KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONLOPPU 11.-12.3.2017

9197. IS Viikonloppu 11.-12.3.2017

Eki10.3.2017 klo 12:52
Meikäläisen ja Heikkiläisen kakspuolikas kovis Mannikaisen pääkuvalla. Ristiksessä Pajakoski. Muuten perustekijät.
2. Pr11.3.2017 klo 10:21
Ei vaan taaskaan lähtenyt lauantai liikkeelle ilman IS kovista. Aika intensiivinen oli sessio, pakko myöntää, vaikeusluokituksista sen enempää sanomatta. Pääkuvan teksti syntyi pian (vitsin tajusin vasta nyt). Mutta vasemmalle siirtyessä alkoikin jumittaa kummasti. Onneksi aina pääsin eteenpäin, ja samalla kartutin vähän tietojanikin. Pidin vihjeiden monipuolisuudesta. Eli kiitän ja kumarran!
3. O11.3.2017 klo 14:53
Sama vika kuten edellä, sillä aamupäivälenkillä kierrämme R:n kautta! Pääkuvan alaosasta alkoi mukavasti. Samoin kuvan vasen puoli lähti etenemään pikkuhiljaa. Vasemman reunan alaneljännes täyttyi viimeiseksi. Parhaita oli mm TIIKERILLÄ JA LEIJONALLA SAMA ja TAIDESALONKI.

Kiitos Erkki Vuokila, Heikki Lavonius ja P. A. Manninen!!!
4. Rampe11.3.2017 klo 15:32
Sama vika Rahikaisessa. Sen lisäksi sellainen vika, että en näköjään saa kakspuolosta täyteen!
Vasen yläkulma tökkii, mutta koska siinä ovat O:n kehumat vihjeet, hyvää kannattanee odottaa.
Pidin ja pidän sekä kovasti tekijöitä kiittelen!
5. Marhe11.3.2017 klo 16:51
Ratkaisuissa olikin 25.2. koviksen ristikko eikä 18.2. niin kuin olisi pitänyt. Saadaanko nyt pois jäänyt ensi viikolla vai löytyykö jostain netistä?
6. Ylläpito11.3.2017 klo 17:06
Yritetään muistaa panna 18.2. ensi viikolla.
7. Mettalo11.3.2017 klo 18:01
Minulle oli vaikein oikea kulma, mutta ratkesihan sekin. Minusta paras vihje oli VALIKOIVIA!
8. Tarja11.3.2017 klo 18:02
Ai tämäkö vain 2,5? Pari tuntia olen tuijotellut ja vasta vasen alakulma valmis. Taitaa mennä keskiosan vihjettä mukaillen päin per-set-tä tämä ratkonta ;)
9. kari kämäräinen11.3.2017 klo 18:09
Oikein mainio ristikko, mutta kaikkein vaikein Ekin 2-puolikas ikinä!
10. Tarja11.3.2017 klo 23:31
Tulihan se lopulta valmiiksi. Olen kyllä joskus saanut kolmosia helpommin ratkotuksi kuin tämän, mutta ehdottoman taidokkaasti laaditut vihjeet! Nyt tuntuu, että sai nautiskella koko rahan edestä.
11. Bossi12.3.2017 klo 02:32
Vasemman yläkulman jätän huomiselle. Muuten täyttynyt kivasti. Kakspuoloseksi aikaavievä, mutta oikein palkitsevia vihjeitä monta :)
12. Tarja12.3.2017 klo 10:28
Minullakin jäi vasen yläkulma viimeiseksi. Kesti pitkään hahmottaa, mikä vihje tulee mihinkin ruutuun, mutta lopulta kaikki loksahtivat paikoilleen.
13. Rampe12.3.2017 klo 18:16
Vasen yläkulma jäi tosiaan viimeiseksi. Sen lisäksi hankaluuksia tuottivat minulle eräs ennalta täysin tuntematon yksikkö ja vihje "IRTIS"
Tunsin itseni aika hölmöksi tajuttuani sen lopulta.
14. Hannu12.3.2017 klo 21:21
Nyt kun ristikko on täynnä, on tietenkin helppo todeta kaikki selväksi pässinlihaksi. Ratkonnan aikana tuli kuitenkin usein tunne, että ei tämä ihan tyypillistä Vuokilaa ole. Luoteiskulma oli monen muun tavoin hankala, jossa eksyin kahden vihjeen kohdalla väärään sijoitteluun.

Mukava yllätys oli, että tämä ristikko vei ajatukseni nuoruuteen ja synnyinseuduille :-)
15. hege16.3.2017 klo 12:28
Darion vastakohta issi on tästä ristikosta vielä aukeamatta vaikka ristikkäisistä siihen tulee järkevä sana, mutta asiayhteys ei tunnu aukeavan. Melko tiukka kaksijapuolikas tällä kerralla.
16. tapio16.3.2017 klo 13:24
Olen seurannut arvioita vaikeustasosta. Ihmettelin, etteikö vain kerrottu, että vaikeusastearvio on alakanttiin ts. todellinen vaikeusaste on 3- tai 3. Kyllä laatijalta vastaavasti tulee vaikeustason yliarviointejakin. Nyt vain jotenkin halutaan kiertää laatijan vaikeustasoarvion suoranaista kritisoimista.
17. Tuttu16.3.2017 klo 13:54
Lopeta,Tapio!!! Kuinka jaksat jauhaa samasta asiasta jatkuvasti?! Nyt iskit tällekin saitille, onko enää yhtään saittia, jota et sormeilisi! Se, että Tapio keskustelee itsensä kanssa ja saivartelee esim. tavutuksista ym. sivukaupalla, on vaikuttanut ainakin minuun niin, etten oikein enää viitsi näille sanaristikkosivuille tulla, pelkkää tapiota vain!
18. tapio16.3.2017 klo 14:49
No oma vikani kai se, että sanon asiat suoraan - joskus liian suoraan. Tällainen epäsuora kritiikki vaan tuntuu oudolta - pitäisikö minun esittää kritiikkini aina epäsuorasti, jotta se näyttäisi riittävän kohteliaalta?

Tosin suoruuden aste tuntuu riippuvan säikeestä - tällä säikeellä näemmä kritiikki pitää esittää epäsuorasti, jotta ei suoranaisesti tulisi arvosteltua missään suhteessa arvostettuja laatijoita (arvostan heitä toki minäkin).

En nyt enempää aio puuttua tähän säikeeseen.
19. Rampe16.3.2017 klo 16:29
Ristikon vaikeustaso ei ole mitenkään yleispätevästi mitattavissa. Toisille helpot ristikot ovat toisille "samantasoisille" ratkojille vaikeita ja päinvastoin.
Itselleni ja muutamalle muulle tämä ristikko oli vaikeampi kuin moni helpomman pään täyskolmonen.
Ristikon vaikeusasteen arviointia ristikkoa edes näkemättä pidän huuhaahommana.
Ei se ole mitään suoraan sanomista vaan suoranaista tyhmyyttä.
20. tapio16.3.2017 klo 16:58
En arvioinut ristikon vaikeustasoa vaan sitä, miten vaikeustasoa arvioitiin. Kyse on siitä, että osa kommentoijista vältti sen ilmaisemista, että kommentoijan mielestä laatijan antama vaikeustasoarvio ei mennyt kohdalleen.

Rampe ilmaisi oman näkemyksensä varsin selvästi. Komm. 16 tuli hieman väärä yleisvaikutelma, että jokainen olisi vältellyt laatijan arvioinnin onnistuneisuutta.
21. pelaaja16.3.2017 klo 17:21
[Se on tuo tapio minulle nyt euron velkaa. Löin hiljaisesti vetoa, että noinkohan tulee pitämään paikkansa tämä:

IS Viikonloppu 4.-5.3.2017 ja siellä tapio 9.3.2017 klo 21.42 "... enkä IS:n ristikoita saa kopioitua, minulla ei ole enää tarvetta osallistua IS-viikonloppu säikeisiin."]
22. huhu16.3.2017 klo 18:08
Lainaus: 18. tapio 16.3.2017 klo 14:49
"No oma vikani kai se, että sanon asiat suoraan - joskus liian suoraan."

Sinun vikasi on se, että sanot asiasi väärässä ketjussa. Ei tainnut sinulle vieläkään netiketti painua päähän!?

Tarkista vielä kerran netikettiviestini säikeestä http://sanaristikot.net/keskustelut/?id=9169&alku= 15 , viestistä 49 eteenpäin. Paina nyt jo lopulta asia pattiisi. Minä kyllä jaksan opastaa niin kauan kuin sinä jaksat häiriköidä. Säikeeseen kirjoitetaan vain otsikossa mainittua asiaa.

Tämän säikeen pilaaminen oli sinultakin törkeyden huippu. Tupsahdat yht'äkkiä paikalle ja alat morkata muita kirjoittajia asiasta, joka ei säikeeseen ollenkaan kuulu. Eikä muuten kuulunut sullekaan. Ethän koko ristikkoa ole edes nähnyt! Mikä sinä luulet olevasi ja mikä oikeuttaa sinut toimimaan näin.

ÄLÄKÄ vaan sano, että "muut oli jo alottanu, emmää mitään tehny. Mulla on OIKEUS kirjoittaa mihin säikeeseen tahansa, vaikken asiasta mitään tiedäkään!"

JA sitten vielä jatkat:
Lainaus: 20. tapio 16.3.2017 klo 16:58
"En arvioinut ristikon vaikeustasoa vaan sitä, miten vaikeustasoa arvioitiin. Kyse on siitä, että osa kommentoijista vältti sen ilmaisemista, että kommentoijan mielestä laatijan antama vaikeustasoarvio ei mennyt kohdalleen."

Teet joka keskustelusta METAkeskustelun. Alat puhua keskustelusta ja muista keskustelijoista, etkä keskustelun aiheesta. Tapasi on helvetin idioottimainen ja ärsyttävä. Huomaatkos: "En arvioinut ristikon vaikeustasoa vaan sitä, miten vaikeustasoa arvioitiin." Oliko säikeen aiheena: "Muiden kirjoittajien arvioinnit ristikon vaikeusasteesta?"

No ei varmasti ollut.

Pyydän anteeksi muilta kirjoittajilta/lukijoilta tunkeutumistani paikalle.
23. Matti16.3.2017 klo 20:06
Lainaus: 18. tapio 16.3.2017 klo 14:49
En nyt enempää aio puuttua tähän säikeeseen.

Tämä lupaus piti 2 tuntia 9 minuuttia. Näemmä.
24. Miramarita17.3.2017 klo 03:13
Minusta ristikko oli mukava, sainpa melkein täyteen, yksi kirjain puuttuu: vihje irtis, ei mene jakeluun. Samoin tuo Darion vastakohta? Sain siihen ratkaisusanan, vaan ei ymmärrä? Selitetäänkö näitä koskaan missään? Aika harvoin jaksan täällä surffailla.
25. Tarja17.3.2017 klo 08:12
Tapana on ollut, että palautuspäivän jälkeisenä tiistaina saa antaa vastauksia. Eli tästä ristikosta saa vastauksia 21.3. alkaen. Voin luvata kertovani oman selitykseni kumpaankin vihjeeseen silloin. Toki joku muukin sen voi tehdä.
26. Rampe17.3.2017 klo 08:45
Antti Skyttä selittää omat koviksensa kiitettävästi "Ristikon anatomiassa". Muut laatijat ovat olleet siinä touhussa laiskempia, joten en usko että tästä ristikosta tulee anatomiaa.
Mutta kuten Tarja sanoi, tiistaista alkaen voidaan antaa vinkkejä tai valmiita vastauksia.
27. Tuomas L.17.3.2017 klo 10:55
Rampe kirjoitti tuolla ylempänä: "Sen lisäksi hankaluuksia tuottivat minulle eräs ennalta täysin tuntematon yksikkö ja vihje "IRTIS"
Tunsin itseni aika hölmöksi tajuttuani sen lopulta."

Tämä saattaa olla pieni vihje...
28. Miramarita17.3.2017 klo 18:33
Kiitos auttavaisuudesta, vielä ei ole kirkastunut. Jään siis odottelemaan.
29. Tarja21.3.2017 klo 09:43
Lupaamiani vinkkejä. Ekaan, moni ostaa Irtiksen L-kioskilta. Tokaan Darion sukunimi on Fo. Fuusio ja fissio ovat vastakkaisia reaktioita.
30. JP23.3.2017 klo 13:38
Ristis: Kirsikka Maijantytär --> isola ?? Tyttären nimi Kristina eikä kuoseistakasn löydy Kirsikkaa
31. hege25.3.2017 klo 18:18
Suurkiitos Tarjalle valaistuksesta, olipa todella ovela vihje laatijalta tuo fuusio-fissio-kikkailu, muistini mukaan ei ole taidettu käyttää ainakaan minun ratkomissani ristikoissa.
32. Miramarita30.3.2017 klo 00:59
Kiitokset minunkin puolestani Tarjalle.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *