KESKUSTELUT > RISTIKOT > VALIOJOUKKO

1089. Valiojoukko

Tuomas L.21.9.2004 klo 10:34
Mikäli joku ei tiennyt, niin lauantai-iltaisin tulevassa uudessa visailuohjelmassa Valiojoukko on tietokilpailukysymysten lomassa myös sanaseppomaisia tehtäviä, esimerkiksi valintakryptoideaa käyttävä koodisanan purku. Sen verran jäykkää touhua kyllä tuo ohjelma, että ainakin itse siirryn puolessavälissä Uutisvuodon pariin.

Jäin vain viimeksi miettimään, miten ohjelmassa suhtaudutaan vaihtoehtoisiin vastauksiin. Viime kerralla haettiin sanaa, joka sopii sanojen KOE ja MIES väliin niin, että muodostuu kaksi uutta yhdyssanaa. Ohjelmassa haettiin sanaa PUTKI, mutta olisikohan myös ihan yhtä oikea AJO hyväksytty?
2. Jouni21.9.2004 klo 10:39
Myös AIKA olisi ollut käypä vastaus.
3. J Takala21.9.2004 klo 10:50
Sama juttu tuli mieleen, että luultavasti useampikin sana olisi kelvannut noiden väliin. Itse olen pitänyt tuosta visaformaatista. Kysymykset ovat olleet pääosin hyviä. Erikoisalueen kysymykset ovat sinänsä huvittavia, koska erikoisalueen on saanut rajata niin pieneksi alueeksi (esim. Hannu Virran pelaajaura).
4. JiT21.9.2004 klo 10:52
Mutta eikös vastauksissa haeta aina juuri sitä OIKEAA sanaa :)
5. J Takala21.9.2004 klo 10:55
Ristikkorengin avustuksella muutama vaihtoehtoinen ratkaisu lisää sanojen KOE ja MIES väliin: erä, lasi, veto, laulu, lento, lehti, tieto, käyttö, laitos, paperi, keittiö. Kaikki eivät tietenkään ole yhtä hyviä kuin ohjelmassa ratkaisuksi hyväksytty PUTKI, mutta siltikin yhtä oikeita.
6. Juhani Heino21.9.2004 klo 15:09
Vahinko että en ole mukana Valiojoukossa. Olisin tietysti ottanut aiheeksi Juhani Heinon laatijauran 8-)
No, tuskin siellä vastaamassa oli kuitenkaan Hannu Virta itse.
7. J Takala21.9.2004 klo 19:17
No ei sentään ollut Virta itse, mutta vaikka Virran ura onkin aika pitkä, niin siihen liittyvät knopit olisi ollut helppo opetella.
8. Matti21.9.2004 klo 22:01
Eräällä kilpailijalla oli aiheena maailman pääkaupungit. Mutta ei se niin helppoa silti ole, kun kysymyksillä voi pirullisesti laajentaa aihealuetta.

Minkä pääkaupungin läpi virtaa se ja se joki, kysyttiin. Vastaus oil Bratislava, ja kilpailija ei sitä tiennyt. En minäkään nyt muista sitä ja sitä jokea.
9. Kravattimies22.9.2004 klo 03:57
Pääkaupunkeihin kuuluvat osavaltioidenkin pääkaupungit, mitä nyt olen radiosta visailuja seurannut täällä Barry Jonesin maassa.

Muistatteko miten hän liittyy Suomen visailuihin? Tästä voi tarkistaa.

Hänen vastapelaajansa nimi on hieman väärin kirjoitettu radiohaastattelun nauhalta.

Mukana jutussa on myös Madame Sibelius.

http://www.abc.net.au/rn/talks/natint/stories/s159 469.htm
10. iso S22.9.2004 klo 08:45
Eskou, nimeä se kaupunki...
Eskou... nimeä se olympiavoittaja...

Tuohon tyyliin ja suomea hiukan australiaksi murtaen puhui tulkki, jonka nimi oli muistaakseni Eric Frantsi.
11. Eki14.12.2004 klo 18:00
Yleinen virhe... Valiojoukossa sakesta tehtiin riisiviina.
12. 15-vuotias ratkoja14.12.2004 klo 19:00
Valiojoukkoa on tullut katsottua alusta lähtien. Kysymykset on olleet pääosin hyviä, mutta myös paljon virheitä on löytynyt.
Aina alussa kun kisaajat sanovat omat aihealueensa sitä odottaa, että joku omiin tietoihin sopiva aihealue (ja kisaaja...) pääsisi jatkoon. Viime jaksossa eräällä taksikuskilla oli erityisalueena Edvin Laineen Tuntematon...
kisaaja putosi kuitenkin heti ensimmäisellä kierroksella... harmitti.
Nuo pääkaupunkikysymykset on ollut hyviä!

No kohtahan tuo Valiojoukko loppuu...
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *