KESKUSTELUT > RISTIKOT > IISAKKI 6/2017

9298. Iisakki 6/2017

Bönde7.6.2017 klo 11:18
Aloitin taas takasivulta. Pyynnöistä huolimatta. Ei ole elvistelemisen aihetta vanhalle kalamiehelle.
Alarivin vasen kuva jäi epäilyttämään.
2. Nolla7.6.2017 klo 22:54
Meänkieli yllätti ei juuri mikään muu, laatijat päästivät helpolla. Vai?
3. Sirpa18.6.2017 klo 21:43
Mites lehti etenee itsekullakin?
Mulle vaikein on Skyttä Löfgrenin aukeama, tais viimeksikin olla se kaikkein vaikein pala purtavaksi ja Lehto on hiukan kesken. Pitempi vapaa kohta tulossa niin joutaa pähkäilemään. Kivoja nää Iisakit.

Oikein Hyvää Juhannusta kaikille! :)
4. happonen18.6.2017 klo 22:23
Antilta mukavan vaikea aukeama - siinä taisi olla tosiaan jotain meänkieltä edustava sana jota ihmettelin kyllä pitkään!

Toiseksi viimeistä Alfia on suunnattoman vaikea saada valmiiksi, pääkuvan alla oleva alue ei vaan tunnu ratkeavan. "Täällä tähdet esiintyvät" ja sen alla oleva vihje ovat vaivanneet päiväkausia.

Viimeistä Alfia en ole vielä uskaltanut aloittaa...
5. maikki10.7.2017 klo 21:08
Niinpä kävi, että jäi Iisakki 6 melkoisen aukkoiseksi, kun oli noita kevätkesän askareita pihassa ja puutarhassa!
Käviköhän toisillekin samoin, kun tämä säie on kovin lyhykäinen tällä kertaa! Esimerkiksi takasivu ja s.22 Alf jäivät harmittavasti kesken... Ja muutamia yksittäisiä sanoja siellä ja täällä, joita en keksi millään! - Sitten löysin Auliksesta Umna -sana (Venäjää), mutta kartasta guuglasin vain Umba -nimisen paikan, lieneekö virhe.
- Nyt heinäkuun lehden kimppuun!
6. Ulla17.7.2017 klo 23:00
Simbergin "Sano se kukkasin" ristikon LYHYT VESA jäi askarruttamaan, voiko joku avata? Saatiin kyllä täyteen, mutta vaikea oli!
7. Olzi2.8.2017 klo 19:06
Lainaus: 6. Ulla 17.7.2017 klo 23:00
Simbergin "Sano se kukkasin" ristikon LYHYT VESA jäi askarruttamaan, voiko joku avata? Saatiin kyllä täyteen, mutta vaikea oli!

Eiköhän siinä viitata Seitsemän Veljeksen nuorimpaan ja lyhyimpään veljekseen eli Eeroon.
8. Tapio3.8.2017 klo 17:21
Olen ratkonut Iisakin ristikoita, mutta en juuri tämän lehden ristikoita, mutta voisin mahdollisesti auttaa, jos happonen, maikki ja Ulla kertoisivat sekä vihjeet että niiden ratkaisusanat (ratkaisusanoista ainakin kirjainten lukumäärä ja risteävien avulla saadut kirjaimet siten, että tuntemattoman kirjaimen kohdalle laitetaan jokin välimerkki, esim. piste tai alaviiva (_)).
9. pelaaja3.8.2017 klo 17:39
Tämän lehden ristikoista ratkaisut on julkaistu Iisakissa n:o 8 ja Olzi avasi eilen Ullan ihmettelemän kohdan - jota minäkin olin ihmetellyt eli kiitos vaan Olzille. Ja kuten usein esitetty sanonta kuuluu ja näkyy; olisihan minun se pitänyt keksiä. Voihan Eero sentään..
En nyt ihan ymmärtänyt, mitä Tapio tarkoittaa pyytäessään kertomaan sekä vihjeet että ratkaisut voidakseen auttaa?
10. Höh3.8.2017 klo 17:49
Tapio tarvitsee apuja omaan ratkaisuunsa, ei muuten pyytäisi ratkaisuja.
11. Tapio3.8.2017 klo 17:53
Ajattelin vaan, että jos vihjeen ja ratkaisusanan välinen suhde on jäänyt hämäräksi, vihjeen logiikkaa voisi pohtia muutkin kuin juuri tämän lehden ristikot ratkoneet henkilöt (hyvin tavallista tällä sivustolla). Ainakin sanan pituus on tarpeen ja hyödyksi risteävien sanojen avulla saadut kirjaimet. Ei tarvitse nähdä koko ristikkoa, jotta voi pohtia yksittäistä vihjettä - tosin jos risteävissä on jokin virhe, logiikka ei luonnollisesti toimi. Koska en juuri tämän Iisakin tehtäviä on ratkonut eikä minulla ole lehteä, tarvitse sekä vihjeen ja ratkaisusanan niin pitkälle kuin se on mahdollista antaa.
12. Tapio4.8.2017 klo 19:23
Pyytäisin itse apua enemmän Iisakin tehtäviä ratkoneilta http://www.sanaristikot.net/keskustelut/?id=9162 jääneisiin ongelmiin.
13. Maija8.8.2017 klo 12:28
Mikä sana on lestä? Vihjeenä jyväverbi ???
14. Kielonen8.8.2017 klo 13:11
lestä66 (lesty ks. erikseen) kuoria jyviä; seuloa, puhdistaa jauhoja.

lesty1 kuoritun viljan ydinosasta jauhettu; tällainen jauho. Ruis-, vehnälesty. Lestyt jauhot.
15. Maija14.8.2017 klo 12:14
Olipas typerä vihje. Keksimällä keksitty. Menee jo liikaa ilmalle.
16. Jaska14.8.2017 klo 13:47
Vihje JYVÄVERBI ei ole typerä eikä edellytä laatijalta erityistä kekseliäisyyttä. Olisikohan Maijalla tarjolla omasta mielestään viisaampi vihje?
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *