KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 13.-14.10.2018

9837. IS Viikonloppu 13.-14.10.2018

Eki12.10.2018 klo 13:23
Ilmo Juhani Liljeroosin ja Helin Kärkkäisen ajankohtainen kolmemiikka.
2. Joutilas13.10.2018 klo 13:23
Olipa IJL ja Heli tehneet mainion nautittavan ristikon. Hykerryttäviä vihjeitä oli niin monta,etten nosta esiin mitään muiden edelle. Vaikeutta jäin hieman miettimään,että oliko 3- oikea arvio;täysin makuasia,mutta ehkä kuitenkin kallistuisin 2½:n kannalle. Tuolla ei ole mitään merkitystä,kun on selkeästi kovis ja niin upean laadukas. Ruskan hohtavat Kiitokset.
3. Rampe13.10.2018 klo 15:52
Kolmemiikka tai kakspuolonen, niillä rajoilla keikutaan. Laadukkuudesta olen Joutilaan kanssa yhtä mieltä.
Jos pääkuvan lauseet ja ehkä koko laadinta eivät ole Vuokilaa, niin minä en sitten ymmärrä yhtään mitään!
Ulkoasuhan on kuitenkin Heli Kärkkäiseltä ja taattua laatua.
4. O13.10.2018 klo 19:07
2. Joutilas.
Komppaan täysillä arvosteluasi! Pääkuvasta kutkuttavan hauskat neljä sanaa ja yksi vaakaan.
Tykkäysristikko.

Kiitos Ilmo Juhani Liljeroos ja Heli Kärkkäinen!
5. pelaaja14.10.2018 klo 17:48
Voi että on kiva ristikko. Melkein toivon, etten saa ihan valmiiksi ennen illan tansseja niin voisi vielä jatkaa myöhemmin. Tai olisi tietysti kivaa valmiiksikin saada. Kohta pitää päättää sekin asia.
6. G15.10.2018 klo 13:23
2puol, mielestäni. Hauskaa oli miettiä päivä yhtä kirjainta, onneks lopulta muumit pelasti =P
Ekan pitkän loppua sai ihmetellä; hiukan wanhanaikainen sana mut löytyy sivistyssanakirjasta.
7. IJL15.10.2018 klo 13:30
Arkiseksi sanoo Kielonen.
8. Tuula x18.10.2018 klo 06:04
Tulihan tuo täyteltyä. Yläpuoli sinisine sanoineen tuotti eniten päänvaivaa, varsinkin kun yksi pystysana olikin minulla väärin. Pääkuvasta alas tuleva lause (tiedän, se ei ole sitä kieliopillisesti, mutta otan itselleni oikeuden käyttää sitä ilmaisua helpompana), toi taas esiin upean äidinkielemme rikkauden.
Pari vastaussanaa jäi ymmärtämättä. Myös ylemmän pääsanan alapuolella olevien seiskojen ratkaisusanan merkitystä jouduin tovin, jos toisenkin aprikoimaan, mutta valkenihan sekin lopulta.
Kiitos laatijoille tästä älypähkinästä. Tuli näemmä loppusoinnutkin mukaan.;)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *