KESKUSTELUT > RISTIKOT > MIELIPIDETTÄ RATKONTAMÄÄRISTÄ

1176. Mielipidettä ratkontamääristä

Eki20.10.2004 klo 20:33
Mielipidekysely (joka ei tällä kertaa penää mielipidettä vaan arviota) on pitkästä aikaa vaihdettu. Tänään poksahtaneen tuhannen ristikon yksilöllisiä ratkontamääriä kysellään.

Pahoittelen jälleen tässä yhteydessä sitä, että Pelikaanien ristikoiden siirtoon netissä ratkottavaksi ei ole löytynyt resursseja. Ei voi kun edelleen odottaa parempia aikoja siinä suhteessa.
2. RA20.10.2004 klo 21:51
Kysytäänkö tuossa, että "montako ristikkoa olet NIMENOMAAN ja VAIN NETISSÄ ratkonut"?
3. Jouni20.10.2004 klo 22:20
En ole jostain syystä innostunut nettiratkonnasta. Jouduin vastaamaan, että olen ratkonut alle kymmenen. Muuten olen ristikkojen suurkuluttaja. Ristikkoviihde on parhaimmillaan kynällä ratkaistuna. Nyt juuri askartelen Viitamäen aukeamaristikon parissa. En oikein voi kuvitella millaista sen ratkominen voisi olla netissä.

Visaisen ristikon ratkaisu vaatii leppoisaa pohdiskelua silloin kun siihen on tilaisuus. Paikkaa pitää voida vaihdella. Ajatuksen pitää antaa rauhassa kypsyä. En tietenkään vastusta nettiristikoita. Siitä vaan! Ne eivät kuitenkaan ole minun heiniäni.
4. Egon20.10.2004 klo 22:37
Minä ratkon aika paljon ristikoita netissä. Arviota on vaikea esittää, koska en ole minkäänlaista laskentaa suorittanut.

Luulisin noin 200 - 300 kpl olevan hyvin lähellä totuutta.

Lisäksi ratkon ristikkolehdistä joskus jopa toistakymmentä ristikkoa päivässä (huom. sana joskus). Tosin täytyy myöntää, että ne eivät ole mitään kolmePallosia, viitaMäkisistä nyt puhumattakaan.
5. Eki20.10.2004 klo 22:42
Kyllä siinä kysytään nimenomaan näistä tuhannesta ja yhdestä, jotka tällä hetkellä ovat sanaristikot.netissä ratkottavissa.
6. Floora21.10.2004 klo 12:14
En ole itse kovin innostunut nettiristikoista, olen ratkonut kaiken kaikkiaan ehkä 50 kappaletta. Minusta ristikot ovat parhaimmillaan paperille tehtynä, ja nimenomaan lyijykynällä. Ja mielellään sängyssä.

Paperilla ratkon säännöllisesti Paksun ja Punaisen Pelikaanin, Iisakin visaiset ja Sanasepon. Viitamäet jäävät kyllä enimmäkseen tyhjiksi, mutta siitä en stressiä ota. Kukin lehti täyttyy yleensä alle viikossa (lukuunottamatta noita tosi kinkkisiä ja Sanaseppoa), joten aikaa jää myös dekkareiden lukemiselle. Da Vinci -koodi oli muuten pitkästä aikaa paras kirja mitä olen lukenut!

Äitini ilmoitti minulle tänään suuren uutisen. Uutena netin käyttäjänä ja innokkaana googlettajana hän oli löytänyt sanaristikot.netin ja ihastunut nettiristikoihin ikihyviksi!
7. Eki22.10.2004 klo 02:19
Nämä mielipiteet ovat kovin mieluisia. Ei tätä nettiratkontaa ole tuotu korvaamaan lehtien ristikoita vaan tukemaan harrastusta ja ennen kaikkea tutustuttamaan uusia harrastajia ristikoihin.

Elantonsahan näitä sivuja tuottava yritys saa kuitenkin lähes sataprosenttisesti asiakaslehdiltään paperilla julkaistavista ristikoista.
8. iso S22.10.2004 klo 09:45
Olen muuten Flooran kanssa samoilla linjoilla, mutta kuulakärkikynällä, Sanaseppoa lukuunottamatta eri lehdet ja eri sängyssä.

Flooran äidille tervetuloa palstan lukijaksi. Jos hän osallistuu keskusteluun, niin onko nimimerkki silloin "ennen Flooraa"?
9. Floora22.10.2004 klo 10:27
Ei voi tietää minkä nimimerkin äitiliini ottaa, jos ylipäänsä osallistuu keskusteluihin...
10. Just22.10.2004 klo 10:38
En ole mikään hirmuinen kryptofani, mutta täällä olen ratkonut 20-30 krytoa, varmaan enemmän kuin koskaan paperille.
Kryptorenki on tuonut hommaan aivan uuden ulottuvuuden.
Luulen, etten ole ainoa.
11. Titta22.10.2004 klo 16:53
Minä olen tainnut ratkoa täällä 2 tai 3 ristikkoa. Kyllä painettu ristikko on enempi minun juttu... :)
12. Juhani Heino25.10.2004 klo 19:49
Mäkin olen kryptorengin himokäyttäjä. Vastaukseni on hihasta vedetty 40, ja se on melkein pelkästään kryptoja.
13. Helge26.10.2004 klo 19:30
Noin tiu.
Vaan yritin korjata asiaa ratkomalla viimeisen Uutislehti sadan.
Hiffasin heti, mitä se juokseva hevonen ja nuoli tarkoittavat.
Siis: IJALLEKSA ALLOITUARÄMIÄ
Mutta tämä baskeripäinen herra pani ajattelemaan, Picasson ja Hemingwayn yhteisistä tuttavista kun ei tullut mieleen kuin Gertrude Stein, tämä naisjenkkitaiteenuosijamesenaatti.

Ihan kivaa ilmaisajanvietettä nämä netristikot !
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *