KESKUSTELUT > RISTIKOT > SUOMEN KUVALEHTI 32

1007. Suomen Kuvalehti 32

Matti6.8.2004 klo 21:30
Sivulta 70, otsikolla Helppojen ristikoiden mies, jutun jälkipuolisko:

"IS keksi kesäiseksi myyntitäkykseen (kirjaintarkka lainaus) ristikot. Sivun ristikko joka päivä - ja joka päivä jaossa 500 euron matkalahjakortti! Toimi minuun. Sateinen alkukesä herätti elävän kiinnostuksen (pakkomielteen) ristikoihin, eikä matkalahjakorttikaan tuntunut sateen keskellä hullummalta palkinnolta. Kaiken lisäksi kesäristikot olivat usein Erkki Vuokilan käsialaa. Vuokila on suuruus, johon niin ikään ristikoihin koukkuun jäänyt ystäväni minut tutustutti.

Kun kyseessä oli pakkomielle, ei yksi ristikko päivässä riittänyt. Ostin elämäni ensimmäiset ristikkolehdet sekä useita aikakauslehtiä puhtaasti ristikkoperustein. Opin olevani helppojen ristikoiden mies. Jos ristikossa on liikaa haastetta, turhaudun. Ratkonnan pitää soljua. Niinpä suosikeikseni valikoituivat kesäristikoiden ohella Kodin Kuvalehden helpohkot ristikot, 7 päivää -lehden yllättävän visaiset mutta sentään mahdolliset julkkisristikot sekä Helpot ristikot -lehden helpot ristikot.

Suomen Kuvalehden ristikoiden kanssa päreeni palavat heti.

Ville Blåfield"

Laitoin toimittaja Blåfieldille mailin, jossa kerroin sanaristikot.netistä ja Kuuskajaskarista.

Olisikohan Ville tyypillinen makuuhuoneratkoja?
2. Henry Haapalainen7.8.2004 klo 01:28
Olisi mukava kuulla tuosta asiasta Blåfieldin oma näkemys. Vai onko olemassakaan mitään ratkojien ryhmää, joka voidaan tarkasti profiloida?
Minä tunnustan kuuluvani vessaratkojiin, tunnustakaa muutkin, jos osuu kohdalle. Ovatko vessaratkojat niitä oivallushakuisia?
3. Esko Kalervo8.8.2004 klo 20:24
Olen tehnyt analyysin myös vessaratkojasta. Vessaratkojalle ominaista on pohdintajakson pituus; punnerruksen aloittamisesta lopulliseen paineen helpottavaan kliimaksiin kuluva optimaalinen aika on 20 - 30 sekuntia. Jos se on pitempi, idea jää ikää ikäänkuin putkeen mätänemään, jos se tulvahtaa alle kymmenen sekunnin, se on poikkeuksellisen ihana helpotus - osasimpa, mutta toisaalta taas alta viiden sekunnin plörähdykset tuntuvat tulleen "housuun" ennen kuin itse ehti tapahtumaa edes kunnolla kontrolloida.
Vessaratkojalle olennaista on kokea saaneensa jotain aikaiseksi. "Tyhjin käsin" ei ole mukava palata - toisaalta riittää, kun keikalle valittu haaste saadaan hoidetuksi säällisessä ajassa - muussa tapauksessa vaarana on sekä henkiset että fysiologiset pukamat.
4. Henry Haapalainen8.8.2004 klo 23:23
Tuota minä sanoisin tiukan tieteelliseksi.
5. Eetu28.8.2004 klo 17:46
Taas ne kirjoittaa siitä Vuokilasta. Ihan vahingossa surffaillessa tämmöttiseen törmäsin. Siellähän oli ristikkokin.

http://www.lahivakuutus.fi/lahivakuuttaja/pdf/leht i22004.pdf
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *