KESKUSTELUT > RISTIKOT > MENE POIS TÄÄLTÄ, HENRY HAAPALAINEN

1058. Mene pois täältä, Henry Haapalainen

Titta Kivikko Lappeenrannasta9.9.2004 klo 11:30
Tämä ei vaatine perustelua.
2. Ylläpito9.9.2004 klo 11:43
Kokonaisen aiheen sensurointi ei onnistu, vaikka tällä kertaa tekisi mieli tehdä niin, olipa kyseessä huumori, kärjistys tai hätähuuto, koskapa sivujen henki haluttaisiin pitää positiivisena ja antaa ihmisille täysi vapaus tehdä ajallaan, mitä haluavat, ja toivottavasti, jos haluavat käyttää sen täällä, ovat täällä sen takia, että täällä on kivaa, ja ilmaisevatkin sen ilon kautta, vaikka olisi arvosteltavaakin.

Siinä samalla äidinkielenopettajille mallia lyhyestä virkkeestä.
3. Titta9.9.2004 klo 11:51
Ehkä se oli kaikkia edellämainittuja, koska tämä alkaa tuntua liikaa HH:n leikkikentältä.

Yritin vaan tiivistää monessa säikeessä lausutun toivomuksen yhteen säikeeseen, että kaikilla olisi kivempaa.
4. sivun sivustaseuraaja9.9.2004 klo 11:55
On helppo olla lukematta säikeitä, jotka tuntee vastenmielisiksi. Pelkkä vilkaisu riittää ja sitten voikin etsiä toisen, itselleen sopivamman, säikeen.
5. Tuomas L.9.9.2004 klo 12:01
Äidinkielenopettaja kiittää huomiosta... (-:
6. Eki9.9.2004 klo 12:07
sivustaseuraajalle... ohjeesi on muuten hyvä, mutta...

... minua harmittaa se, että kirjoitan mielestäni usein paljon tärkeää asiaa sinne "riitelyn" sekaan. Omasta mielestäni en myöskään ole vielä(kään) riidellyt vaan muutamaan otteeseen puolustanut tiettyjä tärkeinä pitämiäni asioita. "Typerän" tyyppisiä sanoja en käytä kuin silloin, jos tiedän sen todella osuvan paikkaansa, yleensä asiaan, jonka takana toki on ihminen. Kun haukutaan valehtelijaksi ja pyydetään katumaan, on vaikea pysyä supertyynenä.
7. Titta9.9.2004 klo 12:31
Sieltä riitelyn seasta ei aina jaksa etsiä sitä kultajyvää, joten hukkaan menee.

Täällä siis saa esittää perustelemattomia väitteitä ja syyttää muita valehtelijaksi ja vaikka miksi, muttei kertoa että sellainen kyllästyttää...?

Ei ole mukavaa, kun mukava ja mielenkiintoinen aihe muuttuu riitelyksi, ja nykyään melkein aina kun täällä käy, tulee paha mieli. Lopettakaa jo.
8. Henry Haapalainen9.9.2004 klo 12:35
Jos joku väittää, että minä olen Sanasepon taittajana yrittänyt ujuttaa lehteen oman ristikkoni toimituskunnan siitä tietämättä, niin millä sanoilla sellaista pitäisi kuvailla. Eikö se ole valhe ja myös herjaus.
9. sivun sivustaseuraaja9.9.2004 klo 12:58
Tottahantoki jokainen puolustautuu, jos katsoo tulleensa väärin kohdelluksi. Siihen on täysi oikeus. Valitan epätarkkuutta viest(e)issäni. Ulkopuolisen lukijan on kuitenkin helppo ohittaa itselleen tuskaa tuottavat viestiketjut.
10. Eki9.9.2004 klo 13:17
Ei yrittänyt ujuttaa vaan ujuttanut. Selitys oli tosiaan "taittotekniset syyt". Mutta en minä sitä järin pahana pitänyt, minähän vain mainitsin sen tuossa yhteydessä, kun asia tuli puheeksi ja selvensin sitä. Eniten kummastutti se, että pääkuvana oli ulkomaisen sarjakuvapiirtäjän kuva, mutta Sanasepot eivät olleet sellaiseen ainakaan lupaa ostaneet. Oletimme sitten, että Risto Hilppa oli sen maksanut.

Tässähän tehtiin juhlanumeroa eli viimeistä ennen seuraavaa taittajaa ja yhteydenpito ei ollut enää alkuaikojen miellyttävyysasteella. Siksi äsken mainitut jutut eivät enää Hilppaa tavoittaneet.

Tästä on täysin turha jatkaa, ellei jossain ole mustaa valkoisella, että se meni toisin.

Muistaakseni taittourakkasi oli muuten kolme numeroa. Se on tsekattavissa, jos on tarpeen.
11. ehdotus9.9.2004 klo 13:17
Eikö olisi fiksuinta systemaattisesti vain poistaa ko. häirikön asiattomat viestit (ja kaikkien muidenkin häirikköjen). Niin kai ylläpidoissa yleisesti toimitaan. Ei kai tuollaista julkista mollausta kestä Erkkikään ;).
12. Ylläpito9.9.2004 klo 13:23
Ei häirikköys ole niin helposti määriteltävissä. Päivä siinä kuluisi, kun pohtisi, mikä viesti voi ketäkin loukata.
13. ehdotus9.9.2004 klo 13:33
Eikö viesti, jossa haukutaan suoraan tai väitetään toisesta (kaikki tietävät kenestä on kysymys) ihmisestä perättömiä asioita ole häirikköyttä? Vielä kun kysymyksessä on koko saitin perustaja.
14. J Takala9.9.2004 klo 13:39
Sanaseposta 3/1991 löytyy Risto Hilpan laatima ristikko, jossa pääkuvassa näytäisi olevan Stan Laurel, jos en ihan väärin tunnista.
15. Titta9.9.2004 klo 13:42
Viesti voi olla ikävää luettavaa, vaikkei olisi loukkaavakaan.

Ennen täällä käyminen oli rentouttavaa ajankulua. Nykyään täällä on aina riidelty kun käyn viestejä lukemassa.

Ei tuo riitely näytä edes johtavan mihinkään, koko ajan vaan tulee uusia ihmisiä mukaan siihen. Lisää turhautuneita ja kiukkuisia ihmisiä ja kommentteja. Lisää pahaa mieltä täällä kävijöille. Ja minkä takia...?
16. Henry Haapalainen9.9.2004 klo 13:45
Siis nytkö sinä Erkki perutkin sen "muistelusepätarkkuden" ja väitätkin minun ujuttaneen lehteen jotakin sinun tietämättäsi, ja ilman että olisit ristikkoa tarkistanut.
Käsittääkseni Antti puhui eri ristikosta kuin sinä nyt, eli ensimmäisestä Risto Hilpan ristikosta, joka oli rakenteeltaan poikkeava.
Kyllä on raukkamaista!
17. Henry Haapalainen9.9.2004 klo 13:50
Mikä on tämä tarina jostain sarjakuvapiirtäjästä? Kenenkähän tekemää ristikkoa sinä nyt muistelet. Minä tein lehteen kaksi ristikkoa, toisessa ei ollut pääkuvaa, toisessa muistaakseni Stan Laurel.
18. Ylläpito9.9.2004 klo 13:51
Koko jupakka alkoi aiheesta Keskinäisen kehumisen kerho. "Laatijat kehuvat toisiaan nimimerkkien suojissa". Saitin käyttäjät laajoin joukoin osoittivat toisin, kertoen jopa usein omat nimensä ja taustansa, mutta se ei auttanut.

Olisimme tuolloin toimineet tilanteen suhteen jotenkin toisin, jos olisimme olleet ennustajia.

Nyt jatkuva sensurointi, ainakin toistaiseksi, ei ole tuntunut oikealta ratkaisulta. Onhan väitetty, että tölväisy ei aina ole ollutkaan tälväisy.

Takala, tuo lienee se ensimmäinen ristikko, josta Hilppa kertoi.

HH, en perunut muistelusepätarkkuutta vaan täsmensin, mitä tapahtui. Eikö ensimmäinen Hilppa ollut tuo Stan? Lopeta nyt jo tuo alatyylin herjaus! Tämä aihe kaikkineen loppuu just, kun sallit sen loppuvan.
19. Eki9.9.2004 klo 13:53
Pitää lähettää kuriiri arkistoon hakemaan niitä lehtiä, ei tämä muuten täsmenny.
20. Titta9.9.2004 klo 14:04
Perkele, joko teidän pitää tässäkin säikeessä ruveta???
21. ehdotus9.9.2004 klo 14:11
Eikös se perinteisesti ole niin, että fiksumpi vaikenee ja jättää tyhmemmän kommentoimaan ihan yksikseen. Jos kerran ylläpidon on mahdotonta tuota häiriköintiä estää, niin vihellä Eki peli poikki ja jätä kokonaan vastaamatta ko. henkilön viesteihin.
22. Seija9.9.2004 klo 14:14
Kehittele, Eki, joku hyvä vakiovastaus, jolla mitätöit vastapuolen hyökkäykset. Jo pelkkä "EVVK":kin voisi olla toimiva.
23. Just9.9.2004 klo 14:21
Jos olisi rankinglista suomalaisen ristikkohistorian merkkiteoksista, nousisi ko. ristkko listalla nyt kohisten!

Olisi mukava ratkoa
24. Henry Haapalainen9.9.2004 klo 14:27
Jos Laurel-ristikko oli lehdessä 3/1991, silloin se oli ensimmäinen. Numerossa 4/1991 oli ristikko Barometrit, joka oli se muodoltaan poikkeava. Muita koko sivun ristikoita en tehnyt.

Vaikka tämä riitely kuinka hyvänsä arvoisaa nimimerkkiväkeä häiritsee, niin kyllä tämä asia nyt selvitetään ja sillä siisti.
25. Eki9.9.2004 klo 14:35
Nyt on faktaa aiheesta "HH SS:n taittajana".

- kolme numeroa 2-4/91

- numerossa 2 takasivulla Seppo Jokikokon laatima ja Risto Hilpan uusiksi piirtämä ristikko

- numerossa 3 sivun ristikko Risto Hilppa: "Lätty ja hattu" (Takalan mainitsema Stan-ristikko) PLUS alla olevasta linkistä löytyvä pikkuristikko

http://www.sanaristikot.net/ss1.jpg

- numerossa 4 (10-vuotisjuhlanumero) erikoistehtävä Risto Hilppa: "Barometrit" PLUS alla oleva taitontäytesarjakuvaristikko

http://www.sanaristikot.net/ss2.jpg

Ristikot eivät ole tällä saitilla vakituisesti vaan toistaiseksi ja poistetaan, jos tekijä niin vaatii.
26. Henry Haapalainen9.9.2004 klo 14:53
No niin. Tuo viimeinen (Utelias) on sitten sensuroitava välittömästi. Ja olisi samalla hyvä muitakin muistuttaa eräistä lain vaatimuksista.
27. Mimmi9.9.2004 klo 14:56
Taisipa ollakin HH:lla se "muisteluepätarkkuus"..
28. J Takala9.9.2004 klo 15:00
Mitä se laki muuten sanoo toisten ottamien tai piirtämien kuvien käytöstä ristikoissa?
29. Henry Haapalainen9.9.2004 klo 15:01
Ei noita näytteeksi tuotuja tarvitse poistaa.

Mutta kysyn nyt vielä kerran, äläkä sekoita asiaa kertomalla painoteknillisistä tms. seikoista. Kun sinä olit Sanasepon päätoimittaja ja minä taittaja, yritinkö minä ujuttaa lehteen jotain omaa työtäni ilman sinun hyväksyntääsi?
30. Eki9.9.2004 klo 15:35
En ole (toivottavasti) kertaakaan puhunut painotekni(lli)sistä seikoista vaan sinun selittämistäsi taittoteknisistä syistä. On mahdollista, että se keskustelu käytiin juuri ennen lehden painoon menoa. Minä en mielestäni ole syyttänyt sinua tämän ristikon mukaan panosta (ujuttamisesta) tai sitä pyrkinyt korostamaan.

En siis muista, kummastelinko asiaa muun toimituskunnan kanssa siksi, että se oli tullut sinne yllättäen vai, kuten nyt alkaa tuntua, siksi että olin kanssasi asiasta puhunut, mutta olit pysynyt kannassasi, että se ristikko pysyy siinä noista taittoteknisistä syistä (kahden sivun jutussa oli Valion mainos ja tuo ristikko taittoelementteinä). En tajua, kannattaako tuosta enää jatkaa. Olen pahoillani, jos se oli tällä jälkimmäisellä tavalla ja se loukkaa sinua, mutta siihen anteeksipyyntöön sinun on tyytyminen.

Minun päätoimittajana oli siis välillä vaikea sanoa tälle taittajalle, että joku asia ei minusta olisi hyvä esitetyllä tavalla (en puhu erityisesti tästä yksittäisestä asiasta, joka ei siis minusta ole järin iso juttu). Jos alan niistä enemmän selittää, kaikki kumotaan ja saan ryöpyn haukkuja ja syytöksiä väärästä tiedosta niskaani. Semmoinen ei huvita enää. Minä alan chillata kirjoittamisteni määrää dramaattisesti.

Ehkä kaikki oli huonoa vallankäytön taitoani eli täysin omaa syytäni. Ehkä jatkamme samaa leikkiä nyt täällä netissä 13 vuotta vanhentuneina ja "viisastuneina". Minähän olen tämän saitin "päätoimittaja", mutta taittaja on tällä kertaa joku muu. Meininki on hämäästyttävän tuttua.

Tämä nimimerkki- ja lakivihjailu´on tällä tasolla päämäärätöntä ja muka mitätöi kaiken. Eikö se lakimiehesi voisi tutkia tämän? Siihen asti me viimeksi pääsimme, mutta eipä miehestä mitään kuulunut. Ehkä hän varsinkin nyt voisi löytää kaikenlaista suuntaan jos toiseenkin.
31. anaconda9.9.2004 klo 15:44
Hei "väittelijät"! Tuntuu ihan siltä, kun lukee näitä "näkemyksiä", että kinaajat ovat alle kouluikäisiä.
Tyylihän on suurinpiirtein tätä: "Tämä on mun santakasa, mene leikkimään omallesi."
Tietäen kiistelijät jo hieman vanhemmiksi ihmettelen eipäs-juupas-keskustelua!
En ota kantaa siihen, kumpi on oikeassa, mutta
EHDOTUS tänään aiemmin (klo 14.11.) on parasta, mitä tässä kiistassa on sanottu.

P.S. Onkos muita aiheita, joista saisi näin mehevän "keskustelun" aikaiseksi?
32. Henry Haapalainen9.9.2004 klo 15:45
Ensiksi:

Kieltäydytkö tekemästä vaatimaani sensurointia?
33. Eki9.9.2004 klo 17:35
Missasin sen pointin täysin. Miksi juuri tämä? Sitä paitsi sensori on tällä hetkellä liikenteessä, en voi asialle juuri mitään siksikään. Olin koneelta evakossa tässä välissä, en päässyt lukemaan viestejä.
34. Henry Haapalainen9.9.2004 klo 17:47
Laki kieltää tuollaisen tekstin, olkoonkin että kirjoittaja haki siinä omasta mielestään hauskaa letkautusta. Mutta ok jos aiot sen poistaa heti kun se on mahdollista
35. Eki9.9.2004 klo 17:49
Katsotaan. Ei sillä tekstillä mitään arvoa ole, joten siinä mielessä sen voi poistaa, kuten monen muunkin tekstin voisi.
36. Reinon velipuoli9.9.2004 klo 18:48
Aika rajun tekstin on Titta Kivikko laittanut säikeen nimeksi.

Ei sillä mitään voiteta ,jos ajetaan pois ne ,jotka ovat eri mieltä asioista.

Onko kaikki kiinnostuneita T.Kivikon kirjoituksista?
37. IiKoo9.9.2004 klo 19:17
Jos jonkun henkilön kokee häiritsevänä, niin järkevintä on olla vastaamatta hänelle. Harva ihminen viitsii yksikseen keskustella kovin pitkään.

Nyysseissä on käytössä kaiken maailman kill fileitä ynnä muita, joilla saa kätevästi niistettyä sellaisten ihmisten postit, keiden viestejä ei halua nähdä. Taikka sitten voi laittaa viestin perään *PLONK*, jolla ilmeisesti kuvataan sitä, että nyt piisasi.

Keskustelualuekokemukseni (erilaisilla keskustelupalstoilla vuodesta -87 liikkuneena) jälkeen mielipiteeni on, että moiset ovat turhia vimpaimia. Onneksi niitä ei täällä ole käytössä. Jokainen järjestelmä kerää sellaisia henkilöitä, joista eivät kaikki pidä. Nyt näyttää olevan niin että Henry ei pidä muutamasta Sana-Seposta ja Henrystä taas ei tunnu pitävän kukaan...? Joka tapauksessa hyvin tuo näyttää keskustelua provosoivan. Hiljaista täällä muuten olisi.
38. Henry Haapalainen9.9.2004 klo 20:01
Iikoolle voin vakuuttaa, että olen melkoisen suosittu henkilö. Mutta sen pöngittämiseksi en ole tarvinnut ympärilleni opetuslapsien katrasta.

Ja Erkille tiedoksi, että tarkoitan nyt Jeesusta.
39. Sensuroitu9.9.2004 klo 22:47
Sensuroitu
40. Ylläpito9.9.2004 klo 22:52
Nimimerkin Utelias viesti poistettu Henry Haapalaisen pyynnöstä.
41. Timppa9.9.2004 klo 23:01
Onneksi ehdin vilkaista Uteliaan aikaisemman kommentin ennen sen sensurointia. Tyhmä pääni vaan ei ymmärrä kommentin poistotarvetta. Reinon velipuoli> Voithan aloittaa täällä uuden aiheen; äänestys puolesta tai vastaan: Henry Haapalainen/Titta Kivikko. Kaksarivedonlyönti ei varmaankaan onnistu tässä yhteydessä Veikkaus Oy:lle...:)
42. Reinon velipuoli9.9.2004 klo 23:14
Ei ollut kysymys vedonlyönnistä ja kumpi täällä on suositumpi.

Halusin vaan mielipiteeni esille.Titan säikeen nimi on aika raju.
43. Ylläpito9.9.2004 klo 23:18
Emme mekään pidä siitä, että se jatkuvasti ilmaantuu etusivulle. Vastauksemme kuitenkin heti Titan alustuksen alla.

Timppa, mitä näkemistä Uteliaan kirjoituksessa muka oli?
44. Timppa9.9.2004 klo 23:41
Jos oikein muistan, niin se, että siinä ei ollut mitään omituista näkemistä...:)
45. Henry Haapalainen10.9.2004 klo 01:57
Jos tuommoinen kisa syntyy niin jouduinpa mutasarjaan.
46. Henry Haapalainen10.9.2004 klo 02:27
Teksti jonka vaadin poistettavaksi oli nimimerkki Uteliaan teksti aikaan 14:48. Teksti kuului (ja tätä ei tarvitse sensuroida): Käytätkö Henry tekijänoikeusrikoksia tehdessäsi Risto Hilppa nimeä. Se on nyt poistettu.
Sivulla näkyy poistetuksi teksti, joka on lähetetty aikaan 22:47. Sen sisältöä en tiedä, eli ilmeisesti on poistettu kaksi tekstiä, joista toisen sisältöä en ole lukenut.

Kysykää Erkiltä, minä en tällaista peliä oikein jaksa pelata.
47. Ylläpito10.9.2004 klo 07:13
"Sensuroitu"-teksti tulee viestikenttään aina siihen aikaan ja kohtaan, jolloin viesti on poistettu olkoonkin alkuperäinen kirjoitettu koska hyvänsä.
48. Impi Vaara10.9.2004 klo 09:40
Käärme on luikerrellut paratiisiin.
Meteli on kova, kuin paviaanilaumassa, johtajauroksen huomattua leijonan lähestyvän :-)
49. Utelias10.9.2004 klo 14:18
mun kysymys piti poistaa ja sittten se kirjoitti sen sanasta sanaan takaisin. ihme hiippari. vaikka onhan se itsensä mukaan suositumpi kuin jeesus kun ei tarvi opetuslapsia. tuosta vois joku jo suuttua
50. Mimmi10.9.2004 klo 14:24
Eikö opetuslasten seassa ollut myös Juudas?
51. iso S10.9.2004 klo 14:41
...ja Pietari joka ei saanut kukkoa hiljaiseksi vaikka kolmesti kielsi.
52. Eki10.9.2004 klo 14:52
Vaikka pidänkin tätä nimimerkkisanailua (kaksi viimeistä kyllä tunnetaan koko nimiltäänkin) aika harmittomana verryttelynä, eikö tähän otsikon olisi syytä päästä alkupäästä ja etusivulta ansaitsemaansa rauhaan. En käske, mutta johdattelen hyväntahtoisesti...
53. iso S10.9.2004 klo 16:07
Minun sanailuni oli nimenomaan tarkoitettu harmittomaksi verryttelyksi, minkä aiheutti edellisen viestin tuottama assosiaatio (mikä on kovapäisin eläin? Galilean kukko - se ei vaikene vaikka kolmesti kieltää). Mielleyhtymä ei perustu tähän onnettomaan keskusteluun. Ehdottomasti en vihjaile että joku täällä olisi Pietari ja joku kukko.

Ettei tämä olisi etusivulla kuin hetken minun vuokseni, heitän turhanaikaisen arvauksen Missä mennään - kysymykseen. Sen jälkeen en kajoa tähän ketjuun ellei ihmeitä tapahdu. Häipyköön historiaan.
54. Impi Vaara10.9.2004 klo 19:14
Hit the road Jack.
Olisi sopinut säikeen aloittajalle aloitukseksi
Kysymyksiä:
-kuka esittää alkuperäisen kappaleen
-suomalainen esittäjä ym. ym.
Eki ei saa vastata ;)
55. Allakka10.9.2004 klo 21:07
Eikös se ollut ne neljä kissaa kun lauloi?
No, mun muistini alkaa olla jo... Kuulen kyllä pääni sisällä Kai Lindin äänen..=)
56. Nuori & Nupo11.9.2004 klo 20:33
Älkäähän nyt kiusiko Henkkaa!!!! >:)
57. Matti12.9.2004 klo 00:01
Ehdotan, että vietämme seuraavaksi Ole kiltti Henkalle -viikkoa.
58. Henry Haapalainen12.9.2004 klo 02:43
Parasta kiltteyttä olisi sellainen, että pyrittäisiin parantamaan keskustelun tasoa, myös silloin kun joku kommentti herättää tunteita. Kirjoitetaan vain reilusti oma vastakkainen mielipide, eikä mielipidettä kommentin esittäjästä.
Näillä sivuilla esiintyy monia sanavalmiita, hersyvästi kirjoittavia persoonia, sekä oikeilla nimillään että nimimerkeillä.
59. Nuori & Nupo12.9.2004 klo 08:44
Nuori & Nupo
60. Kanttu 80.v12.9.2004 klo 08:57
Pata kattilaa soimaa, musta kylki molemmilla!
61. V-R12.9.2004 klo 10:35
Säikeen otsikko on niin hyvä, että sitä pitää virkistää,
vaikka Titalta patit loppuukin.
62. Kanttu 80.v12.9.2004 klo 16:23
Tsk.
63. Ray Charles13.9.2004 klo 04:09
En millään saata muistaa alkuperäisen esittäjää, mutta kotimaisen version lurittelivat minun muistini mukaan Four Cats - kuten Allakkakin jo vihjaisi.
64. somerset13.9.2004 klo 12:50
Muistini mukaan Hit the road Jack soitettiin päätöslevynä silloin v 1962 kun Jack Kotschackin luotsaama mainio Radio Nord joutui Ruotsin eduskunnan mahtikäskystä lopettamaan lähetyksensä. Kuka muistaa vielä?
65. Pohdiskelija13.9.2004 klo 19:06
Syvällisesti em. keskusteluja analysoituani ja pohdiskeltuani tulin tulokseen, että asioilla on puolensa.
66. Kanttu 80.v18.9.2004 klo 23:48
Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa!
67. V-R19.9.2004 klo 04:48
En malta olla nostamatta tätä uudelleen ensimmäiseksi.
Joko on "ole kiltti Henkalle" viikko loppunut ;)
Ja Ekille, onko digikamera mukana
68. Pertti K.25.9.2004 klo 13:23
Pohdiskelija lausui suuren totuuden.
69. koitere12.2.2013 klo 03:24
Mielenkiintoinen
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *