KESKUSTELUT > RISTIKOT > KUVITTAJAT KUNNIAAN

1924. Kuvittajat kunniaan

marjaana7.9.2005 klo 23:03
Katselin tuossa ihaillen Markku Mäkelän kuvittamaa Ilta-Sanomien nettiristikkoa. Aivan loistavaa jälkeä... (tekisi mieli taas verrata siihen me-lehden ristikkoon...)

Ketkäs muut yltävät yhtä hienoihin suorituksiin??
2. Sakke7.9.2005 klo 23:26
P. A. Manninen on kans sikahyvä!
3. Topias8.9.2005 klo 00:20
Eihän yhtä hienoihin kuviittelisiin suorituksiin pysty lähes kukaan. MM. on suomalaisista piirtäjistä aivan kärkipäässä.Ja ristikkoharrastajat voivat olla iloisia että MM valitsi päätyökseen ristikot. MM on Suomen Uderzo...
4. isorivaataas8.9.2005 klo 02:07
No,jaa. Kyllähän se Mäkelä jonkinmoista kuvaa vääntää. Mutta osaako se piirtää talvisodan ratkaisutaisteluja?
5. Hui_hai8.9.2005 klo 08:10
Topias> MM ei ole pelkästään Suomen Uderzo, vaan siinä missä Uderzo voi kehitellä huumoria 48 sivun ajan MM:llä on tilaa kahdesta neliösentistä yhteen riviin. Siinä olisi Jubakin kovilla, kun pitäisi saadaparisuhdekomiikkaa puristettua MMn käytössä olevaan tilaan;)

Hui_hai nostaa kaikille niille ristikon kuvittajille hattua, jotka piirtävät itse eivätkä käytä valmiita kuvia. [Ja Ekille sen verran, että vaikka paljon työtä teetkin valokuvataksesi ristikkoihin sopivia kuvia, niin minusta piirretty kuva on hienompi;) ]
6. MM8.9.2005 klo 10:02
Tietysti olen kehuista mielissäni, mutta tällä saitilla saamani yletön huomio tuntuu jo lähinnä kiusalliselta.
Niin monet todella taitavat ja monenlaisten tyylien hallitsijat kun jäävät jostain syystä kovin vähälle huomiolle.

Itse lievästi kateellisena ihailen esim. Reima Mäkisen, Erkki Kiisken ja Heli Kärkkäisen monipuolisia taitoja.
Selkeän yksinkertaisen viivan mestareista tulee mieleen Pekka Joutsi, Heikki Lavonius ja Kari Kämäräinen.
Nopean, rennon tyylin taitajia ovat mm. P. A. Manninen ja Mirja Pihlajamäki.
7. Eki8.9.2005 klo 10:11
Apu Ristikoissa on Mäkelän veljesten ohella tullut uusi piirtäjä, Jyrki Rautio.

Hui_Hai, "piirrän" omista ristikoistani (onneksi) vain murto-osan. Minulla on onni saada piirrättää ristikkoni mm. MM:n, Kärkkäisen, Mäkisen, Mannisen kanssa sekä monen muun.

Spesiaalitieto: olen laatinut Demariin muutaman vuoden ristikoita, jotka toteutti Pekka Joutsi. Se(kin) oli kivaa. Sitten remmiin astui Veijo Wiren.
8. MM8.9.2005 klo 10:17
Pieni korjaus Ekin tekstiin. Jyrki Vainio se uusi tulokas.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *