KESKUSTELUT > RISTIKOT > VASTAUKSET PUHELIMELLA

1265. Vastaukset puhelimella

Susku11.12.2004 klo 20:34
Olen pannut merkille, että tosi moni lehti tarjoaa ristikon ratkaisun lähettämistä tekstiviestillä. Mm. täälläkin täytettävä Oho -lehti.

Mielestäni se on VÄÄRIN!!! Itse olen ns. tavallinen harrastajatäyttäjä. Joskus jää vaikeimmissa ristikoissa tyhjiä ruutuja vaikka on ristikkokirjakin apuna. Varsin täytin toissa viikon Seiskasta ristikon niin, että vain niiden numeroiden kohdalta. Joihinkin piti käyttää apusanoja. Laskin että olin ns. ratkaissut ristikon 19 sanalla. Tällä "taidolla/tiedolla" olisin voinut laittaa tekstarina menämään vaaditut kirjaimet. Kuitenkaan omatuntuni ei salli tätä tehdä, koska se ristikko ei ollut kokonaisuudessaan ratkaistu.

Mielestäni tämmöinen vastauksen antotapa on väärin niitä kohtaan, jotka ovat sen ristikon oikeasti ratkaissut. Mm. nyt vasta alkanut IS:n tiistai liite. Paljon ristikoita, vastaus tekstarilla tai kortilla/kirjeellä. Mutta ainakin niiden ohjeiden mukaan kaikkiin pitää vastata erikseen, eli vaikka täyttäisit kaikki ristikot, niin ne pitää postittaa erikseen, koska vasempaan yläreunaan tulee merkata ristikon numero. Tämähän on ihan selvää rahastusta.
2. Ränkkä12.12.2004 klo 17:01
Oikeassa olet. Tällaiseen voisi Sanaristikkoseura Sanasepot ry arvovallallan puuttua. Vaikka luulenpa etteivät nuo ristikkofakiirit tällaiseen viitsi puuttua.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *