KESKUSTELUT > RISTIKOT > HESARIN RISTIKKO 12.11.2004

1219. Hesarin ristikko 12.11.2004

iso S12.11.2004 klo 23:06
Päivän päästössä ainakin minulle uusi kikkavihje: Elisabetin poskelle. Aika hyvä!

Muuten meni heikommin. Kumpikohan sekoilee, ratkoja vai laatija? Kolme paikkaa jäi auki. Odotan mielenkiinnolla kolmen viikon päästä tulevaa oikeaa ratkaisua. Sitä odotellessa: saiko joku tämän täyteen mielestään oikein ja järkevästi? Kyllä tai ei, ei paljasteta ratkaisusanoja.

Helpoimmin osoitettava kohta, missä kuvittelen olevani varmimmin oikean väärän jäljillä: keskeltä ylhäältä lähtevä pystysana vihjeeseen 'veikkausta'. Veikkaukseni on, että mukana on lukihäiriö.
2. ile13.11.2004 klo 10:55
Pitääpä kaivaa lehti kompostista - onneksi lehtikompostista - ja ratkoa kyseinen ristikko.
3. Jukkis14.11.2004 klo 10:38
"Kumpikohan sekoilee, ratkoja vai laatija?"

Kun kyse on Hesarin ristikosta, niin verrattomasti todennäköisempi vastaus on että laatija. Hmm, pitäisköhän yrittää jaksaa pitkästä aikaa kokeilla ratkaista?
4. iso S14.11.2004 klo 11:28
Noh, noh, Jukkis, et tiedä kuinka verraton sekoilija minä olen! Six oon mä suruinen ei kun varovaisesti toista arviota kyselen.

Muuten, tulee jostain syystä mieleen se aika kun Lohjan uimahallin vedenpuhdistuslaitteisto ylikuormittui; kävijämäärät olivat noin 2.5-kertaiset siihen verrattuna mihin vehkeet oli mitoitettu. Paikallinen lehti kävi torilla kyselemässä mielipiteitä uimahallin veden laadusta ja muutenkin uimahallista. Saatiin 'asiantuntevia' mielipiteitä sellaisilta ketkä eivät olleet hallia nähneetkään tai olivat käyneet kerran uimassa 5 vuotta sitten eivätkä tulleet toiste koska oli ah niin ankeeta kun ei ollut viherkasveja. Olisiko kuitenkin saatu osuvampia mielipiteitä jos toimittaja olisi jaksanut kiivetä torilta ylös mäkeä uimahallille?

Oli muuten hyvä uida silloin viimeisenä iltana ennen remonttia ainoana asiakkaana kun ei pyörinyt heikkohermoisia jaloissa. Kovaa kulki kun oli ne oletetut bakteerit kirittäjinä! Hengissä ollaan mutta tämmöinen minusta tuli. Irse en tilaani ymmärrä mutta syyttömät saavat kärsiä...
5. Jukkis14.11.2004 klo 11:39
Vartin jaksoin tuota tehdä. Sinä aikana selkesi, että se "veikkausta" tosiaan antaa lukihäiriöisen vastauksen. Ja kun niitä normaaleja älyttömyyksiä muutenkin siellä näytti olevan entiseen malliin, niin eihän tuota jaksanut jatkaa, kun kunnollisiakin ristikkoja on odottamassa ratkaisemista.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *