KESKUSTELUT > RISTIKOT > LISÄÄ POSITIIVISTA!

2534. Lisää positiivista!

Eki14.4.2006 klo 19:32
Meitä on täällä pääsiäisenä varmaan hieman tavallista pienempi joukko. Tulipa mieleen, että yritettäisiin olla mahdollisimman positiivisia. Siihen voisi innokkeena olla linkki Antti Skytän pakinaan ja siihen säikeeseen, josta pakina kimmokkeen sai.

http://www.sanaristikot.fi/pakinat/index.php?p1=sk ytta.php&p2=info.php

http://www.sanaristikot.fi/keskustelut/index.php?r yhma=0&p1=vast.php&p2=info_3.php&id=579&alku=1365& t=k2

Itse olen poissa toisen pääsiäissunnuntain jälkeisen päivän jälkeen kokonaisen viikon, todennäköisesti tietokonepäätteiden ulottumattomissa, joten sitten voitte puhua ainakin meikäläisestä ihan mitä huvittaa ilman että ärhäkästi kumoan väitteenne.
2. JPQ14.4.2006 klo 20:14
Ekistä olen Skytän kanssa samaa mieltä. Sitä vaan ihmettelen ettei nytkään kuten muutenkaan Sami Hämäläisen Laatimuksista paljoa puhuta ? ihan utelias olisin kuulemaan ratkojilta miksei. Oletus on mutten sano sitä ääneen.
3. Eki14.4.2006 klo 20:18
Pyysin Samia tekemään Sanaseppoon ristikon. Hän oli kiinnostunut, mutta aika ei riittänyt juuri ilmestyneeseen kevätnumeroon. Kesällä saataneen mies remmiin.

Kaikki muutkin laatijat, kuulkaa kutsu. Helppoja, helpohkoja ja keskitasoisia kaivataan siinä missä visaisiakin!
4. JPQ14.4.2006 klo 20:51
Eki: kelpaakos muut tehtävät kun ristikot ? tai ne johon tulee sanat
päällekkäin ja keskelle yksiratkaisu sana. tiedän ettei niissä ole
kamalaa työtä mutta voisihan ne jotakuta silti kiinnostaa olen ihan
varma täällä päin kun menee hyvin kaupaksi erityisesti tiistain
iltalehti. Olen jopa ostajan syyn sivukorvalla kuullut. En vain sano
sitä ääneen.
5. Libero14.4.2006 klo 20:52
Olisi järisyttävää voida lainata vaikka 15 minuutiksi Ekin päätä. Sitä ei silti tavallinen pää saattaisi kestää edes vartin vertaa. :)

Sellaisen kokemuksen jälkeen olisi nimittäin nykyistä helpompi eläytyä tilaan, jossa laatijana sijoittaisin koira-aiheiseen ristikkoon kolme yli 20-kirjaimista ratkaisusanaa ja niiden lisäksi vielä kymmenen samaan teemaan liittyvää erikoissanaa ynnä aukeaman verran muita kunnon sanoja. Lainapäällä selviäisi ehkä kerralla, miten tämä tällainen käy päinsä, miten järki ja järjestys ristikossa säilyvät alusta loppuun saakka. Tämä koiramainen ihmetysten ihmetys on juuri nyt tuoreimmassa muistissa.

Tietysti monen muunkin laatijan päätä olisi huikeaa kokeeksi käyttää. Luin kiinnostuneena Antti Skytän laatija-analyysit, joista ilmenee, miten monin eri tavoin ihmiset voivat olla eteviä. Enpä nyt muista, ovatko edes amerikkalaiset tehneet lainapäistä elokuvaa. Mahtoiko "Aivomyrsky" olla vähän sinne päin?

Ratkojan pää on aivan hyvä sekin: ajoittain tuulee navakasti ja ajoittain myrskyää. Onneksi ratkoja voi lukien ja keskustellen jonkin verran lisätä ymmärrystään siitä, mitä laadinta perimmältään on ja mitä se vaatii. Lähetän tässä plussaa kaikille laatijoille ja ratkojaseuralaisille, jotka tällä palstalla jaksavat yhä uudestaan auttaa tässä asiassa.
6. JPQ14.4.2006 klo 21:15
Libero: ei kenellekään ole tavallista päätä sinäkin varmasti osaat jotain mitä vaikkapa Eki ei.
7. marjaana14.4.2006 klo 21:48
Niin no jos lainaisi jonkun toisen päätä, se ei varmaan tuntuisi miltään, sillä se oma päähän olisi silloin jossain muualla... ;o)
8. marjaana14.4.2006 klo 21:53
Olin tuolla toisaalla lukemassa eräänkin keskustelupalstan juttuja ja kommentteja ja tuli oikeastaan kamala mieli niistä vihamielisistä ja törkeistä jutuista, mitä siellä jotkut kirjoittelivat. Ahdistavaa, miten joillakin on varmaankin harrastuksena etsiä vikoja toisista ihmisistä.

Siksipä on aina enemmän kuin helpotus klikata vanha tuttu sanaristikot. net sivu auki... Täällä ei haukuta ketään maan rakoon.
9. Pena14.4.2006 klo 21:54
- Sinähän olet ihan päätön! Hanki itsellesi uusi pää!
- Mistä semmoisen saa?
- No tietysti pääkonttorista!

(Spede-huumoria)
10. JPQ14.4.2006 klo 22:11
Pena: siellä lienee päättömiä tarjouksia hyllyn päässä ja päästäiset
lienee tulossa saataville myös päättelin näin. (ehkä spedemäistä
jatkantaa)
11. marjaana14.4.2006 klo 22:18
Huononpaa huumoria kuin teillä "päättömillä pääkkösillä":

Tähän säikeeseen voivat myös kaikki hiv-positiiviset ilmoittautua.

(sanoinhan että on huono)
12. Matti15.4.2006 klo 09:17
Eki, pääsetkö taas Italiaan? Voisiko parempaa kevätkohdetta olla. No niin, myös Portugalin huhtikuu.
13. Eki15.4.2006 klo 09:28
Niin, toisaalta ei ole parempaa mutta silti on: Suomen Lappi! Ja tuossa lopussakin on melkein perää meikäläisenkin osalta.
14. Taata15.4.2006 klo 09:47
Minusta tuntuu, että Eki taitaa olla näitä Kemijokivarren tai
Tornion Vuokiloita ja siksi Lappi kutsuu. Tuo teksti edellä oli
hieman arvoituksellinen ja viittaa siihen suuntaan. Taata otti
nyt vainun, mutta ei haittaa mittään, jos menee metsään,
sillä täällähän sitä ollaan korven kätköissä valmiiksi jo muu-
tenkin muiden tuiteritaatojen kanssa.
15. Eki15.4.2006 klo 10:05
Se on totta, että siellä päin on paljon Vuokiloita, mutta oikeastaan kukaan heistä ei ole suoraan sukulaiseni. Isänisäni Erkki nimittäin vaihtoi talonsa nimen vaihdon mukana nimensäkin Postista Vuokilaksi. Näin ollen vain kolme serkkuani ja heidän lapsensa ovat Vuokiloista minulle varmasti sukua. Posteista pitää hakea lisää verisukulaisia!

Pääasiassa Lappi kutsuu kuitenkin keväthankien takia. Jälkimmäinen lauseeni viittasi tuohon Portugaliin.

Italian keväästä vielä. Olimme kerran toukokuussa Sisiliassa. Lämpötila Taorminassa oli pääasiassa 16-18 asteen välillä ja aurinkoa hakemaan tullut pari meinasi paleltua rannalle, kun se vähäinen aurinkokin tuli sankan utuverhon läpi. Palermossa sanottiin samaan aikaan olevan 40 astetta. Kaunis se kevät on, mutta jos varmaa lämpöä hakee, ei ehkä paras valinta. Kaupunkilomille loistava ajankohta. Aurinkolomille suosittelen syyskuuta Italiassa. Paikallisten lomat ovat menneet ja lämpöä vielä riittää. Lokakuun puolivälin jälkeen italialaiset päättävät ulkomaalaistenkin aurinkolomakauden ja syksy tulee.
16. Taata15.4.2006 klo 10:52
Niinhän ne nimet ennen vaihtuivat talojen matkassa. Meillä-
kin vaihtui äidin puolelta, kun yksi suvun mies meni ammoisi-
na aikoina naimisiin talon tyttären kanssa ja otti tämän talon mukaan nimen. Tämä tapahtui Etelä-Pohjanmaalla. Postilai-
toksen myötä Posti- nimeä näyttää esiintyvän eri puolilla
maata ja myös muodossa Postila. Ei kai se nimi miestä pa-
henna.

Ylläksellä on paikallislehti Kuukkelissa kilapilun nimellä kilpai-
luja, joissa annettuihin valokuviin pitää yrittää keksiä sopivia
ja kivoja tekstejä. En nyt ala tämän enempää Lapin ja Meri-
Lapin matkailumannekiiniksi.

Olen minä Vuokilan liikkeissä käynyt, mutta taisi vasta myy-dä liikkeet pois ja taitaa keskittyä muihin hommiin, kun on
hänellä tuota harrastusta piisannut.
17. marjaana15.4.2006 klo 13:04
Eki:
Pidähän kiirusta, hanget sulavat pikavauhtia. Kumpparit mukaan!
18. Eki15.4.2006 klo 13:08
Toista metriä on vielä lunta.
19. raukoo15.4.2006 klo 23:23
joskus tuntuu että Eki itse kantaa päällänsä mustia pilviä, eikä ota kaikkea tarpeeksi myönteisesti, vaan itseään kohti hyökkäyksinä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *