty moisen tekeleen heti. Ja kun toinen tarjokas kirjoitti ristikkoonsa vihjeeksi "kalapyydys" (pro kalanpyydys), hylkäsin senkin. Laatijahan ei hallinnut suomen kieltä kunnolla, joten hän olisi tehnyt vastaavia mokia jatkossakin, luulen.

En myöskään käytä enää kolmikirjaimisia ratkaisusanoja, vaikka ulkomaisissa ristikoissa ne ovat sallittuja. Suomessa vain kaikki hauska kielletään..

Eihän sitä nyt mitä tahansa saa tehdä, ja kieliopissa on aina pysyttävä. Mutta kukaan ei kyllä tule kertomaan minulle laskimen kanssa, että nyt sinä Veijo panit 5 % liikaa vihje-
ruutuja ristikkoosi, tai että nyt mokasit kun ratkaisusanassa Wien oli W piilossa! (Melkein jokainenhan kyllä tietää tuon kaupungin muutenkin, eikö vain?)

Että järkeä on hyvä kuunnella, mutta kollegojen subjektiiviset ja usein tarkoitushakuisetkin mielipiteet jääkööt omaan arvoonsa.

Veijo Wiren
Veijon Kirjat
2. Eki17.1.2005 klo 15:26
Kalapyydys löytyy Nykäsestä, että taisi päästä hyvä laatija takaisin veteen.

Toivottavasti et jokaista kommenttia varten avaa uutta aihetta, sillä tämän olisi kuulunut olla aiempien jatkeena. Homma hajaantuu liian moniin säikeisiin.

J Takalan tavoin toivoisin kaikkiin asioihin vähän konkreettisempia esimerkkejä. Minusta vaikuttaa, että et ole lukenut sääntöjä. Kuten totesin, ei niissä juurikaan käsketä mitään, kerrotaan vain näitä olennaisia asioita.

Tällä sivulla taas useimmat kirjoittavat rehellisiä mielipiteitään ristikoista. Mitä järkeä muussa olisi?
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *