KESKUSTELUT > RISTIKOT > KUNTAVAALIT

1182. Kuntavaalit

Jouni24.10.2004 klo 17:28
Hyviä peruspalveluita!

Saadakseni jännitystä elämääni ryhdyin kuntavaaleissa ehdokkaaksi. Tänään on jännää. Kotikunnassani tarvitaan n. 60 ääntä läpimenoon. Siihen eivät riitä pelkästään sukulaisten äänet, sillä olen syntynyt naapurikunnassa ja sukulaiset asuvat siellä.

Kuntavaalien ohella voidaan vielä puhua myös kunnallisvaaleista, mutta yleinen suuntaus kielen lyhenemiseen näkyy tässäkin.
3. jupejus24.10.2004 klo 17:43
Jännittävää iltaa Jounille!
Jos ei olisi kunnallisvaaleissa (vanhanaikainen kun olen, niin kirjoitan noin - se vielä sallittua, kohta ei ole) - niin jos ei olisi kunnallisvaaleissa kuntain rajoja esteenä, niin kävisin pyöräyttämässä numerosi kannatuksen vuoksi paperille.
4. Jouni24.10.2004 klo 18:10
Kiitos jupejus! Lähden nyt valvojaisiin. Jos tulee vain yksi ääni, se tietää kotona ankeita aikoja.
5. Matti24.10.2004 klo 20:06
Onnea Jouni! Kerro kuinka kävi. Lähtötietojen puutteellisuudesta johtuen en itse pysty tsekkaamaan.
6. Jouni25.10.2004 klo 10:25
Sain 50 ääntä, joka ei riitä valtuustopaikkaan. Harmittaa, koska itse tunsin, että minulla olisi siellä jotain annettavaa. Yhtä kokemusta rikkaampana suuntaan nyt mielenkiintoni muille alueille.
7. iso S25.10.2004 klo 10:39
Jouni, aina ei voi voittaa. Kiva olis kyllä jos joskus ees tasapeliin pääsisi. Sinulla ei ollut paljosta kiinni, suku vain ei ymmärtänyt muuttaa perässä tukemaan poliittista uraasi.

Tämä on nähty ettei sukuun ole luottamista. Isäni oli kerran 70-luvulla ehdokkaana. Sattui niin somasti että oli kolme muutakin samaa sukunimeä kantavaa (syntyperäisiä ja sukuun naituja) ehdokkaana ja kaikki eri puolueissa, joten suvun äänet hajautuivat eikä kukaan mennyt läpi. Sellaista on valssi kesällä...
8. Jouni25.10.2004 klo 10:52
Kotikunnassani oli kerran ehdolla Artturi, jolla oli paha ärrävika. Hän kutsui Veera-vaimoaan Veejaksi. Saatuaan yhden äänen vaaleissa hänen kerrottiin tokaisseen: Kyllä minä tuohon Veejaan sentään luotin, mutta kun Veejakin petti!

Tiedossani ei ole miten avioliitto sitten jatkui.
9. J Takala25.10.2004 klo 10:55
Ihmettelin sitä, kun jotkut ehdokkaat olivat jääneet kokonaan vaille ääniä. Luulisi, että edes ehdokas itse äänestäisi itseään.
10. iso S25.10.2004 klo 11:17
Minusta se on vähän kaksipiippuinen juttu. Toisaalta se on suoraselkäinen valinta ettei äänestä itseään. Jos tulee valituksi niin tulee valituksi siksi että muut kannattavat. Toisaalta voiko luottaa ehdokkaaseen joka ei edes itse luota itseensä?

Niin tai näin, naimisissa olevalle ehdokkaalle noloin mahdollinen tulos on mielestäni yksi ääni. Siihen voi tietysti päätyä omalla, puolison tai vieraan äänellä, mutta ainakin nollan äänen tapauksessa tilanne on selvä!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *